0

Kako da na PR krizu reagujete na najbolji način?

Pravovremena reakcija na krizu u odnosima s javnošću može odlučiti da li će vaša kompanija opstati i hoće li moći da se vrati na istu poziciju.

Marketing, Tehnologija
Foto: Pixabay.com

Vaše kolege i kupci zavise od vas, tako da je važno da napravite prave korake i da pronađete najbolji način da sačuvate lice kompanije kako biste izbegli buduću štetu.

U nastavku, 15 članova Forbsovog „Veća biznis-lidera“ pružaju neke od saveta koje menadžeri za odnose s javnošću mogu da iskoriste kako bi prevazišli krize.

Slušajte svoj tim

Foto: Pixabay.com

Kriza se obično pogoršava pogrešnim tretmanom, kada lider beži sa „mesta zločina“, povlači se i donosi odluke bez dogovora sa svojim timom. Lider koji ne sluša svoj tim uvek će biti krivac ako se prvo ne konsultuje sa drugima.

Ako saslušate iskustva drugih i dobijete više podataka, možete doneti utemeljenije zajedničke odluke, a kompanija će imati mnogo veće šanse da se „izvuče“.

- Stejsi Gordon, „Rework Work“

Odmah preuzmite odgovornost i izvinite se
Svakodnevno iznova gledamo PR menadžere i direktore koji pokušavaju da se opravdaju, daju razne izgovore, poluiskrena ili potpuno neiskrena izvinjenja.

Primarna stvar koju treba da uradite kao PR menadžer jeste da preuzmete odgovornost i osmislite jasno, precizno i iskreno izvinjenje. Ono bi trebalo da uključuje i objašnjenje toga šta ćete učiniti kako biste ispravili grešku i sprečiti da se to što se dogodilo više ne događa, kao i naznake toga što ćete raditi drugačije u budućnosti.

Budite iskreni, pokažite da ste ranjivi i ne bojte se da pokažete emocije.

- Dr Kristin Alen, „Insight Business Works“

Recite istinu

Foto: Pixabay.com

Transparentnost je ključna kada se bavimo krizom. Toliko PR menadžera, ali i izvršnih direktora pokušava da sakrije greške koje su oni ili kompanija stvorili iz straha od gubitka profita. Ali kada istina izađe na videlo, oni gube mnogo više od profita, izgube reputaciju i vrednost brenda.

Ljudi žele da kupuju od kompanija kojima veruju i u koje imaju poverenje. Profit i vrednosti brenda rastu kada je ta transparentnost stvarna.

- Mari-Ženevjev Pavlak, „Planning101 Group“

Preispitivanje i praksa
Veliki je broj primera PR menadžera koji su napravili greške prilikom rešavanja krize. Ostali mogu da uče iz tih primera. Razmišljajući o tome šta bi od tih nedaća moglo da zadesi njihovu kompaniju i, ako se to desi, kako bi se ponašali u takvim situacijama i šta bi bio njihov plan prevazilaženja krize moguće je pripremiti se na krizu.

Takođe treba predvideti uragane na horizontu, a potom treba i osigurati da postoji odgovarajući proces za rešavanje krize u slučaju da se ona nekad desi.

- Rendi Goruk, „The Randall Wade Group, LLC“

Kreirajte različite timove za krizna pitanja
Kada treba da odgovorite na krizu, važno je da sagledate problem iz različitih perspektiva pre nego što osmislite odgovor. Uposlite različite timove koji će se baviti osmišljavanjem odgovora na krizu, jer ćete tako osigurati da vaša poruka ne promaši temu ili zajednicu koja je pogođena incidentom.

- LaKepa Vomak, „Womack Consulting Group“

Diskutujte, ispravite greške, nastavite dalje

Foto: Pixabay.com

Svaki mudar menadžer za odnose s javnošću će znati da su greške neizbežne, ali i da jedina stvar koju mogu da urade jeste da zajedno sa ostalim stručnjacima u kompaniji razgovaraju o velikim i važnim odlukama i da se te odluke ne donose autokratski.

Ako cela grupa donese pogrešnu odluku, to će biti poučna lekcija. Preduzmite akcije kojima ćete ispraviti grešku i nastavite dalje. Nemate drugu opciju osim da učite iz grešaka.

- Doa K. Darviš, „Trainer's box®“

Komunikacija je ključna
Kada rukovodite kriznim situacijama, morate da komunicirate.

Zapamtite da morate uspeti da ostvarite tri osnovna pravila komunikacije: tačnost, prevazilaženje barijera i kontekst. Poruka koja se deli mora biti istinita i potkrepljena činjenicama. PR menadžeri moraju da imaju u vidu barijere za komunikaciju, koje uključuju dužinu poruke i način na koji se ona isporučuje. Kontekst predstavlja situaciju u kojoj je ta poruka preneta.

- Dr Šeron H. Porter, „Perfect Time SHP LLC“

Ako volite da budete u javnosti, dobri ste u komunikaciji, a kreativni ste po prirodi i sve to želite da pretvorite u dobro plaćeno zanimanje, onda je PR odličan izbor karijere za vas. O edukaciji u ovoj oblasti saznajte na ovom linku.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Brend, Edukacija, Inovacija, Kreativnost, Kriza, odnosi sa javnošću, PR

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

Zašto bi trebalo da postanete programer i kako da to postignete

Sve što bi trebalo da znate o programiranju pre nego što počnete da učite

Ovo su veštine koje morate da savladate ako želite da postanete softverski developer

Ovo je pet najboljih programskih jezika za IOT

Kakav tehnološki napredak donosi razvoj specijalizovanog hardvera za rad sa kripto valutama?

Vreme za promene? Otkrijte da li ste prerasli svoj posao

Da li znate koja je razlika između softverskog inženjera i developera?

Želite da poboljšate marketing na Instagramu? Evo kako!

Kakvi će biti izazovi bezbednost kripto valuta u 2019. posle godine rekordnih hakerskih napada?

Poklonite svom detetu najbolji novogodišnji poklon: Kembridž obrazovanje za sigurnu budućnost

ZAPOČNITE 2019. NA PRAVI NAČIN: Upišite ITAcademy po najnižoj ceni i usavršite se za najplaćenija zanimanja

8 razloga zbog kojih bi trebalo da naučite programski jezik C#

Evo šta nas sve novo očekuje u web dizajnu 2019. godine

Saveti za žene programere. Evo kako da počnete da učite zanat

ZA NJU NE POSTOJE GRANICE: Nataša Kovačević nakon dva fakulteta upisala i ITAcademy

Programer za kripto valute najtraženije zanimanje u 2018. godini

Želite da radite kao programer frilenser? Ovo su sve prednosti i mane takvog posla

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Otkrijte kako najbolji HR menadžeri motivišu svoj tim

Ovo su najvažniji pojmovi koje treba da znate ako ste novi u programiranju

Pogledajte kako PR menadžeri zaista provode svoje radne dane

SWIFT se priprema za uvođenje Fintech i blockchain tehnologija

Inovativna platforma “Adnexa” kompanije Comtrade Digital Services dobila jedno od najvećih priznanja

BESPLATNA PREDSTAVA ZA OSMAKE: Dođite na nezaboravni „Briljantin” u izvedbi savremenih gimnazijalaca

Kreativne kampanje koje će vas inspirisati za vašu prazničnu kampanju

Ako učite da programirate, ovi blogovi mogu da vam budu od pomoći

Evo koje sve nove trendove u dizajnu možemo da očekujemo u 2019.

Popularna zanimanja današnjice: Šta rade HR menadžeri?

Sve što ste oduvek hteli da znate o generaciji milenijalaca, a niste smeli da pitate

Šta donosi nova tehnološka nadogradnja Ethereuma?

ITAcademy i BusinessAcademy organizuju akciju koja vam može promeniti život

Da li je isplativije ulagati u kripto valute ili u iskopavanje zlata?

Kampanje koje su pomerile granice pristojnosti da bi dokazale nešto

Twitter: Evo kako da postanete viralni i ostanete popularni

Od odlično plaćenog posla programera deli vas jedna odluka: Ovi saveti će vam pomoći da je donesete

Kada se pretera sa reklamom: Marketing u filmskoj industriji

Zašto je važno da koristite VPN ako posedujete kripto valute?

/
<% galerijaAlt  %>