Čuveni model Forda ide u istoriju: Jedan od najpoznatijih automobila posle 27 godina povučen iz proizvodnje

A. N.
A. N.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Pre nekoliko dana u Nemačkoj je zatvoreno jedno od najposebnijih poglavlja Fordove istorije. Poslednji "fokus" sišao je s proizvodne trake u gradu Sarluju završivši priču koja je započela 1998. i proizvela milione prodatih primeraka.

Fokus je u Evropi godinama bio više od automobila. Bio je primer uživanja u vožnji u kompaktnoj klasi, a često i tehnološki pionir. Njegov kraj je zato vrlo simboličan za Ford i deluje kao primer šire transformacije kompanije - od proizvođača koji je nekad živeo od "automobila za vozače" do brenda koji se sada bori za stabilnost u eri elektrifikacije s modelima koje tržište nije dobro prihvatilo.

Kakav će biti naslednik "fokusa"?

Planove za naslednika otkrio je Autocar koji izveštava da će novi crossover s američkim prizvukom biti proizveden u Valensiji, zajedno s modelom "kuga". Fordova španska fabrika praviće novi elektrifikovani crossover kao indirketnu zamenu za "focus" koji je prošlog meseca povučen iz proizvodnje nakon 27 godina. Očekuje se da novi model stigne 2027. godine.

Novi model deliće "kuginu" C2 platformu i takođe će biti ponuđen s plug-in hibridnim pogonom, u skladu s Fordovom strategijom nastavka s motorima s unutrašnjim sagorevanjem u Evropi nakon slabije od očekivane potražnje za električnim vozilima. Trenutno nije u planu potpuno električna verzija. Međutim, značajno će se razlikovati od "kuge" zahvaljujući potpuno jedinstvenom dizajnu koji snažno crpi inspiraciju iz Fordove američke ponude - a glavni uzor je dugovečni "bronko" 4x4.

Ford koristi svoje američko nasleđe u dizajnu novih modela za evropsko tržište kako bi naglasio svoje poreklo, pristup koji je prvi put primijenjen na električnom SUV modelu "eksplorer". Stoga će novi model (za kojeg se pretpostavlja da će nositi ime "bronko") verovatno biti tradicionalni SUV s robusnim dizajnom koji podseća na terenske sposobnosti "bronka".

Ford koristi sličnu taktiku kao Mercedes i Toyota, prenoseći duh svog 4x4 modela u pristupačniji porodični crossover. Ti proizvođači će u sledeće dve godine lansirati umanjene verzije G-klase i land cruisera, piše Autocar.

Novi "bronko" ipak neće biti toliko orijentisan na premium segment kao slični modeli Mercedesa i Toyote, jer ima ključnu ulogu u Fordovom planu za obnovu značajno smanjenog tržišnog udela u Evropi.

Dodavanje novog SUV-a C-segmenta s motorom s unutrašnjim sagorevanjem pomoći će Fordu da nadoknadi slab komercijalni uspeh modela "kapri" i "eksplorer EV". Ova dva modela prodaju se znatno slabije od očekivanog, što je dovelo do velikih rezova radnih mesta u fabrici u Kelnu gde se proizvode.

U tom smislu, biće cenom pozicioniran za borbu u najpopularnijem automobilskom segmentu u Evropi, suprotstavljajući se nekim od najprodavanijih modela poput "tiguana", "Sportejdža" i "taksona".

Ostali konkurenti biće "kodijak" i nedavno lansirani "kompas" - još jedan električni crossover inspirisan 4x4 modelima.

(Telegraf.rs/Jutarnji.hr)

Video: Yettel pustio 5G

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA