Koje su bile najveće greške Stiva Džobsa

Postavljanje Džona Skalija kao direktora "Epla", koji je u roku od dve godine pokrenuo kampanju u okviru odbora kompanije sa namerom da otpusti samog Stiva Džobsa, samo je jedna od njih

  • 0

Mnoge priče o najvećim preduzetnicima današnjice zvuče prilično jednostavno.

No, istina je potpuno drugačija, čak i u slučaju uspešnih vizionarskih kreativaca poput Marka Zukerberga, Džeka Dorsija, Hauarda Šulca, kao i legendarnog Stiva Džobsa.

U svakom kreativnom, inovatinom procesu, preduzetnik mora biti spreman na nesavršenstva i greške kako bi otkrio pravu formulu uspeha, navodi Piter Sims u svom blogu na Harvard Biznis Revjuu.

Dorsi je godinama eksperimentisao pre nego što je konačno lansirao ono što danas znamo kao Tviter. Ni Hauard Šulc nije uspeo iz prve i morao je da napravi niz grešaka dok nije stvorio svima poznat Starbaks. Bezgrešan nije bio ni Stiv Džobs, a najviše je naučio iz pet najvećih grešaka.

Postavljanje Džona Skalija kao direktora "Epla", koji je u roku od dve godine pokrenuo kampanju u okviru odbora kompanije sa namerom da otpusti samog Stiva Džobsa.

Kada je otkupio "Piksar" Džobs nije verovao da će animirani filmovi doneti novac. Smatrao je da će "Piksar" postati velika "hardware" kompanija.

Pokušavao je da proda danas jednu od najvećih kompanija u sferi animiranih filmova nebrojeno puta. Nakon četiri ili pet godina otkako je kupio "Piksar", pokušavao je da bar povrati novac koji je uložio, što je iznosilo oko 50 miliona dolara. Nudio je studio i Bilu Gejtsu i Lariju Elisonu, osnivaču "Orakla". Na sreću po Džobsa tih '80-ih godina niko nje bio zainteresovan. "Piksar" je na kraju prodat "Dizniju" i to 2006. godine za 7,4 milijardi dolara.

Od početka koncepta NeXT komjutera ni sam Stiv Džobs nije znao tačno tržište ni prave kupce ovog tehnološkog uređaja.

Nijedan uspeh nije ostvaren preko noći i besprekorno. Iza vizionara poput Stiva Džobsa stoje brojni neuspešni projekti: Apple Lisa, Macintosh TV, The Apple III, The Powermac g4 cube.

Nesavršenstvo svakog kreativnog procesa i života, ali kako navodi Piter Sims, mi kao da živimo u kulturi koja ima parališući strah od nesupeha. To je veoma obeshrabrujuće stanje uma, pogotovo ukoliko želite da budete kreativniji, inovativniji, preduzetnik.

(I. M. / Izvor: Bizlife)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA