
Yugo na autobanu! Milenko nagazio do daske usred Nemačke, evo koliko može da razvije
Yugo je 1980. godine bio ponos, ne samo domaće automobilske industrije, već uzdanica i nada u polet čitave Jugoslavije. Iako je u svoje vreme moglo da se kaže da nije odstupao od mnogo poznatijih evropskih brendova, godine su prolazile, automobilska industrija je napredovala do savršenstva, ali čedo naše kragujevačke "Zastave" ostao je u mestu. I tako sve do 2008. godine kada je proizvodnja ugašena, a u pogonima "Crvena zastava" počeo da se pravi "srpski punto".
Milioni Srba su ga vozili, pa nas i danas "puca" nostalgija za čuvenim "yugom". Iako su ga mnogi proglasili za najgori automobil svih vremena, danas svaka njegova pojava izaziva pažnju i stavlja ga u fokus.
A koliko može da razvije?
Maksimalne performanse "yuga" su znatno varirale, zavisno od modela. Standardni, poput "yuga 45", imali su maksimalnu brzinu oko 130-140 km/h, dok su sportskije verzije, poput 230 KS snažnog "Yuga GVX-R", teorijski postizale brzine do 233.5 km/h i ubrzanje od 0-100 km/h za samo 4.3 sekunde!
Automobilski entuzijasta Milenko Marković rešio je da testira svog "yuga" na nemačkom autobanu. Pitanje je: Da li može 180 na sat? Seo je, nagazio i postigao brzinu koju većina "yugića" nikada nije dosegla.
Pogledajte
Tokom 28 godina duge proizvodnje, od 28. novembra 1980. do 11. novembra 2008. proizveden je u 794.428 primeraka. Rekordna godišnja proizvodnja bila je 1989, kada je sa montažnih traka sišlo 118.237 komada. Automobil je više puta tehnički i estetski unapređivan, ali je do kraja proizvodnje zadržao svoj prepoznatljivi oblik. Godine 1988. dobio je naziv „koral”, koji je uz razne dodatke zadržao do kraja proizvodnje. Proizvodio se u varijantama sa motorom od 45, 55 i 65 konjskih snaga, zapremine 900, 1.100 i 1.300 kubika.
(Telegraf.rs)
Video: Jurio 198km na sat u Poršeu: Policija uhapsila čoveka zbog nasilničke vožnje
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
jovo
Bio odlican auto kad se nije znalo za bolje.
Podelite komentar
Mihailović
Imao sam 1988. Jugo za Ameriku motor 1300 kubika, prelazio preko 200 km/h. Zabeleženo...pitali me šta je ugrađeno u njega...kupio sam iz Nemačke spojlere i masku sa 4 uska fara, proizvodili za JUGA... A kočnice katastrofa, nisu za tu brzinu...
Podelite komentar
Gile
Motor je verovatno zamenjen nekim drugim motorom renomiranih brendova pa otuda i ovolika brzina.
Podelite komentar