
Google uveo novu kaznu za one koji koriste YouTube ad blokere!
Google je pokrenuo najagresivniju kampanju protiv ad blokera u svojoj istoriji, što dramatično menja iskustvo gledanja snimaka na YouTube platformi. Kompanija iz Mountain View-a sada namerno usporava reprodukciju snimaka za sve korisnike koji koriste softver za blokiranje reklama.
Poslednjih godina gledanje sadržaja na YouTube-u postalo je pravo iskušenje zbog rastućeg broja nepreskačivih reklama. Prošle nedelje Google je počeo da sprečava reprodukciju snimaka korisnicima sa instaliranim ad blokerima, objašnjavajući da "ad blokeri krše YouTube uslove korišćenja".
Crni ekran umesto reklama - nova Google strategija
Najnovija strategija ide korak dalje od običnog blokiranja sadržaja. Korisnici prijavljuju namerno usporavanje snimaka i crne ekrane koji traju tačno onoliko koliko bi trajale standardne reklame. Jedan korisnik Brave browsera opisao je frustrirajući problem:
"Koristim Brave za blokiranje YouTube reklama i tehnički funkcioniše, ali većina snimaka prikazuje crni ekran tokom cele dužine reklame ili dve, dok YouTube prikazuje poruku 'experiencing interruptions' u donjem levom uglu."
Posebno problematično je što Google uvodi brojač od tri snimka - korisnici dobijaju ultimatum da onemogućе ad blokere ili će biti potpuno blokirani. Ignorisanje ovog zahteva rezultuje zabranom gledanja snimaka sve dok ne ažuriraju i ponovo pokrenu svoje browsere.
Mnogi korisnici prijavljuju pauze od 5 do 10 sekundi na svakom snimku sa popup porukom "Experiencing interruptions? Find out why" koja ih direktno usmerava na Google tehnićku podršku.
Beskrajna borba između korisnika i YouTube algoritma
Predstavnik AdGuard kompanije opisao je Google kampanju kao "klasičnu igru mačke i miša", jer korisnici konstantno pronalaze nove načine da zaobiđu neprijatne reklame koje čine gledanje sadržaja gotovo nemogućim.
YouTube korisnici sa ad blokerima automatski se preusmeravaju na Google tehnićku podršku koja ih instruiše: "Proverite da li proširenja vašeg browsera koja blokiraju reklame utiču na reprodukciju snimaka."
Ova strategija predstavlja najdirektiji napad na besplatno korišćenje YouTube platforme do sada. Google očigledno pokušava da prisili korisnike da se pretplate na YouTube Premium za 819 dinara mesečno ili da tolerišu sve agresivnije reklamne kampanje.
(Telegraf.rs)
Video: Karaičić posle poraza od FMP-a
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
bl@
Ali kada ga jednom ljudi podju izbjegavati jer su reklame preceste i frustrirajuce, bice pad kao i sa Facebook-om. Samo neka testiraju granice strpljenja. Licno, a znam i dosta drugih, ni trecinu vremena ne gledam Youtube kao ranije.
Podelite komentar
Žarko
Pa bas i ne moram da gledam taj tube.Ionako već ne daju kozna šta.Gluposti.On će me primora da plaćam???
Podelite komentar