
Evropsko tržište automobila tone, Kinezi rastu: Tesla i veliki brendovi u ozbiljnom padu
Evropsko tržište automobila se suočava sa ozbiljnim padom, dok kineska konkurencija beleži istorijski rast. Prema podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA), u junu je u EU registrovano 1,01 milion novih putničkih vozila, što predstavlja pad od 7,3 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine.
U širem regionu, koji uključuje i Veliku Britaniju, Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švajcarsku, ukupne registracije su pale za 5,1 odsto, na ukupno 1,24 miliona vozila. Ove brojke dolaze u trenutku kada proizvođači pokušavaju da održe stabilnost uprkos slabljenju potražnje, sve strožim propisima za benzinace i dizelaše, te rastućem pritisku iz Kine.
Tesla u slobodnom padu, BYD duplira udeo
Najveći gubitnici u junu su tradicionalne auto-kompanije. Folksvagen grupa pala je za 6,1%, Stelantis za 12,3%, Hjundai za 8,7%, dok je Reno zabeležio manji pad od 0,6%. Ipak, najveći šok dolazi iz Tesle – koja je zabeležila pad prodaje od 22,9%, a njen tržišni udeo smanjen je sa 3,4% na 2,8%.

U isto vreme, kineski proizvođači, posebno BYD, beleže snažan rast. Kompanije koje nisu članice ACEA, uglavnom kineskog porekla, povećale su svoj udeo sa 2,1% na čak 4,5%, što jasno govori o promeni snaga na tržištu.
Hybrid vozila vode, benzin pada, električni stagniraju
Kada se pogleda struktura prodaje, najzastupljenija su i dalje hibridno-električna vozila (HEV) sa 33,8% udela, dok su benzinci pali na 27,7%, a električna vozila na baterije (BEV) čine 16,7% tržišta. Plug-in hibridi zauzimaju 9,3%.
Zbirno za prvih šest meseci 2025. godine, broj registracija novih automobila u EU je pao za 1,9% međugodišnje, dok je udio električnih vozila (BEV) iznosio 15,6%.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.