Ove greške ne smete da napravite ako želite da se reklamirate na društvenim mrežama!

U nedavnom intervjuu za Forbes magazine, Sali Falkov, jedna od najvećih svetskih stručnjaka za strateški marketing, navodi nekoliko razloga zbog kojih online marketinške kampanje „ne urode plodom”

  • 0

Da li ste znali da u Srbiji čak 90,2% stanovnika poseduje mobilni telefon, a 63,2% računar? Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku iz 2014. godine 62,8% domaćinstava poseduje i internet, a skoro 3 miliona ljudi ga svakodnevno i koristi.

Ispitanici su internet u najvećoj meri koristili za traženje informacija o robi i uslugama (79,7%) i za čitanje online novina i časopisa (73,4%), kao i za učešće na društvenim mrežama kao što su Facebook i Twitter (67,6%).

Međutim, iako ove brojke gotovo svakodnevno rastu, čini se da većina kompanija u Srbiji nije još uvek svesna njihovog marketinškog potencijala. Pritom, internet marketing je danas jedan od najjeftinijih, pa samim tim i najdostupnijih načina oglašanja. Da stvari budu još gore, sve su češći primeri pogrešnog korišćenja društvenih mreža.

U nedavnom intervjuu za Forbes magazine, Sali Falkov, jedna od najvećih svetskih stručnjaka za strateški marketing, navodi nekoliko razloga zbog kojih online marketinške kampanje „ne urode plodom”.

Nedovoljna ulaganja

Foto: Flickr/ microsiervos Foto: Flickr/ microsiervos

Kao primaran razlog neuspelog marketinga Falkova navodi nedovoljno ulaganje upravo u internet reklamiranje, a pre svega društvene mreže. One „pametnije” kompanije najviše ulažu upravo tu. Da mnoge kompanije u Srbiji takođe ne shvataju ozbiljno koliko im društvene mreže mogu pomoći pri poslovanju pokazuje podatak da svega 35% njih koristi društvene mreže svakodnevno, dok čak oko 44% kompanija to čini tek jednom nedeljno ili ređe.

Pristup koji kompanije imaju društvenim mrežama dodatno oslikava i budžet koji odvajaju za promocije, gde svega 15.6% kompanija odvaja preko 5% budžeta namenjenog za marketing i PR aktivnosti u svrhu promocije na društvenim mrežama. Falkova ističe da se kompanije koje ne ulažu u ovu vrstu marketinga suočavaju sa ozbiljnim problemom, a to je „nevidljivost” na tržištu. „U digitalnom svetu postoji toliko mogućnosti. Objavljivanje je lako, a analitičkim putem lako možete da vidite na koji sadržaj najbolje reaguju vaši potrošači. Ako uložite malo truda možete lako i efikasno da dospete do svoje ciljne grupe”, kaže Falkova.

Kompanije ne razumeju društvene mreže

Društvene mreže su kao kokteli i zabave. Srećete i upoznajete mnogo ljudi. Međutim, „ako idete okolo i pričate o sebi, smatraće vas uobraženim i nadobudnim”, smatra ona. Zato je bitno da se putem društvenih mreža kompanije upoznaju sa svojim potrošačima i ciljnim grupama. To znači da poruke koje se šalju putem ovih medija ne treba da budu isključivo o vama već i da uključuju i pozivaju druge ljude na interakciju.

Nepostojanje u virtuelnom svetu

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Sve veća popularnost mreža kao što su Instagram i Pinterest pokazala je „glad” za vizuelnim sadržajem. Ali većina kompanija taj potencijal ne iskoristi dovoljno. Falkova smatra da je razlog tome needukovan kadar koji se bavi marketingom i PR-om. Ona ističe da većina zaposlenih u  ovim odsecima ne zna ništa o internet marketingu, a to je hendikep.

„Danas su edukativni programi vrlo dostupni, brzi i efikasni. Svi imamo kamere na telefonima. Nema više izgovora. Ako ne umete da koristite slike i video sadržaj na internetu, vi prosto niste dobar stručnjak”, navodi ona.

Vreme besplatnih kampanja je prošlo

Ogroman broj ljudi koristi Facebook besplatno. Ali realnost je da Mark Zakerberg ipak želi da zarađuje na njemu. Zato je besplatan marketing postao vrlo neefikasan i na njega se više ne možete osloniti. Prelazak na plaćene poruke putem društvenih medija postaje nužnost, a ne opcija. Falkova navodi: „Za dobar marketing svaki PR stručnjak mora da bude majstor korišćenja i manipulisanja plaćenim porukama i sadržajima, kako u društvenim tako i u svim drugim medijima. Zato je dobar i iskusan PR menadžer isto što i dobra investicija”.

Nažalost, većina kompanija u Srbiji nije dovoljno edukovana da iskoristi pun potencijal društvenih mreža, ili da bar one društvene mreže koje koriste – iskoriste na pravi način. Česti su primeri da, usled nedostatka edukacije, društvene mreže koriste na sopstvenu štetu. Falkova, na kraju, ističe da u tom „nedostatku” leži „prednost” za pojedince. Kao iskusan i edukovan marketing i  PR stručnjak imate šansu da kompaniji poboljšate poslovanje do razmera koje nisu ni naslućene. A kada se to desi vaša pozicija će zasigurno postati mnogo cenjenija.

Bilo kako bilo, društvene mreže se u poslovanju jednostavno moraju koristiti. Pametno.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA