Evo šta nas očekuje u dizajnu korisničkog interfejsa u 2018. godini

Predstavljamo vam neke od trendova koje je prethodna godina donela, a koji će se zadržati i tokom 2018. godine

  • 0

Svake godine se u dizajnu korisničkog interfejsa (UI) razvijaju novi trendovi. Oni bukvalno menjaju  „lice“ interneta. Neki od ovih trendova su se pojavili 2017. godine, dok su drugi nastali i ranije, ali se njihova popularnost tek povećava. Predstavljamo vam neke od trendova koje je prethodna godina donela, a koji će se zadržati i tokom 2018. godine.

Sadašnji trend u UI

Sa promenom koja vodi ka stvaranju korisničkih iskustava, a ne pukoj prodaji, 2016. godina je donela nove ideje u dizajnu UI. Možda najveća promena dogodila se nakon što su aplikacije poput „Pokemon go“ zamaglile liniju između realnosti i ekrana.

Sa ovakvim mogućnostima, još je važnije da se web dizajneri usredsrede na način za interakciju korisnika sa ekranima. Tako su u 2017. godini dizajneri imali zadatak da kreiraju dizajn koji štedi vreme i koji je personalizovan.

Ovaj trend znači da se dizajneri moraju još dublje baviti svojim korisnicima i biti kreativniji nego ikada ranije.

Predstojeći trendovi u UI

Foto: pixabay.com

Trendovi koje ćemo vam predstaviti ne samo da se usklađuju sa postavljenim ciljevima, već će najverovatnije predstavljati i „recept“ za dizajn web stranica u 2018. godini.

Sadržaj duge forme

Potreba za što više pisanih sadržaja (iz mnogo razloga) dovela je do pojave web stranica koje zahtevaju „skrolovanje”.

Iako je odličan za optimizaciju pretraživača, sadržaj koji se prostire ispod takozvanog folda (ispod ekrana korisnik vidi na ekranu kada otvori stranicu, to jest, bez pomeranja nadole i skrolovanja)  predstavlja jedinstven izazov za dizajn UI.

Očekuje se da ćemo 2018. godine videti više inovativnih trendova u dizajnu UI koji se bave ovim problemom.

Video-snimak preko celog ekrana (Full-Screen Video)

Dok više reči može da dovede do bogatijih priča, popularnost video-zapisa govori o sve većem uticaju i važnosti dobre priče. Video-materijali su pogodniji i ekonomičniji.

Oni, za razliku od dugih stranica, ne zahtevaju da se korisnik pomera nadole da bi mogao da pročita celu priču.

Pokazalo se da video-snimci koji zauzimaju ceo ekran veoma lako zaokupljaju pažnju posetilaca, što dovodi do većeg angažmana i boljih reakcija, a samim tim i do boljih rezultata merenja.

Kako više sajtova pokušava da kombinuje iskustvo sa rezultatima merenja, popularnost ovoga trenda će verovatno nastaviti da raste i u 2018. godini.

Foto: Pixabay.com

Živa tipografija

Bez obzira na to da li će web dizajn nastaviti da se kreće ka trendu dužih formi sadržaja ili će se više koristiti slike i video-materijali koji zauzimaju celu stranicu, tipografija će biti u središtu pažnje i u 2018. godini.

Stiven Peri, koji radi za kompaniju Amazon, jedan je od dizajnera koji su pokazali kako živopisna tipografija može uspešno da se koristi. Jedan je od „krivaca“ za to što je ovaj trend postao tako popularan u 2017. godini.

Jasno je da će 2018. godina biti sve osim godine u kojoj dominira minimalizam.

Gradijenti i duotonovi

Kada je reč o korisničkom interfejsu, 2018. će biti san mnogih dizajnera.

Već 2017. godina je „pogurala“ stvari ka personalizaciji i dovela je do većih očekivanja korisnika svih stranica, a ne samo web sajtova popularnih kompanija kao što je Epl (Apple).

Kako je minimalizam bio veoma popularan do sada, web dizajneri su tražili način da se ipak istaknu i razlikuju. To im je omogućila upotreba gradijenata i „duotonova”.

„Duotonovi” su slike koje se sastoje od dve boje, a tokom 2017. godine ste mogli da primetite mnoge primere ovog tipa. Tako, na primer, sajt kompanije „Spotifaj“ (Spotify) koristi odlične efekte duotonova.

Možda ste primetili da je duoton popularan stil za mnoge naslovne slike i video-zapise na Jutjubu.

U 2018. godini očekuje se porast upotrebe svetlije, žive boje i veća upotreba gradijenata.

Foto-ilustracija: pixabay.com

Veći broj ilustracija

Boja i tipografija mogu samo da vam pomognu da ispričate jedinstvenu priču; ilustracije, s druge strane, mogu da pričaju sopstvenu priču.

Ovaj trend, koji se pojavio prethodne godine, vrlo verovatno će ostati relevantan i 2018. godine, jer su ilustracije izuzetno raznovrsni vizuelni elementi, a već smo utvrdili da će raznovrsnost obeležiti i 2018. godinu

Ilustracije treba da budu sofisticirane ili pojednostavljene; razigrane ili ozbiljne. One mogu da budu i animirane.

Sinemagrafi

Sinemagrafi (engleski – cinemagraph) su fotografije sa elementima koji se pokreću. Nedavno su postali popularni i to s pravom, jer su dobro urađeni sinemagrafi veoma upečatljivi.

Sinemagrafi mogu da budu GIF datoteke ili video-zapisi.

U oba slučaja, ako je sinemagraf visokog kvaliteta, to može značiti da su u pitanju prilično velike datoteke. Sinemagrafi koji su kao GIF fajlovi mogu lako da prelaze veličinu od 3MB, pa ako razmatrate ovaj oblik, umesto da koristite njega, možete razmisliti o video-strimingu.

Izvanredne primere sinemagrafa pronaći ćete na Flikselu; hosting servisu za ovu vrstu slike ili video-zapisa. Razgledajte kako biste videli neke od briljantnih radova koje ljudi prave.

Ako vas privlači karijera u web dizajnu i želite da steknete veštine koje će vam omogućiti da pravite zanimljive web sajtove i pružate svojevrsno korisničko iskustvo, više o edukaciji u toj oblasti možete saznati lako na prezentaciji obuke za web dizajnera.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA