0

Kada se pretera sa reklamom: Marketing u filmskoj industriji

Nekada je loša reklama, samo loša reklama

Kamera, snimanje, snimatelj
Foto: Pixabay, ilustracija

Da bi bilo koji film bio snimljen, neophodan je prilično veliki budžet koji bi mogao da pokrije sve troškove snimanja, honorara i postprodukcije. Ovaj novac se, između ostalog, dobija i od sponzora, odnosno od različitih velikih brendova koji žele da budu deo projekta i koji su spremni da ga svojim proizvodima ili finansijski podrže.

Naravno, svi ti brendovi žele uvek nešto zauzvrat. Tako dolazimo do situacije da u gotovo svakom filmu koji pogledamo možemo da vidimo različite proizvode koji su tako neskriveno nametnuti gledaocima da bi čak i laik pomislio da je reč o sponzorstvu i da se ta konkretna flaša, lopta ili jakna nije zadesila tu slučajno.

Evo nekoliko takvih primera koje ste sigurno i sami primetili.

Džejms Bond

Foto: Tanjug/AP

Pripreme za novi film ove franšize uveliko su u toku, a nama ostaje da se zapitamo koji brend će ovoga puta najviše zaraditi od njega.

Do sada verovatno niste mogli a da ne primetite da se kamera uvek malo duže zadrži na znaku Mercedesa ili da su scene u kojima agent Bond koristi Sonijev telefon uvek fokusirane na sam uređaj. Ovo je svakako jedan od načina da se ukaže na luksuz kojim odiše svaki od ovih filmova, međutim, nekada se preteruje. Moramo se zapitati da li je zaista neophodno da se i mane brendova nalaze i u samim dijalozima aktera, kao što se dešavalo u više navrata.

Transformersi

Foto: Profimedia

Za razliku od produkcije Bonda, koja ipak pregovara sa sponzorima, birajući luksuzne i sofisticirane brendove, produkcijski tim „Transformersa“ se ipak ne trudi da bira previše, već uzima ono što mu je ponuđeno.

Tako se kroz različite nastavke ovog filma provlače brojni brendovi automobilske industrije, što ne čudi, imajući u vidu temu filma. Međutim, kada se u priču uključe i zvučnici brenda Dr Dre ili kamion pića Bud Light, stiče se utisak da se nije previše razmišljalo o tome kako će se ovi proizvodi uklopiti u radnju filma.

Svet iz doba jure

Printskrin: YouTube/Mad9977

Originalni film iz 1993. godine govori o tome kako se priroda ne može ukrotiti i kako svaki pokušaj preterane komercijalizacije može dovesti samo do haosa i stradanja.

Izgleda da tvorci novog nastavka nisu naučili ovu lekciju, pa je komercijalizacija nešto čime se bave daleko više nego što bi trebalo. Iako proizvodi brenda Dr Dre, kao i automobili mercedes, imaju glavne uloge u filmu, može se reći da je Samsung u toj priči najgore prošao.

Naime, inovativni centar koji se u jednom trenutku radnje potpuno ruši nosi naziv upravo ovog brenda. Reklo bi se da to baš i nije najbolja reklama.

Ja, robot

Foto: Shutterstock

Kada govorimo o distopijskim filmovima, može se reći da sponzori često izbegavaju da se pojavljuju u ovakvim postavkama. Jer retko koji brend može izgledati dobro u svetu koji više ne postoji ili koji predstavlja ruševine.

Međutim, u filmu „Ja, robot“  Audi je dobio izuzetno povoljnu priliku da promoviše svoj novi model, konceptualni automobil kreiran za ove potrebe. Sa sferama umesto točkova i vratima koja se podižu sa strane, ovaj automobil sigurno nije prošao nezapaženo. Međutim, kada glavni akter podigne nogu na stolicu i ponosno izjavi „Nosim konvers vintidž model patika”, može se reći da je to kap koja definitivno preliva čašu.

Ali moguće je i ne preterivati. Ovakav vid reklame često može biti potpuno integrisan u radnju filma, tako da se reklamirani brend vrlo suptilno provuče kroz priču, bez narušavanja radnje i bez skretanja prevelike pažnje. Međutim, ukoliko je promocija nasilno smeštena u scenario, kao kada se nazivi proizvoda nađu u dijalogu, rezultat je obrnut i kontraproduktivan. Gledaoci tada bivaju ozlojeđeni i iznervirani.

Da bi se formirala kvalitetna strategija nastupa u javnosti, a i u filmskoj industriji, neophodna su osnovna znanja iz marketinga. Zato upišite obuku za menadžment u marketingu i naučite o tome kako da suptilno provučete brend vašeg klijenta u njihovom sledećem izletu u filmsku industriju.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Edukacija, Film, Industrija, marketing, Menadžment, plasman, posao, Product, produkt, Proizvodi, Reklama, saveti

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

Zašto bi trebalo da postanete programer i kako da to postignete

Sve što bi trebalo da znate o programiranju pre nego što počnete da učite

Ovo su veštine koje morate da savladate ako želite da postanete softverski developer

Ovo je pet najboljih programskih jezika za IOT

Kakav tehnološki napredak donosi razvoj specijalizovanog hardvera za rad sa kripto valutama?

Vreme za promene? Otkrijte da li ste prerasli svoj posao

Da li znate koja je razlika između softverskog inženjera i developera?

Želite da poboljšate marketing na Instagramu? Evo kako!

Kakvi će biti izazovi bezbednost kripto valuta u 2019. posle godine rekordnih hakerskih napada?

Poklonite svom detetu najbolji novogodišnji poklon: Kembridž obrazovanje za sigurnu budućnost

ZAPOČNITE 2019. NA PRAVI NAČIN: Upišite ITAcademy po najnižoj ceni i usavršite se za najplaćenija zanimanja

8 razloga zbog kojih bi trebalo da naučite programski jezik C#

Evo šta nas sve novo očekuje u web dizajnu 2019. godine

Saveti za žene programere. Evo kako da počnete da učite zanat

ZA NJU NE POSTOJE GRANICE: Nataša Kovačević nakon dva fakulteta upisala i ITAcademy

Programer za kripto valute najtraženije zanimanje u 2018. godini

Želite da radite kao programer frilenser? Ovo su sve prednosti i mane takvog posla

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Otkrijte kako najbolji HR menadžeri motivišu svoj tim

Ovo su najvažniji pojmovi koje treba da znate ako ste novi u programiranju

Pogledajte kako PR menadžeri zaista provode svoje radne dane

SWIFT se priprema za uvođenje Fintech i blockchain tehnologija

Inovativna platforma “Adnexa” kompanije Comtrade Digital Services dobila jedno od najvećih priznanja

BESPLATNA PREDSTAVA ZA OSMAKE: Dođite na nezaboravni „Briljantin” u izvedbi savremenih gimnazijalaca

Kreativne kampanje koje će vas inspirisati za vašu prazničnu kampanju

Ako učite da programirate, ovi blogovi mogu da vam budu od pomoći

Evo koje sve nove trendove u dizajnu možemo da očekujemo u 2019.

Popularna zanimanja današnjice: Šta rade HR menadžeri?

Sve što ste oduvek hteli da znate o generaciji milenijalaca, a niste smeli da pitate

Šta donosi nova tehnološka nadogradnja Ethereuma?

ITAcademy i BusinessAcademy organizuju akciju koja vam može promeniti život

Da li je isplativije ulagati u kripto valute ili u iskopavanje zlata?

Kampanje koje su pomerile granice pristojnosti da bi dokazale nešto

Twitter: Evo kako da postanete viralni i ostanete popularni

Od odlično plaćenog posla programera deli vas jedna odluka: Ovi saveti će vam pomoći da je donesete

Zašto je važno da koristite VPN ako posedujete kripto valute?

Tražiš posao? DANAS JE TAJ DAN! Dođi na najveći sajam zapošljavanja LINK2job i napravi prekretnicu u svojoj karijeri

/
<% galerijaAlt  %>