≫ 

Šta svi lideri mogu da nauče od Larija Pejdža, saosnivača Gugla?

Uspešni lideri prepoznaju potrebu da podele s drugima posao do kog im je najviše stalo, jer im to omogućava da imaju veći ukupan uticaj i povećava količinu posla koji može da se obavi

  • 1
Foto: Wikimedia/Stansfield PL Foto: Wikimedia/Stansfield PL

Lari Pejdž je postao poznat kao saosnivač „Gugla“, kompanije koja je bukvalno promenila način na koji svet funkcioniše. Ali Pejdž nije bio zadovoljan samo ovim dostignućem, pa je, zajedno s drugim saosnivačem Gugla Sergejom Brinom, uložio vreme i resurse u inovativne proizvode koje danas koriste milijarde ljudi – proizvode kao što su Google mape, operativni sistem Android i Jutjub (YouTube).

Taj liderski i inovativni duh je nastavio da neguje i narednih godina. U najnovijem pismu osnivača (objavljenom na naslovnoj strani „Alfabeta“, konglomerata koji nadgleda „Gugl“ i niz drugih firmi), Pejdž daje kratke nove informacije o Guglovom napretku u oblasti veštačke inteligencije (AI) i mašinskog učenja, predstavlja „Vejmo” (Waymo), kompaniju koja razvija automobile sa samoupravljanjem, kao i novo partnerstvo s kompanijama „Fijat Krajsler“ (Fiat Chrysler) i „Nest“, proizvođačem IOT proizvoda.

Sa svim tim stvarima ne možemo a da se ne zapitamo – kako Pejdžu i Brinu uspeva da i dalje prate i stvaraju sve te inovacije, iz godine u godinu? Sve se svodi na tri jednostavne reči: „Obučite i prosledite“.

Moć dobre obuke i prosleđivanja zadataka obučenim ljudima

Ako ste ikada vodili neki tim, verovatno i sami znate koliki je značaj kvalitetnog delegiranja posla i koliko je važno da umete da prepoznate pravu osobu za neki posao. Ipak, neki lideri ne mogu tako lako da prate tu filozofiju, ili uopšte ne uspevaju u tome. Zašto?

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Odgovor zavisi od mnoštva faktora, ali često podrazumeva kombinaciju sledećih razloga:

- Mnogi lideri toliko uživaju u svom radu da ne žele da odustanu od svog posla ili projekta niti žele da ga dele s drugima;

- Ne veruju dovoljno svojim ljudima;

- Nemaju vremena za obuke ili treninge (ili ni ne pokušavaju da se bave ovim problemom);

- Ne žele da neko drugi pokupi zasluge i priznanja;

- Boje se da će izgubiti kontrolu.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Ovi razlozi su duboko povezani s našim emocijama, koje lako mogu da pomute racionalno razmišljanje i ometaju vas u donošenju dobrih odluka. To je samo jedan od načina na koji emocije mogu da rade protiv vas.   

Ali ako sagledate ton u kojem Pejdž piše u svom pismu, shvatićete zašto je to čovek koji je lider i kome sve uspeva. Evo nekoliko detalja:

Pejdž o Sundaru Pičaju, direktoru „Gugla“:

„Sundar je sjajan kao izvršni direktor Gugla. To je veliki posao i veoma smo srećni da ga imamo... Uzbuđen sam kad vidim kako on vodi kompaniju sa fokusom na mašinsko učenje i veštačku inteligenciju (AI)."

O izvršnom direktoru kompanije „Vejmo“ Džonu Krosaku:

Džon Krosak je novi direktor i donosi značajno iskustvo u auto-industriji. Obožavam ime (Waymo) i još više volim uzbuđenje koje možete da osetite kada ste s njima... Jedva čekam da Vejmo lansira prvi proizvod!“

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

O direktoru kompanije „Nest“ Marvanu Favazu:

„On veoma dobro radi protiv njihovog plana i zaista smo uživali da radimo s njim!"

Pejdž nadalje sumira zašto su on i njegove kolege direktori uopšte stvorili „Alfabet”, kao i prednosti tog poteza:

Sa promenom u ‘Alfabet’ nadzor je postao lakši zbog povećane transparentnosti. Usmerili smo napore tamo gde je imalo smisla i u drugim oblastima smo videli mesta za povećanje ulaganja. Takođe mislim da smo naučili mnogo o tome kako da uspostavimo nove kompanije sa strukturom koja garantuje uspeh. I dalje vidim neverovatne mogućnosti koje jednostavno nisu baš u potpunosti još razvijene – i pomaganje u nastojanjima da te stvari uspeju jeste ono što me uzbuđuje."

Šta budući lideri mogu da nauče iz ovoga?

Uspešni lideri prepoznaju potrebu da podele s drugima posao do kog im je najviše stalo, jer im to omogućava da imaju veći ukupan uticaj i povećava količinu posla koji može da se obavi.

Pored toga, kada odvojite malo vremena za obučavanje i delegiranje zadataka drugima, to vam omogućava da pokažete svoje poverenje u njih. Kada vaši ljudi dobiju prave smernice i prostor za rad koji su im potrebni, tek onda će i oni moći da pokažu svoj puni  potencijal. I to je ono što velike kompanije čini velikim i  uspešne lidere – uspešnim.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ilja Plehanov

    30. maj 2017 | 08:40

    Lideri treba da nauče od njega da netreba da brinu za svoju budućnost ako iza njih stoji CIA.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA