Evropljani sada mogu da naruče kineski auto preko interneta: Evo koliko košta i koje su zamke

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kompanija China EV Marketplace pokrenula je uslugu koja omogućava kupcima iz Evrope da naruče električni automobil ili plug-in hibrid iz Kine putem interneta i dobiju ga na kućnu adresu. Cena uključuje i carinsko posredovanje, pa kupac ne mora sam da se bavi papirologijom. Samo u prvoj polovini godine prodato je 7.000 vozila, što je rast od 66 odsto u odnosu na 2024, a najveći deo čine hibridi jer nisu opterećeni dodatnim tarifama u EU.

Kupci mogu da poruče modele već prisutne u Evropi, poput BYD, Nio ili Xpeng, ali i vozila koja ovde još nisu dostupna. Posebno se pominju Xiaomi modeli, koji su povoljniji od sličnih Teslinih. Kroz servis je moguće dobiti i Volkswagen modele proizvedene u Kini, poput ID.6X ili ID.6 Crozz, ali i kineski ID.3, koji u paketu sa porezom košta oko 24.000 evra, čak 6.000 evra manje od evropskog ID.3.

Za ljubitelje egzotike tu je i Tesla Model Y iz Šangaja, uključujući novu verziju sa šest sedišta, koja se ne proizvodi u Evropi. Dostupni su i mali električni kamioni, kao što je Changan X2 mini box truck za 8.090 dolara ili mali džip Baojun Yep za 11.200 dolara, mada krajnja cena značajno raste zbog dodatnih troškova.

Gde nastaje problem sa kineskim automobilima

Iako cene deluju privlačno, kupovina kineskog električnog vozila ovim putem dolazi sa ozbiljnim rizicima. Ovi automobili nemaju servisnu mrežu ni garanciju u Evropi, a rezervni delovi nisu dostupni. Pored toga, svi modeli dolaze sa kineskim GB/T priključkom za punjenje, što znači da im je potreban poseban adapter da bi se koristili na evropskim CCS2 stanicama.

Dodatan problem je što su komande i softver na kineskom jeziku, a aplikacije funkcionišu preko kineskih servera, pa su ograničenja u upotrebi realna. Na cenu vozila treba dodati i 400 dolara za carinu, zatim od 1.500 do 4.000 dolara za homologaciju u zemlji u kojoj se vozilo registruje, plus skoro 1.000 dolara za adapter za punjenje. Kada se sve sabere, niska početna cena može da se duplira.

Ipak, za one koji žele nešto što niko drugi nema, uvoz kineskog EV-a preko interneta može da bude primamljiv. Pitanje je samo koliko će ljudi biti spremno da rizikuje vožnju bez servisa i podrške, pa će tek naredne godine pokazati da li će ovaj model prodaje zaživeti u Evropi.

(Telegraf.rs)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA