Da li znate koliko vredi kompanija Tojota: Najvredniji automobilski brend na svetu, cifra je basnoslovna

M. R.
M. R.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Interbrend je objavio svoju rang listu najvrednijih brendova na svetu, a tehnološki giganti i dalje dominiraju na vrhu, kako se i očekivalo.

Više proizvođača automobila je takođe zadržalo svoje mesto među 100 najvrednijih svetskih brendova, demonstrirajući otpornost sektora uprkos izazovnim tržišnim uslovima.

Interbrend rangira brendove prema njihovoj vrednosti, koja se izračunava na osnovu tri ključne komponente. To uključuje finansijsku analizu, „ulogu brenda“ koja meri uticaj brenda na odluku o kupovini i „snaga brenda“, definisana kao sposobnost stvaranja lojalnosti i obezbeđivanja održive potražnje i profita u budućnosti.

Na samom vrhu rang liste za 2025. godinu su Epl (470,9 milijardi dolara), Majkrosoft (388,5 milijardi dolara) i Amazon (319,9 milijardi dolara). Međutim, fokus ovog izveštaja je na automobilskoj industriji.

Najvredniji proizvođač automobila je ponovo Tojota, koja je zauzela visoko 6. mesto u ukupnom plasmanu. Vrednost brenda procenjuje se na 74,2 milijarde dolara, što je povećanje od 2 procenta u odnosu na prošlu godinu.

Odmah iza Tojote, kao drugi najvredniji automobilski brend, Mercedes se našao na 10. mestu sa procenjenom vrednošću od 50,1 milijardu dolara. Međutim, ovo je značajan pad od 15 procenata u poređenju sa 2024. godinom. Sličan trend zabeležio je i BMV, čija je vrednost pala za 10 procenata na 46,8 milijardi dolara, što ga stavlja na 14. mesto.

Najveći pad zabeležila je Tesla, čija je vrednost pala za čak 35 procenata „suočena sa povećanom konkurencijom električnih vozila“. Vrednost Tesle sada se procenjuje na 29,5 milijardi dolara.

Na listi su se našli i drugi poznati brendovi: Honda (29.), Hjundai (30.), Audi (52.), Ferari (54.), Folksvagen (56.), Porše (57.) i Kia (89.). Jedini novajlija na rang listi je kineski BJD, koji se našao na 90. mestu sa procenjenom vrednošću od 8,1 milijardu dolara.

Globalni glavni strateg kompanije Interbrend, Manfredi Rika, rekao je: „BYD je najveći poremetnik na automobilskom tržištu još od Tesle. To je proizvod svetske klase i napravio je ogromne korake na evropskom tržištu dok se širi sa svoje azijske baze.“ Interbrend je istakao Ford i Volvo kao brendove koje vredi pratiti u budućnosti.

(Telegraf.rs / Autoportal)

Video: Na Sajmu automobila u Beogradu najveće interesovanje za luskuzna i električna vozila

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA