
Mercedes napušta luksuz: Era prestiža završena, stižu jeftiniji modeli
Mercedes-Benz ulazi u najdrastičniju promenu u poslednjih nekoliko decenija. Profit kompanije pao je za više od 50 odsto, a marža u auto-sektoru spustila se na svega 5,3 posto, pa nemački gigant napušta strategiju luksuza i pokreće ofanzivu jeftinijih modela.
Kako piše Handelsblatt, reč "luksuz" postala je gotovo zabranjena unutar kompanije. Zaposleni je interno nazivaju "reč na L", dok je uprava primorana da redefiniše poslovni kurs. Izvršni direktor Ola Kelenius priznaje da Mercedes prolazi kroz period ozbiljne neizvesnosti, ali tvrdi da cilj ostaje isti: ponuditi kupcima najpoželjnije proizvode.
Do sada je Mercedes davao prednost skupim Maybach i AMG modelima, ali i pored prestiža nisu uspeli da održe zdrave marže. Pad potražnje i usporavanje proizvodnje u fabrikama primorali su upravu da se vrati logici većih obima i nižih cena.

Povratak masovnoj proizvodnji za Mercedes
Predstavnici zaposlenih upozoravaju da proizvodnja manja od dva miliona vozila godišnje nije održiva. Uprava je prihvatila kritike i sada priprema široku proizvodnu strategiju zasnovanu na pristupačnijim kompaktima i SUV vozilima.
Mercedes je ranije planirao isključivi fokus na električna vozila, ali je u međuvremenu ublažio strategiju. Do 2027. godine kompanija će predstaviti 17 novih EV modela i 19 novih ili osveženih automobila sa SUS motorima. U praksi to znači da je Mercedes zaključio kako je obim proizvodnje važniji od ekskluzivnosti.
U auto-industriji koja se bori sa padom potražnje i rastućim troškovima, nemački proizvođač bira put povratka masovnom tržištu. Era luksuza za Mercedes očigledno se završava, a budućnost zavisi od jeftinijih modela i većeg volumena prodaje.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.