Šta se sve u marketingu promenilo od 2018. godine, a da niste primetili

Sada kada smo prešli veliki deo 2018. godine, pravo je vreme da se proveri koji će trendovi uspeti da se zadrže duže vreme.

  • 2

Činjenica je da je sadržaj postao oblast koja najviše raste u marketingu i taj trend izgleda neće prestati u skorije vreme. Međutim, i sam sadržaj se razvija, i marketinški stručnjaci bi trebalo da usredsrede svoje napore da prate taj segment, smatra Stiv Konvej, stručnjak za marketing sadržaja u kompaniji „Agility“.

Ako želite da ostanete korak ispred konkurencije, evo promena u sadržaju na koje bi, kako on preporučuje, trebalo da se usredsredite.

Transformacija sadržaja

Foto: Pixabay.com

Nije tajna da je jedan od glavnih faktora koji utiču na marketing i sadržaj koji ga sada pokreće – pitanje personalizacije.

Ovaj oblik marketinga „jedan na jedan“ nije nov, ali uz porast automatizacije i veštačke inteligencije, personalizovani sadržaj postaje ključna vrednost za marketinšku strategiju u 2018. godini i ubuduće.

„Kako personalizovani marketing povećava stope konverzije i do 20%, jasno je da su dani generičkog sadržaja stvar prošlosti. Vaša kompanija treba da se koncentriše na akumulaciju podataka, koja je ključ za personalizaciju“, kaže Konvej.

„Izgradite svoju bazu podataka polako i na prirodan način i moći ćete da usmerite svoj marketing na ključne pojedince koji mogu da vam pomognu u prodaji vaših proizvoda i usluga“, dodaje on.

Važnost mobilnog marketinga

Foto: Pixabay.com

Tržište mobilnih uređaja je umnogome transformisalo načine na koje će službe za odnose sa javnošću i marketinški sektori ubuduće funkcionisati, a izgleda da se ta transformacija i dalje nastavlja.

“Ipak, iako PR stručnjaci i marketinški sektori koncentrišu svoje napore na optimizaciju web sajtova za mobilne uređaje, oni ne prave mentalne skokove koji su neophodni za prepoznavanje upravo onoga što je dovelo do povećanja upotrebe mobilnih uređaja“, kaže Konvej.

Kako raste popularnost glasovnih pretraživača (do 20 procenata trenutnih pretraživanja na Guglu se obavlja putem glasa) i sam sadržaj će morati da se promeni. Glasovna pretraživanja putem mobilnih uređaja ili putem kućnih uređaja kao što su Echo ili Home razlikuju se od otkucanih pretraga po strukturi rečenice. Zbog toga je potrebno da manje razmišljate o ključnim rečima, a više o odgovoru na vokalizovana pitanja.

Uz sve to, treba da imate na umu da pripadnici milenijumske generacije postaju ekonomski najmoćniji kupci, a oni sve više prihvataju i koriste vokalne funkcije na internetu, bilo putem Google Asistenta, Alekse ili Siri.

„Ovo je rastući trend koji će izgleda biti dominantan u marketinškom svetu u narednih nekoliko godina“, ističe Konvej.

Kratak vizuelni sadržaj

Foto: Pixabay.com

Društveni mediji preuzimaju sve veću količinu saobraćaja i prete da preuzmu primat nad  pretraživačima i tako postanu glavno sredstvo za pronalaženje novih tržišta.

To je jedan od glavnih razloga zašto stručnjaci za marketing koriste sve kraći, a sve više vizuelni sadržaj, bez obzira na to da li su u pitanju info-grafici ili video-materijali.

„Mlađe generacije češće gledaju, ‘lajkuju’ i dele sadržaj ukoliko je on lak za deljenje i relevantan za njih, iako su starije generacije još uvek sklone detaljnijim pisanim sadržajima“, kaže Konvej.

Šta možete da očekujete u budućnosti?

Foto: Pixabay.com

Prema Konveju, marketinški stručnjaci u budućnosti treba da očekuju da će se sadržaj „pakovati“ u formate koje je lakše da pregledate i primite. Informacije će biti lako dostupne i jasne, a brendiranje će biti na čelu svih sadržaja.

Zato mnoga preduzeća sve više zapošljavaju stručnjake za digitalni marketing koji mogu da stvore jedinstvena iskustva i sadržaje koje će njihova ciljana publika rado da gleda, čita i deli.

Sa upečatljivim marketinškim strategijama koje se fokusiraju na brend i emocije, daleko je veća verovatnoća da ćete podstaći posete web sajta, a uz pravilno upravljanje podacima možete lakše da pristupate novoj publici. Osim toga, dobar i vredan sadržaj koji je plasiran na pravim kanalima u pravo vreme omogućuje vam da stvarate dublje veze sa svojim ciljanim potrošačima.

Rast sadržaja kao ključnog marketinškog alata nije novi fenomen, ali taj sadržaj se razvija. „Ako želite da ostanete na vrhu kao stručnjak za marketing, onda je vreme da se fokusirate na sadržaj kao vaš glavni marketinški alat i prilagodite strategije trendovima koji se razvijaju od 2018. godine“, kaže Konvej.

Kako možete da postanete stručnjak za digitalni marketing?

Bilo da želite da unapredite svoje postojeće marketinške veštine ili da započnete karijeru kao stručnjak za digitalni marketing, sve potrebne veštine i znanja možete da steknete na specijalizovanim obukama. Više detalja o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku.

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Joo

    29. maj 2018 | 23:04

    Pa ovo se pretvara u pravo bombardovanje reklamama sto je zaista iritantno...kako god da se razvijala civilizacija uvek je isla u pogresnom smeru...pitanje je vremena kada ce i ovoj doci kraj

  • Dragan

    30. maj 2018 | 07:27

    Nije edukacija, vec obrazovanje!!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA