PRAVILA PONAŠANJA U FOTOŠOPU: Evo kako da steknete simpatije kolega dizajnera kroz nekoliko jednostavnih pravila

Morate se potruditi da vaša reputacija bude besprekorna, jer nikako drugačije ne možete očekivati zagarantovan napredak u karijeri

  • 0

Ako ste se opredelili za karijeru na dizajnerskoj poziciji, onda ste sigurno svesni toga da je jedan od najčešćih programa koji ćete koristiti svakako Fotošop. Bilo da ste početnik ili umetnički direktor, često ćete biti u prilici da radite na fajlovima koji su došli do vas od nekog drugog, pa već na samom početku treba da potrošite zabrinjavajuće mnogo vremena kako biste shvatili sistem organizacije vašeg prethodnika. To ume da bude prilično naporno.

Način slaganja vaših radnih fajlova u Fotošopu mnogo govori o vama. Ukoliko ste neorganizovani i samo nabacujete fajlove, ljudi će izbegavati rad sa vama, jer će znati da ne mogu da se oslone i budu sigurni u ono što će dobiti kao krajnji rezultat. Morate se potruditi da vaša reputacija bude besprekorna, jer nikako drugačije ne možete očekivati zagarantovan napredak u karijeri.

Zato je važno da naučite pravila ponašanja u Fotošopu, koja će vam pomoći da se bolje organizujete i prilagodite timu. Uvek morate razmišljati o osobi koja treba da preuzme vaše fajlove i da nastavi da se snalazi u tome. Ne brinite, nema tu prevelike mudrosti, samo nekoliko principa koje vrlo lako možete usvojiti.

Imenujte svoje lejere

Foto: Adobe Foto: Adobe

Ako ste prevrnuli očima kada ste pročitali ovo, onda ste u problemu. Imenovanje lejera je prvo i osnovno pravilo koje morate naučiti i početi da primenjujete u poslu. O čemu god da je reč, bilo da je najjednostavnija zvezdica koja se pojavljuje 15 puta, onda se potrudite da svaki lejer nazovete npr. "zvezdica 1", "zvezdica 2", "zvezdica 3" itd.

Ko god da radi na istom dokumentu nakon vas daleko lakše će se snalaziti nego što bi bio slučaj da moraju da listaju beskonačnu listu sa nazivima kao što su "jdkas.jpg". Ne koristite skraćenice, već budite deskriptivni i jasni. To će značiti i vama, jednako koliko i njima.

Imenujte svoje fajlove

Postoji nepisano pravilo da ukoliko u naziv fajla dopišete "final", gotovo je sigurno da ćete nakon njega imati bar dvocifren broj izmena. Takođe, dodavanje ekstenzija i dopisivanje nasumičnih slova i brojeva nakon toga nikako vam neće pomoći u snalaženju.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Budite organizovani i razmislite dobro kako ćete se najjednostavnije sporazumeti sa svima. Na primer: naziv brenda_projekat_verzija. Tako da ako radite na ABC brendu, vaš fajl može imati ovakav naziv: ABC_dizajn bannera_v3. Prateći poslednji broj uvek ćete znati dokle ste stigli, koliko je izmena bilo i koja je poslednja.

Ne razvlačite elemente

Jednostavno je – ukoliko elementima menjate proporcije kako vam padne na pamet, oni više nikada neće biti isti. Ovo se posebno odnosi na fontove i tekst koji ubacujete na svoje vizuelno rešenje. To što ćete ga razvući nikako neće doprineti opštem utisku. Ukoliko je potrebno da ih ispočetka nacrtate kako bi se uklopili, izdvojte malo vremena i učinite to. Rezultati će sigurno biti bolji nego da ste se opredelili za prvu opciju.

Printscreen: Youtube/Adobe Photoshop Printscreen: Youtube/Adobe Photoshop

Proverite sve nekoliko puta

Ovo pravilo se posebno odnosi na gramatičke nepravilnosti, koliko god to nemalo logike "s obzirom na to da ste vi dizajner". Međutim, morate biti pismeni i razboriti kako biste produkovali kvalitetne radove. Čak i najsitnije greške nekada vam mogu srušiti reputaciju. Govorimo o osnovama pravopisa koje smo svi imali prilike da učimo. Kada sve završite, proverite još jednom svoj rad, linije, boje i konačno tekst. Tek tada možete poslati dokument dalje.

Sada, kada ste naučili kako da budete omiljeni kolega, nećete više imati problema ni u svom radu, a ni u atmosferi na poslu. Kada radite u sistemu u kome jedni od drugih zavisite gotovo svakodnevno, onda morate razmišljati o svakom detalju.

Pođite od sebe – kako biste se vi osećali da do vas dođe potpuno neuredan fajl u Fotošopu, pa prvo treba da izgubite dan da ga složite i sredite, a rok je blizu. Prvo što ćete pomisliti o osobi koja vam je to poslala jeste da je nekolegijalna i nezainteresovana. Sa druge strane, postoje i oni kojima je organizovanost u krvi, pa im nedostaje samo malo praktičnog znanja da potpuno preokrenu tok svoje karijere. Ako ste među njima, upišite obuku za dizajnera da biste brzo stekli sve uslove potrebne da izgradite karijeru kreativca u domenu dizajna.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA