BRŽE OD ŽIVOTA: Supersonični dvokrilac je budućnost putovanja

Kada se bude realizovao ovaj koncept će nam doneti novi tip letelice koja će trošiti dvostruko manje goriva i biti daleko tiša od "konkorda", prvog i jedinog supersoničnog aviona kojim su ljudi imali prilike da polete

  • 0

Kada se putovanje supersoničnim avionima bude vratilo "u modu", letelice će izgledati potpuno drugačije od "pokojnog" "konkorda". Jedan dizajn (među mnoštvom) više podseća na rane dane avijacije nego gorepomenuti avion koji više nije u upotrebi. Ovaj oblik, kažu na američkom "MIT-ju", proizvodiće mnogo manje buke.

Takođe, on će (ako ikada dođe do serijske proizvodnje) biti i značajno ekonomičniji, jer će trošiti dvostruko manje goriva i od Konkorda i današnjih standardnih aviona. To jest, ako inženjeri uspeju da ga podignu sa zemlje.

Nemački avijatičarski inženjer Adolf Buseman došao je na ideju za ovaj avion još pedesetih godina prošlog veka, tvrdi "MIT". Oni su unapredili njegov osnovni dizajn kako bi uopšte mogao da poleti, praveći kompjuterski model radi isprobavanja ovog dvokrilnog "aeroplana" na različitim brzinama i sa sedam stotina različitih konfiguracija krila.

Sa glatkijom unutrašnjom površinom na svakom krilu, vazdušni kanali se proširuju, a sa podešenom gornjom ivicom višeg krila i donjom ivicom donjeg krila, ovaj avion može da dostigne supersoničnu brzinu sa duplo manjom vučom od Konkorda, otkrili su oni.

Sledeći zadatak tima sa čuvenog Masačusetskog instituta tehnologije je dizajniranje 3D modela kako bi testirali i u "stvarnom" životu. A ako uzmemo u obzir da i Japanci rade na istom projektu, možemo očekivati pravi bum razvoja ovog koncepta u godinama koje su pred nama.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA