0

Kako da na PR krizu reagujete na najbolji način?

Pravovremena reakcija na krizu u odnosima s javnošću može odlučiti da li će vaša kompanija opstati i hoće li moći da se vrati na istu poziciju.

Marketing, Tehnologija
Foto: Pixabay.com

Vaše kolege i kupci zavise od vas, tako da je važno da napravite prave korake i da pronađete najbolji način da sačuvate lice kompanije kako biste izbegli buduću štetu.

U nastavku, 15 članova Forbsovog „Veća biznis-lidera“ pružaju neke od saveta koje menadžeri za odnose s javnošću mogu da iskoriste kako bi prevazišli krize.

Slušajte svoj tim

Foto: Pixabay.com

Kriza se obično pogoršava pogrešnim tretmanom, kada lider beži sa „mesta zločina“, povlači se i donosi odluke bez dogovora sa svojim timom. Lider koji ne sluša svoj tim uvek će biti krivac ako se prvo ne konsultuje sa drugima.

Ako saslušate iskustva drugih i dobijete više podataka, možete doneti utemeljenije zajedničke odluke, a kompanija će imati mnogo veće šanse da se „izvuče“.

- Stejsi Gordon, „Rework Work“

Odmah preuzmite odgovornost i izvinite se
Svakodnevno iznova gledamo PR menadžere i direktore koji pokušavaju da se opravdaju, daju razne izgovore, poluiskrena ili potpuno neiskrena izvinjenja.

Primarna stvar koju treba da uradite kao PR menadžer jeste da preuzmete odgovornost i osmislite jasno, precizno i iskreno izvinjenje. Ono bi trebalo da uključuje i objašnjenje toga šta ćete učiniti kako biste ispravili grešku i sprečiti da se to što se dogodilo više ne događa, kao i naznake toga što ćete raditi drugačije u budućnosti.

Budite iskreni, pokažite da ste ranjivi i ne bojte se da pokažete emocije.

- Dr Kristin Alen, „Insight Business Works“

Recite istinu

Foto: Pixabay.com

Transparentnost je ključna kada se bavimo krizom. Toliko PR menadžera, ali i izvršnih direktora pokušava da sakrije greške koje su oni ili kompanija stvorili iz straha od gubitka profita. Ali kada istina izađe na videlo, oni gube mnogo više od profita, izgube reputaciju i vrednost brenda.

Ljudi žele da kupuju od kompanija kojima veruju i u koje imaju poverenje. Profit i vrednosti brenda rastu kada je ta transparentnost stvarna.

- Mari-Ženevjev Pavlak, „Planning101 Group“

Preispitivanje i praksa
Veliki je broj primera PR menadžera koji su napravili greške prilikom rešavanja krize. Ostali mogu da uče iz tih primera. Razmišljajući o tome šta bi od tih nedaća moglo da zadesi njihovu kompaniju i, ako se to desi, kako bi se ponašali u takvim situacijama i šta bi bio njihov plan prevazilaženja krize moguće je pripremiti se na krizu.

Takođe treba predvideti uragane na horizontu, a potom treba i osigurati da postoji odgovarajući proces za rešavanje krize u slučaju da se ona nekad desi.

- Rendi Goruk, „The Randall Wade Group, LLC“

Kreirajte različite timove za krizna pitanja
Kada treba da odgovorite na krizu, važno je da sagledate problem iz različitih perspektiva pre nego što osmislite odgovor. Uposlite različite timove koji će se baviti osmišljavanjem odgovora na krizu, jer ćete tako osigurati da vaša poruka ne promaši temu ili zajednicu koja je pogođena incidentom.

- LaKepa Vomak, „Womack Consulting Group“

Diskutujte, ispravite greške, nastavite dalje

Foto: Pixabay.com

Svaki mudar menadžer za odnose s javnošću će znati da su greške neizbežne, ali i da jedina stvar koju mogu da urade jeste da zajedno sa ostalim stručnjacima u kompaniji razgovaraju o velikim i važnim odlukama i da se te odluke ne donose autokratski.

Ako cela grupa donese pogrešnu odluku, to će biti poučna lekcija. Preduzmite akcije kojima ćete ispraviti grešku i nastavite dalje. Nemate drugu opciju osim da učite iz grešaka.

- Doa K. Darviš, „Trainer's box®“

Komunikacija je ključna
Kada rukovodite kriznim situacijama, morate da komunicirate.

Zapamtite da morate uspeti da ostvarite tri osnovna pravila komunikacije: tačnost, prevazilaženje barijera i kontekst. Poruka koja se deli mora biti istinita i potkrepljena činjenicama. PR menadžeri moraju da imaju u vidu barijere za komunikaciju, koje uključuju dužinu poruke i način na koji se ona isporučuje. Kontekst predstavlja situaciju u kojoj je ta poruka preneta.

- Dr Šeron H. Porter, „Perfect Time SHP LLC“

Ako volite da budete u javnosti, dobri ste u komunikaciji, a kreativni ste po prirodi i sve to želite da pretvorite u dobro plaćeno zanimanje, onda je PR odličan izbor karijere za vas. O edukaciji u ovoj oblasti saznajte na ovom linku.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Brend, Edukacija, Inovacija, Kreativnost, Kriza, odnosi sa javnošću, PR

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspešni otkrivaju šta im ne da da napuste posao

Dođite na izložbu profesora i studenata FSU u Galeriji „X Vitamin” – ulaz je besplatan!

BESPLATAN WEBINAR: Naučite kako se kreiraju uspešne SEO kampanje

Značaj obrade informacija na tržištu kripto valuta

4 navike uspešnih pisaca marketinških sadržaja

Zašto je važno u koju će osnovnu školu ići vaše dete?

SRBIJI NEDOSTAJE 30.000 IT STRUČNJAKA – Sada je najbolje vreme da započnete IT karijeru

Decentralizacija platformi za trgovanje kripto valutama

Ovih 8 marketinških taktika će obeležiti 2019. godinu

U OVOME SMO NAJBOLJI: Srbija prva na svetu po broju frilensera!

Koliko su platforme za kripto valute osetljive na hakerske napade?

Kako postati glumac u Srbiji?

Živeti od umetnosti? Da, moguće je! Evo zašto bi trebalo da postanete grafički dizajner

IZUZETAN USPEH NAŠE DECE: Matija i Jana među 3% NAJBOLJIH KEMBRIDŽ učenika NA SVETU, a pored toga stižu da osvajaju medalje u veslanju i golfu!

Besplatna tribina za nastavnike i roditelje: Kako kontrolisati asocijalno ponašanje dece?

Kakva je budućnost blockchain tehnologije?

Želite da postanete programer? Stručnjak iz Majkrosofta savetuje šta treba znati pre nego što počnete da učite

Dizajnerski trendovi koji će obeležiti 2019. godinu

Pripremite se BESPLATNO za prijemni!

Da li će svi Samsungovi telefoni narednih generacija biti prilagođeni kripto valutama?

"Zuki" se vrti na sve strane, čim mu priđu sa upaljenim blicem mobilnog telefona: Učenici osmislili kako da uštede energiju (VIDEO)

BESPLATNA RADIONICA: Baš sve što treba da znate kada tražite posao

Novi malware koji napada Mac i Chrome pretraživače i preuzima podatke o kripto valutama

BESPLATNO ZA SVE SREDNJOŠKOLCE: Zimska škola programiranja i dizajna

ZABORAVITE NA NEZAPOSLENOST: Ovaj plan vas vodi do odlično plaćenog IT posla

BESPLATNO U POZORIŠTE: Prijavite se i gledajte „Izbiračicu” u Narodnom!

Koliko je IOTA bezbedna?

Evo kako da najlakše personalizujete komunikaciju na društvenim mrežama

Internet marketing: Kako znati da li ga radite dobro

4 trenda u dizajnu logotipa za 2019. godinu

Da li su na pomolu novi koncepti digitalnog novca?

Konkurs FSU za prijem u radni odnos nastavnika

Zimski OPEN DAY u Code centru za IT obuke

Izaberite najbolji telefon za navigaciju uz pomoć koga ćete stići gde god zamislite

Četiri načina da iskoristite veštačku inteligenciju za kreiranje sadržaja

Interaktivne, kreativne i edukativne radionice za decu od 5 do 12 godina: Prijavite se za besplatan Porodični dan u Savremenoj

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

Zašto bi trebalo da postanete programer i kako da to postignete

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima