Najskuplje igre svih vremena

Ponekad se u razvoj igara utroši mnogo više novca nego što možemo da zamislimo. Sledeće projekcije budžeta će nam dati dobar uvid u dešavanja iza zavese.

  • 0
Novac, pare, evri Foto: Pixabay

Šta je potrebno da se napravi jedna dobra igra? Izgleda, mnogo novca. Neke igre se razvijaju i po deset godina a budžet može lako da im pređe $100 miliona, što je više od većine modernih filmskih produkcija. Zadnjih godina, sve više igara ima velike budžete u nadi da će ostvariti impresivnu zaradu kada finalna verzija izađe. Nekim igrama ova strategija ne polazi za rukom ali neke igre su ipak uspešne u ovom podvigu. To objašnjava zašto su neke od najuspešnijih igara uglavnom skupe za razvoj.

Zvanični budžeti se često ne objavljuju, što navodi igrače da nagađaju koliko je potrošeno na troškove marketinga i razvoja. Moguće je koliko toliko okvirno proceniti koliko koštaju neki od najvećih naslova u industriji. Slede primeri najskupljih igara koje su ikad kreirane, a s obzirom na uloženo vreme i trud, neki od ovih naslova predstavljaju prava umetnička dela.

  • Dead Space 2 ($120 miliona) - Iako igra nije postigla veliki komerciajlni uspeh, mnogo vremena i para je uloženo u nju. Naslov je napravio Visceral Games a izdavač je Electronic Arts koji je izbacio igru 2011. godine za PC, PS3 i Xbox 360. Veruje se da je odprilike pola ovog budžeta otišlo na svrhe marketinga.
  • Shadow of the Tomb Raider ($135 miliona) - Ovo je dvanaesti naslov u Tomb Raider franšizi i lansiran je 2018. godine. Kreirao ga je Eidos-Montreal a izdavač je bio Square Enix. Za razliku od nekih naslova sa liste, Shadow of the Tomb Raider je potrošio oko tri puta više na razvoj nego na marketing. 
  • Destiny ($140 miliona) - Multiplejer pucačina koja je izašla 2014. godine na većini platformi. Igra je jako dobro prodavana u prvih pet dana i tom prilikom je zaradila preko $325 miliona. Na žalost odluke kreatora su odbijale sve više igrača kako je vreme prolazilo, ali smo sigurni da je kompanija Activision mnogostruko vratila početni ulog.
  • Final Fantasy VII ($145 miliona) - Rimejk klasika sa originalne Playstation konzole. Final Fantasy serijal je razvijao Square a naslov je bio jednako popularan prvi put kad je izašao kao i sad. Procenjuje se da je oko $45 miliona odvojeno za razvoj dok je ostatak korišćen za svrhe marketinga.
  • Star Wars: The Old Republic ($200 miliona) - Masovni onlajn RPG kreiran 2011 od strane legendarnog BioWare-a za PC. Budžet za ovu igru nikad zvanično nije objavljen, ali sumnja se da je jedna od najskupljih igara jer je preko 800 ljudi, šest godina radilo na ovom projektu. Još jedna stavka koja je sigurno povećala budžet je i oko 1,000 glumaca koji su pozamljivali glasove karakterima u igri. 
  • Call of Duty: Modern Warfare 2 ($250 miliona) - Infinity Ward i Activision su izbacili ovaj šesti nastavak serijala 2009. godine. Veruje se da je skoro $200 miliona iskorišćeno za marketing, a nije ni čudo jer Call of Duty voli da koristi poznate ličnosti i partnerstva sa drugim brendovama u svojoj marketing strategiji. Igra je ostvarili jako dobar profit pošto je 4 miliona primeraka prodato za samo 24 sata. 
  • Grand Theft Auto 5 ($265 miliona) - Rockstar-ov najpoznatiji serijal je izašao 2013. godine a igra i danas zabavlja veliku populaciju igrača. Na naslovu je radio tim od oko 250 zaposlenih i proces je trajao nekih pet godina. Veruje se da je na razvoj GTA potrošeno daleko više od marketinga ali je igra definitivno vratila ulog i verujemo da će nastaviti da skuplja profit dok sledeći GTA ne dođe. 

U isto vreme dok pričamo o ovim silnim milionima, dobro je i setiti se da danas na tržištu postoje uspešne igre koje je kreirao jedan čovek, ili sićušan tim programera, često sa veoma malim budžetom. Zato svima vama koji pratite svoje snove želimo mnogo sreće!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA