Ekskluzivno iz Minhena! Stigao je novi BMW iX3, prvi BMW Neue Klasse koji ulazi u serijsku proizvodnju

   ≫   
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

Davne 1962. godine, pojavljivanje Neue Klasse zauvek je promenilo putanju BMW-a. Taj automobil nije bio samo nova serija, već prekretnica koja je redefinisala identitet brenda. Sa njim je BMW pronašao ravnotežu između sportskog duha i praktičnosti, tehnologije i emocije i time sebi otvorio vrata u modernu eru automobilizma. Od tada, ime Neue Klasse ne označava samo liniju vozila, već simbol za trenutak kada kompanija odluči da rizikuje i zakorači ispred vremena.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Šezdeset tri godine kasnije, u Minhenu, imao sam priliku da prisustvujem trenutku za koji se veruje da nosi isti naboj promena. Na velikoj sceni predstavljen je novi BMW iX3, prvi automobil iz nove generacije Neue Klasse koji ulazi u serijsku proizvodnju. Ovde smo imali priliku da vidimo vozilo koje treba da pokaže kako BMW zamišlja budućnost, ne samo svojih automobila već i načina na koji će vozači komunicirati sa tehnologijom.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Ono što je odmah jasno jeste da se iX3 ne oslanja na ustaljenu formulu. BMW je svesno krenuo u smer u kojem gotovo svaki aspekt vozila, od dizajna i softvera do baterije i načina punjenja, predstavlja potpuno novo poglavlje. Pred publikom u Minhenu, kompanija je istakla da je upravo ovaj automobil ono što je 1962. bila originalna Neue Klasse: znak da se menja paradigma i da se kreće u budućnost koja je istovremeno odvažna i duboko u skladu sa DNK brenda.

Novi BMW iX3 na prvi pogled otkriva da je reč o početku jedne potpuno nove estetike. Dizajn je sveden, čist i prepoznatljiv, ali istovremeno snažan u izrazu. Površine su reducirane, linije precizne, a proporcije jasno naglašene. Prednji deo donosi novu interpretaciju karakterističnog lica marke: vertikalne "bubrege" i horizontalnu svetlosnu liniju u kojoj je svetlo zamenilo hrom. U celini, automobil odiše modernom jednostavnošću i sigurnošću, ali i prepoznatljivim BMW karakterom.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Interakcija sa automobilom počinje već spolja. Kada mu se približite, kvake na vratima se automatski izdižu, dok vas automobil pozdravlja nizom zvučnih i svetlosnih efekata. To je pažljivo režiran trenutak koji naglašava ideju da se ne ulazi samo u vozilo već u prostor u kojem tehnologija i dizajn zajedno stvaraju atmosferu.

Unutrašnjost je osmišljena tako da potpuno obavija vozača i putnike. Horizontalno postavljen kokpit preliva se u obloge vrata, stvarajući osećaj povezanosti i kontinuiteta. Najveći utisak ostavlja novi BMW Panoramic iDrive sa operativnim sistemom X, koji uvodi potpuno drugačiji način interakcije sa vozilom. Centralni ekran slobodnog oblika, head-up displej u tri dimenzije i multifunkcionalni volan sa skrivenim komandama oblikuju iskustvo u kojem su sve informacije dostupne, ali nikada nametljive.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Novi Panoramic Vision proteže se celom širinom vetrobranskog stakla, čime BMW redefiniše šta znači "fokus na vozača". Informacije se prikazuju na način koji deluje prirodno i lako čitljivo, bez odvraćanja pažnje sa puta. Istovremeno, digitalni asistent je unapređen u meri da sada komunicira prirodnije i razume kontekst razgovora, oslanjajući se na tehnologiju velikih jezičkih modela.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

U kabini se oseća i novi stepen personalizacije. Svaki vozač može da aktivira sopstveni BMW ID i prilagodi modove vožnje, osvetljenje i zvuk, dok pametni telefoni i pametni satovi postaju digitalni ključevi. Sve je zamišljeno tako da ulazak u automobil izgleda kao nastavak ličnog životnog okruženja, ali sada u prostoru koji je prepoznatljivo BMW.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Ispod elegantne površine krije se potpuno nova elektronska i softverska arhitektura. BMW je sveo kompleksnost na minimum i podelio automobil u četiri elektronske zone, svaku vođenu sopstvenim "supermozgom". Ta četiri računara imaju dvadeset puta veću procesorsku snagu nego ranije i čine osnovu onoga što BMW naziva softverski definisanim vozilom. To znači da će iX3 moći da se razvija tokom godina, uz fleksibilne nadogradnje preko vazduha i uvođenje funkcija zasnovanih na veštačkoj inteligenciji.

Najimpresivniji među njima je "Heart of Joy" supermozak koji kontroliše dinamiku vožnje. On u realnom vremenu upravlja kompletnim ponašanjem automobila, od kretanja iz mesta pa sve do granice maksimalnih performansi. Rezultat je osećaj potpune lakoće, kao da automobil unapred zna nameru vozača. BMW je naglasio i novi sistem kočenja koji omogućava da u 98 odsto situacija regeneracija energije bude dovoljna, pa se vožnja zaista oseća kao besprekorno glatka.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Na događaju se mnogo govorilo i o automatizaciji. Novi iX3 donosi unapređene funkcije asistencije, uključujući Motorway & City Assistant, automatsko parkiranje i simbiotske kočnice - prvi put viđene u automobilskoj industriji. Sve to zajedno gradi sliku vozila koje ne preuzima vožnju od čoveka, već se ponaša kao inteligentan partner u svakodnevici.

Srce ovog automobila je šesta generacija BMW eDrive tehnologije. Nova baterija koristi cilindrične ćelije sa 20 odsto većom gustinom energije, a sama konstrukcija je potpuno preoblikovana. Baterija je sada deo strukture vozila, što smanjuje težinu i troškove, ali i povećava efikasnost.

Punjenje je posebno poglavlje. Sa maksimalnih 400 kW, iX3 za samo deset minuta može da doda do 372 kilometra dometa. To je brzina koja značajno menja odnos prema putovanjima i svakodnevnoj upotrebi. Još važnije, automobil podržava dvosmerno punjenje, pa može da posluži kao izvor energije za kuću ili mrežu. Na taj način iX3 postaje više od vozila, pretvara se u mobilnu energetsku platformu.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Vožnja i doseg idu ruku pod ruku. U optimalnim uslovima novi iX3 može da pređe do 805 kilometara sa jednim punjenjem, što ga postavlja među najizdržljivije električne automobile na tržištu. Kada se to poveže sa tehnologijom pametnog planiranja rute i optimizovanog punjenja, jasno je da BMW ovde ne nudi samo luksuz već i praktičnost za svakodnevni život.

Jedan od najsnažnijih utisaka u Minhenu ostavio je deo posvećen održivosti. BMW je naglasio da novi iX3 već nakon jedne godine upotrebe može da nadoknadi početni ugljenični otisak i postane povoljniji od sličnog modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Kada se puni iz obnovljivih izvora, ta tačka se dostiže još brže. U proizvodnji je primenjen princip "Design for Circularity", što znači da se vodi računa o lakoj reciklaži, pametnom izboru materijala i većem udelu sekundarnih sirovina. Gotovo trećina materijala u novom iX3 već potiče iz recikliranih izvora.

BMW iX3 Neue Klasse Foto: Nikola Momčilović

Na događaju se jasno moglo osetiti da BMW gleda na iX3 kao na osnovu za celu novu eru. Predstavnici kompanije su više puta istakli da će tehnologije uvedene u ovaj automobil ući u čak četrdeset novih modela i osveženja do 2027. godine. To znači da iX3 nije izolovan primer, već prvi član porodice koja treba da prenese principe Neue Klasse kroz ceo portfolio.

Za kraj mogu da kažem da mi se čini da će u istoriji marke iX3 će zauzeti mesto kao prvi serijski model nove Neue Klasse, automobil koji pokazuje kako izgleda kada tradicija i inovacija hodaju istim putem.

(Telegraf.rs)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA