Ovih 5 stvari morate da se pridržavate kako biste napravili odličnu aplikaciju

Kad je čuveni dizajner interfejsa Luk Vroblevski uveo pojam i koncept „prvo mobilni” pre više od četiri godine, on je radikalno promenio način na koji se pristupa dizajnu

  • 0

Iako se aplikacije za mobilne uređaje ubrzano razvijaju, odgovoriti na mnoge zahteve korisnika predstavlja pravi izazov. Korisnici očekuju brzo i prijatno iskustvo i postaje sve teže ispuniti sva njihova očekivanja.

Kad je čuveni dizajner interfejsa Luk Vroblevski uveo pojam i koncept „prvo mobilni” pre više od četiri godine, on je radikalno promenio način na koji se pristupa dizajnu.

Prema njegovim rečima, postoje tri razloga za to. Bilo je jasno da će upotreba mobilnih uređaja uzeti primat, projektovanje za mobilne uređaje nas pomera ka boljem i jednostavnijem dizajnu zbog ograničenja poput malih ekrana i sporih mreža; i poslednje ali ne i najmanje važno, mobilni uređaji imaju sposobnosti koje su omogućile dizajnerima da stvore nove vrste iskustava.

Vroblevski je osnivač Mobajl first, bivši rukovodilac Jahua, suosnivač kompanije „Beg ček”, koju je kasnije preuzeo Tviter. Za magazin „Mašabl”, on daje nekoliko korisnih saveta za uspešan razvoj mobilnih aplikacija.

Percepcija nije stvarnost

Ljudi već sada očekuju brzo ​​korisničko iskustvo svaki put kada koriste mobilnu aplikaciju. Međutim, Vroblevski ističe da je problem što očekuju brže iskustvo na mobilnim aparatima nego na desktop uređajima, a mreže su sporije. Dakle, dizajneri ne mogu sasvim da utiču na to.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

„Možete ubrzati to iskustvo umanjujući broj elemenata ili poboljšanjem vremena učitavanja, na primer, ali to je manje-više sve što možete učiniti. Uskoro ćete se sudariti sa stvarnošću – brzinom mobilnih mreža", kaže Vroblevski.

On takođe primećuje da su tehnike koje daju utisak brzine vrlo korisne. Jedan od osnivača Instagrama Majk Kriger kaže da je moguće stvoriti iluziju da je neka akcija stupila na snagu, iako se u stvarnosti to još nije dogodilo. Uzmimo primer Instagrama: kada „lajkujete“ fotografiju na Instagramu, on vas odmah obaveštava da je vaša akcija i završena. U stvarnosti, mrežna veza je u procesu saopštavanja serveru toga šta ste uradili. „Ali Instagram ne čeka da server potvrdi šta se zapravo dogodilo, već optimistično pretpostavlja šta se dogodilo", kaže on. „Ako nešto ne bude u redu kasnije, oni će se radije nositi sa tim nego da korisnik čeka."

Odložite registraciju

Stvaranje interfejsa i korisničkog iskustva koje će naterati ljude da se zainteresuju  za vaše mobilne aplikacije (i što je važnije, zadržati ih kao stalne korisnike) jeste izazov sa kojim se suočavaju svi koji se bave razvojem aplikacija. Statistički podaci koje Vroblevski navodi pokazuju sledeće: prosečan korisnik platformi iOS i Android preuzima samo tri do pet aplikacija mesečno. Od preuzetih aplikacija, korisnici 26 odsto otvaraju samo jednom i nikad više ih ne koriste, a ostalih 48 odsto aplikacija otvore 10 puta ili manje.

Prema Vroblevskom, dizajneri aplikacija imaju dve mogućnosti. Prva opcija je da pokušate da saznate najviše od svakog korisnika onda kada prvi put preuzima i otvara aplikaciju. Pitajte za njegovu i-mejl adresu, spojite ga sa Fejsbukom, iskoristite njegove veze... Sve to, naravno, sa namerom da mu pružite bolje iskustvo, koje će ga stalno vraćati.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Međutim, ovaj pristup može da ometa korisnike, tako da žele da ga preskoče ili, još gore, natera ih da napuste aplikaciju. Obično manje od polovine ljudi koji su preuzeli aplikaciju završi i proces prijavljivanja.

Vaša druga mogućnost jeste da odložite registraciju i omogućite ljudima da odmah počnu da koriste aplikaciju. U ovom modelu odgodićete i sva svoja pitanja za prikladnije vreme. Ovaj pristup može podstaći korisnika. Vroblevski je zagovornik takvog pristupa. „Omogućite ljudima da vide šta im pružate, a onda tražite informacije od njih. Pristup 'sve odjednom' pre nego što ljudi i počnu da  koristite aplikaciju može da bude efikasan za neke, ali takođe može oterati druge."

Stvarajte imajući mobilne uređaje na umu

Vroblevski priznaje da nije lak zadatak predstaviti velike količine informacija na ograničenom prostoru mobilnog ekrana. „Kompleksni interfejsi, s mnogo informacija, dizajnirani su za određene medije – gde može da stane mnogo stvari na velikom ekranu, koristeći precizan ulaz kursorom miša ili tastature."

Međutim, on ističe i da razvojni  inženjeri često čak i ne pokušaju da naprave svoje aplikacije tako da rade na mobilnim uređajima. Tako ukazuje na primer Džejsona Grigsbija i „Klaud for” (Cloud Four), koji je dizajnirao aplikaciju za izveštaje o rashodima pomoću prilagodljivog web dizajna. Nakon što je pokušavao da se izbori sa desktop verzijom aplikacije neko vreme, Džejson je odlučio da pokuša da napravi verziju za mobilne uređaje. „Kada je to učinio, sve se složilo. Ne samo da je mogao da vidi kako je aplikacija postala funkcionalna, već je pronašao i brojne načine kako da celi interfejs i iskustvo budu bolji." Vroblevski smatra da tajna leži u tome da „počnete od mobilnih uređaja i razmislite šta sve oni nude“.

Foto: Flickr/LoKan Sardari Foto: Flickr/LoKan Sardari

Poštujte važnost svakog pokreta

Svaki pokret, dodir i akcija koje korisnik izvede jesu važni i imaju trajni uticaj na korisničko iskustvo.

„Kada ljudi osećaju da su ostvarili neki napredak prema nečemu do čega im je stalo, oni će biti tolerantniji i neće im smetati ako treba da izvedu još neki pokret ili dodir ekrana", kaže Vroblevski. „No, u mnogim slučajevima, više napora smanjuje korisnički angažman."

Direktor hotela „Tunajt” (Tonight) ističe kako rezervacija sobe putem aplikacije zahteva samo tri pokreta  i  traje ukupno oko osam sekundi. A to je mnogo manje u poređenju sa konkurentima kao što su „Prajslajn” (Priceline) (52 pokreta, 102 sekunde) i aplikacijom Hotels.com (40 pokreta, 109 sekundi). Vroblevski navodi  kako svaki dodatni pokret može imati negativne posledice. Naime, tim Majkrosoft mobajl internet eksplorera (Microsoft Mobile Internet Explorer), u želji da pojednostavi korisničko iskustvo, preselio je dugmiće za pregled kartica i omiljenih sajtova na nov meni. Uostalom, šta je još jedan pokret? Ispostavilo se da je dosta. Zato su ubrzo odlučili da se vrate na staro.

Iako u poslednjih nekoliko godina, očigledno, industrija aplikacija za mobilne uređaje ubrzano raste, Vroblevski smatra da se još mnogo može naučiti, a upravo zato ovo polje i jeste tako zanimljivo i  uzbudljivo. „Zato pronađite malo vremena za početak i ispitajte jedinstvene mogućnosti koje dizajn aplikacija za mobilne uređaje nudi“, savetuje Vroblevski za kraj.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA