≫ 

Otkrivamo tajne uspeha najpopularnijih aplikacija

Evo kako su to radili kreatori nekih od danas najpopularnijih aplikacija

  • 0
Android, Smartfon, aplikacija, aplikacije, Facebook, Instagram, Twitter

Foto: Pixabay.com

Za uspeh aplikacije potrebno je dosta rada, a tu je i faktor sreće. Ipak, postoji nešto što razlikuje najuspešnije aplikacije od ostalih. U pitanju je izgradnja proizvoda koji kupci žele.

Evo kako su to radili kreatori nekih od danas najpopularnijih aplikacija.

Instagram: Pozovite uticajne ljude na lansiranje beta-verzije.

Foto: Pixabay.com

Osnivač Instagrama Kevin Sistrom pustio je neke uticajne tehnološke blogere – poput Džeka Dorsija iz Tvitera – da isprobaju test-verziju aplikacije pre njenog zvaničnog objavljivanja.

Ubrzo, Dorsi je koristio Instagram da pošalje fotografije njegovim sledbenicima. Širenje je počelo. Naravno, dva članka u „Tek kranču” (TechCrunchu), jedan pre početka i jedan na dan lansiranja, pomogla su tom brzom širenju aplikacije.

Od 25.000 korisnika u prvih 24 sata, Instagram je dostigao broj od 300.000 korisnika do treće nedelje, a danas ima na desetine miliona. Ono što je takođe imalo uticaja na početnu fazu privlačenja korisnika jeste i činjenica da je Instagram pokrenut odmah nakon izdavanja ajfona 4 (iPhone 4), koji je posedovao poboljšan ekran i kameru.

Kompanija je takođe napravila nekolicinu pametnih poteza: olakšali su fotografisanje iz aplikacije i deljenje tih fotografija na drugim društvenim mrežama, poput Fejsbuka (Facebook) i Tvitera (Twitter), umesto da fotografije ostanu zaključane samo na Instagramu.

Trik sa brzim otpremanjem (upload) fotografija bio je možda i najznačajnija razlika zbog koje su Instagram odmah zavoleli svi korisnici koji su želeli trenutno iskustvo. Instagram je uspeo da sakrije sporost tako što je proces otpremanj fotografija počinjao čim se fotografije snimaju i koristeći relativno malu veličinu fotografije.

Snapchat: Privlačite ciljane kupce.

Foto: Pixabay

Osnivači su prvo proširili vesti o Snapčatu među prijateljima sa koledža na Univerzitetu Stanford, ali popularnost aplikacije nije zaista počela da se uvećava sve dok se aplikacija nije pojavila među učenicima srednjih škola i postala popularno sredstvo komunikacije za tinejdžere.

Jedna od najboljih stvari ove aplikacije koju korisnici naglašavaju jeste i „tajni sastojak“ njenog uspeha: a to je njena funkcija grupne razmene poruka. Kada korisnik šalje „snap“ na adrese više prijatelja, primaoci dobijaju „snap“ koji se ne razlikuje od individualne poruke. U stvari, masovni snapovi deluju personalizovano.

Ova osobina predstavlja „sveti gral“ za kojim tragaju sve platforme za razmenu poruka: izazivanje snažnih emocija sa minimalnim naporom.

Naravno, pošto snapovi nestaju nekoliko sekundi nakon što se otvore, korisnici nemaju problem  da šalju spontane i lične poruke za koje ne bi želeli da ostanu u digitalnoj istoriji. Čuvanje poruka u istoriji je, između ostalog, i oteralo mlađu publiku sa Fejsbuka.

Osim što je mnoge nervirala činjenica da tu istu mrežu koriste njihovi roditelji ili čak i bake i deke, brinulo ih je i to što je Fejsbuk čuvao sve poruke i stare postove, a onda ih još i podsećao na njih. Tinejdžeri se nerado sećaju svojih izjava od pre nekoliko godina kad su „bili klinci“.

Evernote: Privucite pažnju štampe.

Foto: pixabay.com

U intervjuu za portal Doeswhat.com, Fil Libin spomenuo je šta je Evernoutu pomoglo da raste eksponencijalno od prvog dana na više od milion korisnika – bila je to odlična medijska pokrivenost na samom početku i zatvoreno beta-testiranje.

„Tek kranč“ je pisao o zatvorenom beta-testiranju Evernouta, koje je „zapalilo iskru“ i pokrenulo rast aplikacije. U roku od nekoliko dana nakon tih medijskih izveštaja, Evernout je dobio nekoliko hiljada prijava za svoju beta-verziju. I prvi skup korisnika kojima se dopao proizvod pomogao je širenju pozitivnih utisaka o aplikaciji.

Evernout je takođe primenio još jednu stvar kao strategiju u prvih nekoliko godina od lansiranja i to vrlo pametno. Naime, oni su bili opsednuti činjenicom da se u prvom danu pojave u svim prodavnicama aplikacija.

Sa svakim novim uređajem ili pokretanjem neke nove platforme, kompanija je imala spremnu aplikaciju za njih. Ovo je pomoglo Evernoutu da postane jedna od aplikacija za sve uređaje koji su ikad pokrenuti.

Clear:  Budite jedinstveni. Budite jednostavni.

Foto: pixabay.com

Sve je počelo sa izradom aplikacije koja je bila veliki napredak u dizajnu aplikacija. Bez ikakvog dugmeta, jedinstvenost ove aplikacije bila je jednostavnost korišćenja. Ovime se lako istakla među složenim „to do“ aplikacijama (aplikacije u kojima možete da pravite liste obaveza).

Ono što je aplikaciji dalo vetar u leđa bio je dizajn, odnosno njena upotrebljivost i interfejs u kom dominiraju prirodni interaktivni instinkti, bez ikakvih složenih funkcija (koje često i jesu problem u funkcionisanju „to-do“ aplikacija). Sve je usmereno na jednu funkciju – održavanje liste, brzo i na zabavan način.

Osnivači aplikacije „Jasno" (clear na engleskom) jasno su postavili svoju marketinšku strategiju. Svi su se angažovali kako bi privukli tehničke blogove deleći ih na demo-prikaze, preglede i video-snimke aplikacije, čak i pre nego što je aplikacija otišla ​​na tržište. Na taj način su prodali 350.000 primeraka u roku od devet dana od njenog lansiranja. Pozvali su izabrane članove medija na beta-testiranje aplikacije kako bi videli da li je aplikacija zaokupila njihovu pažnju.

Kako do uspešne aplikacije

Nijedna od ovih aplikacija nije uspela zato što su kreatori imali sreće. Sve ove aplikacije su do uspeha došle zbog svoje jedinstvenosti, upotrebljivosti i dobro osmišljenog plasmana. A to je sve moguće dostići uz pomoć vaših veština, koje se uče. Danas je dovoljno 12 meseci da ovladate veštinama programiranja potrebnim da vaš prvi projekat ugleda svetlost dana, ali i znanjima o promociji proizvoda. Te veštine možete da steknete na edukativnim programima koji su dostupni i kod nas, na institucijama poput ITAcademy.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA