Udar na vozače u Nemačkoj: Milioni automobila mogu da završe van saobraćaja zbog novih pravila

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Sumirano

  • Nemačka razmatra drastične izmene tehničkih pregleda za vozila radi smanjenja emisija.
  • TV upozorava na starija vozila koja formalno prolaze testove, ali emituju više štetnih gasova.
  • Predložene izmene mogle bi da pogode 16 miliona vozila, posebno dizelaše Euro 5 i benzince Euro 6.
  • Viši upravni sud zabranio "termički prozor" u dizelašima, što bi moglo zahtevati tehničke modifikacije.
  • Evropska komisija priprema izmene pravila, sa odlukom očekivanom u decembru.

Nemačka razmatra najdrastičnije izmene tehničkih pregleda u poslednjih deset godina, a one bi mogle da pogode ogroman broj vozača. TÜV upozorava da stariji dizelaši i benzinci formalno prolaze testove, iako u praksi emituju višestruko više štetnih gasova. Ako predlozi prođu, čak 16 miliona vozila moglo bi da padne na strožim proverama.

Plan je jasan: smanjiti emisije i očistiti gradski vazduh. Ali uspeh će zavisiti isključivo od političke volje, jer bi sprovođenje novih pravila otvorilo veliki sukob između vozača, proizvođača i regulatora.

Zašto su strože kontrole postale hitna tema

Dizel automobili sa normom Euro 5 i određeni benzinci sa Euro 6 normom bi bili posebno pogođeni. Danas mnogi od njih prolaze tehnički pregled samo na papiru, jer EU ne zahteva redovna merenja azotnih oksida za sve modele. U praksi, to znači da starija vozila potpuno nekontrolisano mogu da ispuštaju štetne gasove.

TÜV sada traži obavezne godišnje preglede za starija vozila, pozivajući se i na staru ranu evropske auto-industrije: aferu sa lažiranim emisijama. Podsećanja radi, Volkswagen je 2015. uhvaćen da je manipulisao rezultatima ispitivanja na miliona dizelaša, a posledice se osećaju i danas.

Sud presudio protiv proizvođača, posledice mogu biti ogromne

Poseban problem predstavlja tzv. "termički prozor", sistemi u brojnim dizelašima koji pravilno filtriraju emisije samo pri određenim temperaturama. Viši upravni sud u Šlesvig-Holštajnu zabranio je takvu praksu i otvorio vrata mogućnosti da se miliona automobila natera na naknadne tehničke modifikacije, i to o trošku proizvođača.

Ako se takva odluka primeni širom zemlje, čak 7,8 miliona vozila moglo bi da završi van saobraćaja ukoliko proizvođači odbiju da ih prilagode važećim normama. Volkswagen je već najavio žalbu.

EU razmatra nove propise, odluka stiže uskoro

Evropska komisija takođe priprema izmene pravila koja bi uključila i starije benzince. Članice EU trenutno razmatraju predloge, a odluka se očekuje tokom decembra. Nemačka zvanično podržava promene, ali insistira da testovi moraju biti tehnološki pouzdani i standardizovani.

Šta ovo znači za vozače

Prema procenama stručnjaka, strože kontrole mogle bi da drastično poboljšaju kvalitet vazduha. Kina, Belgija i zemlje Latinske Amerike već koriste rigorozne modele praćenja emisija koji daju dobre rezultate.

Da li će Nemačka slediti isti put, zavisi pre svega od toga koliko će političari biti spremni da uvedu nepopularne mere koje bi mogle masovno izbaciti starija vozila sa puteva.

(Telegraf.rs)

Video: Dugotrajne memorije – kako napraviti rezervnu kopiju nepodržanih medija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA