• 0

Pišite bolje: Evo kako da poboljšate poslovnu komunikaciju u pisanoj formi

Zanimljivo je da ova pravila važe i kada su u pitanju javni govor i komunikacija u širem smislu

  • 0

Poslovanje je danas nezamislivo bez svakodnevne prepiske. Stotine hiljada reči pišu se i čitaju svakoga dana širom sveta. Ako već niste u obavezi da svakoga dana pišete mejlove i da svake nedelje sastavljate izveštaje, dobro je da budete spremni na ovaj zahtev.

Evo, baš zato, nekoliko tačaka koje treba da imate na umu pri pisanju kompanijskih izveštaja, biznis-planova ili bilo koje druge vrste poslovne komunikacije.

Budite kratki i jasni

Nemojte da koristite dugačke, komplikovane rečenice, osim ako to nije neophodno zbog razumevanja značenja. To što je vaša rečenica duga i komplikovana ne znači da ste pametniji. Kratke rečenice su sasvim u redu i lakše ih je čitati.

Izbegavajte korišćenje žargona i akronima

Možda vi znate da na Zapadu skraćenica KISS označava „keep it simple, stupid", ali nemojte da pretpostavljate da  neko drugi zna značenje ili da uopšte pretpostavlja da koristite engleske fraze.

Foto: AP/Tanjug

Koristite jednostavan i direktan jezik

Koristite reči kao što su „upotreba" umesto „utilizacija" i „tada" umesto „u tom trenutku".

Planirajte vizuelni ugođaj

Korišćenje tačaka i crtica dobro je za liste (bullets). One pomažu čitaocima da lakše percipiraju informacije.

Budite koncizni, ali ne i škrti

Izbegavajte „gole" crtice. Dopunite ih kratkim objašnjenjima, tamo gde su potrebna. Neobjašnjene tačke i crtice mogu da deluju frustrirajuće na čitaoce.

Foto-ilustracija: pixabay.com

Uvek dvaput pročitajte napisani tekst pre nego što pošaljete materijal

Brzina na koju smo navikli uzima danak preciznosti. Zato uvek dajte sebi vremena da prođete kroz pisani materijal još jednom. Čak i u najkraćem imejlu potkrade se poneka greška, a prostor za skraćenje i pojašnjenje uvek postoji.

Zanimljivo je da ova pravila važe i kada su u pitanju javni govor i komunikacija u širem smislu. Nastojte uvek da budete što precizniji, svedeniji i jasniji. Nedvosmislenost je u poslovnoj komunikaciji vrlo cenjena vrlina. Zato, kada napišete sledeći imejl, testirajte ga po svim navedenim tačkama i pogledajte da li je moguće unaprediti ga.

Ako želite da ozbiljnije ovladate poslovnim veštinama i tražite pravo obrazovanje, pogledajte dostupne obrazovne programe na sertifikovanoj poslovnoj školi.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima