0

Preporuka je najbolja reklama. Evo kako da utičete na nju

Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe

Internet marketing prodaja, tastatura, laptop, biznis
Foto: Profimedia/Michaela Dusíková - ČIF

Nije potrebno da naglašavamo važnost preporuke za razvoj i uspeh bilo kog brenda. Koliko god novca ulagali u marketing i reklame, ništa vam neće obezbediti lojalne i kvalitetne potrošače i korisnike vaših proizvoda koliko dobra reč nekog od njihovih prijatelja.

Kada govorimo o preporukama, ne mislimo samo na razmene iskustava među članovima istog društva prijatelja ili porodice. Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe.

Uzmite za primer Trip advajzor (Trip Advisor). Ovaj portal funkcioniše već godinama kao samoodrživi sistem koji služi za ocenjivanje i preporučivanje različitih vrsta smeštaja, hotela, hostela, apartmana, kao i transporta i generalno turističkih ponuda za određena odredišta. Ako neki hotel ima preporuku ove platforme, možete bez razmišljanja odsesti u njemu, a da se ni ne zapitate o njegovom kvalitetu.

Zato je važno steći informacije i znanja o tome kako ćete navesti ljude da na ovakvim platformama ostavljaju dobre komentare o vama i vašim uslugama. Daćemo vam nekoliko saveta koji mogu pomoći.

Ne sakrivajte svoje mane

Niko nije savršen. Nemojte pokušavati da sakrijete mane ili da izbegnete kritike, naprotiv. Ako već uviđate u čemu grešite, onda se potrudite da istinu prezentujete ljudima tako da shvate da dajete sve od sebe da poboljšate rad, robu ili uslugu.

Primera radi, uvek na kraju korišćenja usluga zamolite korisnike da popune upitnik o zadovoljstvu i na osnovu njega unapređujte one strane koje su vam slabije. Možete takve upitnike staviti i na svoj web sajt tako da posetioci u svakom trenutku imaju uvid u vašu prosečnu ocenu. Podelite ih po kategorijama i potrudite se da uvek držite najviše ocene u oblastima koje su najvažnije.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Budite pristupačni

Omogućite svojim korisnicima i potencijalnim klijentima da vam se obrate. Budite dostupni za sve sugestije i primedbe korisnika. Nemojte se sakrivati, već ostavljajte svoje podatke za uspostavljanje kontakta s klijentima svuda gde možete. Ako je neko nezadovoljan iskustvom koje je imao s vašim uslugama, izađite mu u susret i tražite još jednu priliku da opravdate svoj proizvod i ponudu koju ste im dali.

Ukoliko je neophodno, napravite takvu strukturu na svom sajtu da vas ljudi u svakom trenutku mogu pronaći, pa čak možda i preko četa koji ćete pokrenuti. Budite kreativni i izađite u susret željama i primedbama. Vaši klijenti će umeti to da cene.

Prikažite na čemu ste sve radili

Nemojte biti skromni. Važno je da svi mogu da vide na čemu ste sve radili tokom svoje karijere. Pokažite spektar svojih proizvoda, različite usluge koje pružate, predstavite tim s kojim radite, budite transparentni u svakom koraku koji napravite.

Foto: PIxabay

Foto: PIxabay

Ukoliko vaši korisnici ne znaju dovoljno o vama, to nije njihova krivica, već vaša. Sve informacije koje im nudite moraju biti dostupne u svakom trenutku, na različitim mestima i različitim kanalima komunikacije. Samo na taj način možete obezbediti da dovoljno ljudi čuje za to što radite i samo na taj način ćete moći da izgradite dobar imidž.

Kritika je u najvećem broju slučajeva konstruktivna, zato se nemojte sakrivati od nje. Potrudite se da dobijete što više komentara od vaših korisnika kako biste pomogli sami sebi da unapredite svoje poslovanje. S druge strane, ovu razmenu možete iskoristiti da kreirate zajednicu ljudi koji su koristili vaš proizvod. Ako održite dobru komunikaciju s njima, oni mogu postati ambasadori vašeg proizvoda.

Upišite obuku iz marketinga na internetu i naučite kako da postanete ekspert u digitalnim komunikacijama. Tako ćete se upoznati ne samo s načinima da ostvarite dobar odnos s potrošačima, već i sa svim alatima koji će vam biti potrebni da to uradite.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Tagovi: Edukacija, Internet marketing, Komentari, Marketing, preporuke, Saveti, Uspeh

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

SWIFT se priprema za uvođenje Fintech i blockchain tehnologija

Inovativna platforma “Adnexa” kompanije Comtrade Digital Services dobila jedno od najvećih priznanja

BESPLATNA PREDSTAVA ZA OSMAKE: Dođite na nezaboravni „Briljantin” u izvedbi savremenih gimnazijalaca

Kreativne kampanje koje će vas inspirisati za vašu prazničnu kampanju

Ako učite da programirate, ovi blogovi mogu da vam budu od pomoći

Evo koje sve nove trendove u dizajnu možemo da očekujemo u 2019.

Popularna zanimanja današnjice: Šta rade HR menadžeri?

Sve što ste oduvek hteli da znate o generaciji milenijalaca, a niste smeli da pitate

Šta donosi nova tehnološka nadogradnja Ethereuma?

ITAcademy i BusinessAcademy organizuju akciju koja vam može promeniti život

Da li je isplativije ulagati u kripto valute ili u iskopavanje zlata?

Kampanje koje su pomerile granice pristojnosti da bi dokazale nešto

Twitter: Evo kako da postanete viralni i ostanete popularni

Od odlično plaćenog posla programera deli vas jedna odluka: Ovi saveti će vam pomoći da je donesete

Kada se pretera sa reklamom: Marketing u filmskoj industriji

Zašto je važno da koristite VPN ako posedujete kripto valute?

Tražiš posao? DANAS JE TAJ DAN! Dođi na najveći sajam zapošljavanja LINK2job i napravi prekretnicu u svojoj karijeri

Tražiš posao? Najveći sajam zapošljavanja LINK2job je prava prilika!

Instagram i dizajn: Ova 4 profila će vas inspirisati za dizajn logotipa

Sreća, tuga, strah... Evo koje 4 emocije brendovi koriste pri oglašavanju

CoinJoin metod anonimizacije plaćanja kripto valutama

Šta je Android Go, i zašto je savršen za slabije telefone?

Kako da na PR krizu reagujete na najbolji način?

Nastavljena besplatna edukacija zaposlenih u obrazovanju

Kako je brucoš izveo nemoguć napad na kriptovalute u prenosu uživo

ITHS i ITS su svim zaljubljenicima u IT tehnologije predstavili preko 40 visokokvalitetnih naslova na Sajmu knjiga u Beogradu

7 stvari koje treba da znate ako želite uspeh u digitalnom marketingu

Da li imate sposobnost kritičkog mišljenja? Proverite kojih 10 osobina ono podrazumeva

SAN FRANCISKO, BERLIN, ISTANBUL: Evo koje gradove biraju najbolji dizajneri na svetu

Evo kako da iskoristite digitalni marketing za pokretanje sopstvene kompanije

Liquid Network novo tehnološko poboljšanje za bitcoin

Potpuno besplatno: Kurs najtraženijeg programskog jezika – upoznajte JAVA programiranje na ITAcademy

Konkurs za izbor nastavnika u nastavnička zvanja i zasnivanje radnog odnosa

Napad na kriptovalute izmenom vremena u timestamp-u: Nedostatak sistema kao vrata za napad

Novo na ITAcademy: Frontend JavaScript program za najtraženije veštine web programiranja

Evo kako da razvijate aplikacije koje će korisnici i klijenti voleti

Evo šta stručnjaci za marketing mogu da nauče od vrhunskih komičara

Ako želite da budete efikasan softverski developer, ne zaboravite na ovih 5 stvari

Otvorena Fabrika znanja u Podgorici: Savršena prilika da uronite u svet IT tehnologija i upoznate sa sa najnovijim trendovima

KAKO SAM POBEDIO SVE PREDRASUDE? Upoznajte preduzetnika koga invaliditet nije sprečio da stigne do uspeha

Uticaj veštačke inteligencije na kriptovalute

Od čistačice do direktorke: Saznajte kako je čistačica za 14 dana naučila da tečno govori engleski