
Ovi automobili postali hit među Britancima: Prodaja skočila 880% i srušila sve rekorde
Kineski gigant BYD ostvario je neverovatan uspeh u Velikoj Britaniji, gde je prodaja njegovih automobila skočila za 880 odsto u samo godinu dana. Kompanija sada smatra da je britansko tržište postalo njeno najveće tržište van Kine, što označava istorijski preokret u globalnoj auto-industriji.
U septembru je BYD prodao 11.271 automobil u Ujedinjenom Kraljevstvu, a najveći deo prodaje odnosi se na plug-in hibridnu verziju modela Seal U SUV. Britanski Savez proizvođača automobila (SMMT) potvrdio je da su prodaje električnih automobila u zemlji dostigle rekordan nivo, a BYD se probio među 10 najprodavanijih modela zajedno sa markama kao što su Kia, Ford i Nissan.
Velika Britanija postala je posebno privlačno tržište za kineske proizvođače jer nije uvela carine na kineske električne automobile, za razliku od Evropske unije i Sjedinjenih Država. Taj potez omogućio je BYD-u da brzo poveća svoj udeo i sada drži 3,6 odsto britanskog tržišta.
Britanci kupuju kineske automobile kao nikada pre
Kompanija BYD planira da u narednim mesecima predstavi još više električnih i hibridnih modela, a njihov menadžer u Velikoj Britaniji Bono Ge izjavio je da je "budućnost brenda u Britaniji izuzetno uzbudljiva". BYD je nedavno otvorio svoj stoti prodajni salon, čime dodatno učvršćuje prisustvo na ostrvu.
Istovremeno, prodaja električnih automobila u Britaniji dostigla je istorijski maksimum. Samo u septembru prodato je gotovo 73.000 potpuno električnih vozila, dok su plug-in hibridi zabeležili još brži rast. Ipak, benzinski i dizel automobili i dalje čine više od polovine ukupne prodaje novih vozila, prema podacima SMMT-a.
Evropska unija je prošle godine uvela carine od čak 45 odsto na uvoz kineskih električnih vozila, kako bi zaštitila sopstvene proizvođače. Sličnu politiku vodi i SAD, gde su kineske marke poput BYD-a praktično isključene sa tržišta. Uprkos tome, BYD je globalno prestigao Teslu i postao najveći proizvođač električnih vozila na svetu.
Britanska subvencija isključila kineske modele
Britanska vlada je letos uložila 650 miliona funti u program subvencija za kupovinu električnih automobila, ali je odlučila da isključi kineske brendove zbog navodno većih emisija tokom proizvodnje. Kupci sada mogu da dobiju subvencije do 3.750 funti za modele marki kao što su Nissan, Peugeot i Vauxhall, ali ne i za BYD.
Iz kompanije su poručili da je odluka nepravedna i da bi mogla da uspori razvoj britanskog tržišta električnih vozila. "Takve odluke ne pomažu potrošačima, već samo stvaraju prepreke u industriji koja bi trebalo da raste", saopštio je BYD.
Dok se Zapad bori sa carinama i političkim tenzijama, kineski automobili osvajaju tržišta bez mnogo buke. BYD je sada simbol nove auto-revolucije: brži rast, niže cene i agresivna ekspanzija van Kine pokazuju da se globalna dominacija u auto-industriji možda već premešta na Istok.
(Telegraf Biznis)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.