Vreme čitanja: oko 2 min.

Prevaranti na platformi "Iks": Preko lažnih naloga uzimali podatke o platnim karticama i bankovnim računima

Vreme čitanja: oko 2 min.

Promene uvedene ove godine omogućavaju da plavu kvačicu kupi svako ko plati mesečnu naknadu od 11 funti za uslugu pretplate na sajtu

  • 0
znak X, tviter Foto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Potrošači koji se žale na lošu korisničku uslugu na platformi X našli su se na meti prevaranta nakon što je ta platforma promenila proces verifikacije naloga.

Kako prenosi Gardijan, pojedini korisnici koji su od agenata korisničke podrške tražili povraćaj novca ili neke slične usluge, nailazili su na prevarante, koji su preko lažnih, a verifikovanih naloga, od njih uzimali podatke o platnim karticama i bankovnim računima.

Prevaranti su na taj način zadobijali poverenje žrtava, a zbog novog načina verifikacije naloga, čija je potvrda autentičnosti plava kvačica koja stoji pored imena na mreži, žrtve su još lakše verovale i dostavljale podatke sa kartice.

Beograd plus mobilni telefon Foto: Mateja Beljan

Promene uvedene ove godine omogućavaju da plavu kvačicu kupi svako ko plati mesečnu naknadu od 11 funti za uslugu pretplate na sajtu, preimenovanu ovog meseca iz ''Tviter Blue'' u ''Iks Premium''.

Preduzeća koja plaćaju 950 funti mesečno dobijaju zlatnu kvačicu, pri čemu uslovi i odredbe platforme ne navode da li su nalozi pretplatnika prethodno provereni.

Endru Tomas iz Britanije kontaktirao je, neznajući to, prevarantski profil kako bi dobio povraćaj novca od, kako je mislio, sajta za kupovinu avio-karata Booking.com, nakon čega je dobio poruku da pošalje podatke sa platne kartice i referentni broj kako bi navodni agenti korisničke podrške mogli da istraže slučaj.

''Primetio sam da postoji plava kvačica i da se profil registrovao na Iksu tek u julu 2023. Potom sam proverio na Vatsapu i shvatio da je reč o kenijskom broju'', rekao je on.

Lisa Veb, stručnjak za potrošačko pravo u organizaciji kampanje ''Vič'', navela je da su nedavne promene Iksovih procesa verifikacije otežale korisnicima da identifikuju naloge od poverenja.

''Žalba kompaniji na društvenim medijima može biti efikasna taktika za dobijanje brzog odgovora, ali proverite da li ste došli do zvaničnog naloga i, ako ste u nedoumici, stupite u kontakt sa kompanijom direktno koristeći podatke za kontakt na njihovim zvaničnom sajtu", rekla je ona.

(Telegraf.rs)

Video: Koje su ekonomske posledice želje Ilona Maska za slobodom govora: Sve o prodaji Tvitera

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA