0

Kada se pretera sa reklamom: Marketing u filmskoj industriji

Nekada je loša reklama, samo loša reklama

Kamera, snimanje, snimatelj
Foto: Pixabay, ilustracija

Da bi bilo koji film bio snimljen, neophodan je prilično veliki budžet koji bi mogao da pokrije sve troškove snimanja, honorara i postprodukcije. Ovaj novac se, između ostalog, dobija i od sponzora, odnosno od različitih velikih brendova koji žele da budu deo projekta i koji su spremni da ga svojim proizvodima ili finansijski podrže.

Naravno, svi ti brendovi žele uvek nešto zauzvrat. Tako dolazimo do situacije da u gotovo svakom filmu koji pogledamo možemo da vidimo različite proizvode koji su tako neskriveno nametnuti gledaocima da bi čak i laik pomislio da je reč o sponzorstvu i da se ta konkretna flaša, lopta ili jakna nije zadesila tu slučajno.

Evo nekoliko takvih primera koje ste sigurno i sami primetili.

Džejms Bond

Foto: Tanjug/AP

Pripreme za novi film ove franšize uveliko su u toku, a nama ostaje da se zapitamo koji brend će ovoga puta najviše zaraditi od njega.

Do sada verovatno niste mogli a da ne primetite da se kamera uvek malo duže zadrži na znaku Mercedesa ili da su scene u kojima agent Bond koristi Sonijev telefon uvek fokusirane na sam uređaj. Ovo je svakako jedan od načina da se ukaže na luksuz kojim odiše svaki od ovih filmova, međutim, nekada se preteruje. Moramo se zapitati da li je zaista neophodno da se i mane brendova nalaze i u samim dijalozima aktera, kao što se dešavalo u više navrata.

Transformersi

Foto: Profimedia

Za razliku od produkcije Bonda, koja ipak pregovara sa sponzorima, birajući luksuzne i sofisticirane brendove, produkcijski tim „Transformersa“ se ipak ne trudi da bira previše, već uzima ono što mu je ponuđeno.

Tako se kroz različite nastavke ovog filma provlače brojni brendovi automobilske industrije, što ne čudi, imajući u vidu temu filma. Međutim, kada se u priču uključe i zvučnici brenda Dr Dre ili kamion pića Bud Light, stiče se utisak da se nije previše razmišljalo o tome kako će se ovi proizvodi uklopiti u radnju filma.

Svet iz doba jure

Printskrin: YouTube/Mad9977

Originalni film iz 1993. godine govori o tome kako se priroda ne može ukrotiti i kako svaki pokušaj preterane komercijalizacije može dovesti samo do haosa i stradanja.

Izgleda da tvorci novog nastavka nisu naučili ovu lekciju, pa je komercijalizacija nešto čime se bave daleko više nego što bi trebalo. Iako proizvodi brenda Dr Dre, kao i automobili mercedes, imaju glavne uloge u filmu, može se reći da je Samsung u toj priči najgore prošao.

Naime, inovativni centar koji se u jednom trenutku radnje potpuno ruši nosi naziv upravo ovog brenda. Reklo bi se da to baš i nije najbolja reklama.

Ja, robot

Foto: Shutterstock

Kada govorimo o distopijskim filmovima, može se reći da sponzori često izbegavaju da se pojavljuju u ovakvim postavkama. Jer retko koji brend može izgledati dobro u svetu koji više ne postoji ili koji predstavlja ruševine.

Međutim, u filmu „Ja, robot“  Audi je dobio izuzetno povoljnu priliku da promoviše svoj novi model, konceptualni automobil kreiran za ove potrebe. Sa sferama umesto točkova i vratima koja se podižu sa strane, ovaj automobil sigurno nije prošao nezapaženo. Međutim, kada glavni akter podigne nogu na stolicu i ponosno izjavi „Nosim konvers vintidž model patika”, može se reći da je to kap koja definitivno preliva čašu.

Ali moguće je i ne preterivati. Ovakav vid reklame često može biti potpuno integrisan u radnju filma, tako da se reklamirani brend vrlo suptilno provuče kroz priču, bez narušavanja radnje i bez skretanja prevelike pažnje. Međutim, ukoliko je promocija nasilno smeštena u scenario, kao kada se nazivi proizvoda nađu u dijalogu, rezultat je obrnut i kontraproduktivan. Gledaoci tada bivaju ozlojeđeni i iznervirani.

Da bi se formirala kvalitetna strategija nastupa u javnosti, a i u filmskoj industriji, neophodna su osnovna znanja iz marketinga. Zato upišite obuku za menadžment u marketingu i naučite o tome kako da suptilno provučete brend vašeg klijenta u njihovom sledećem izletu u filmsku industriju.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Edukacija, Film, Industrija, marketing, Menadžment, plasman, posao, Product, produkt, Proizvodi, Reklama, saveti

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspešni otkrivaju šta im ne da da napuste posao

Dođite na izložbu profesora i studenata FSU u Galeriji „X Vitamin” – ulaz je besplatan!

BESPLATAN WEBINAR: Naučite kako se kreiraju uspešne SEO kampanje

Značaj obrade informacija na tržištu kripto valuta

4 navike uspešnih pisaca marketinških sadržaja

Zašto je važno u koju će osnovnu školu ići vaše dete?

SRBIJI NEDOSTAJE 30.000 IT STRUČNJAKA – Sada je najbolje vreme da započnete IT karijeru

Decentralizacija platformi za trgovanje kripto valutama

Ovih 8 marketinških taktika će obeležiti 2019. godinu

U OVOME SMO NAJBOLJI: Srbija prva na svetu po broju frilensera!

Koliko su platforme za kripto valute osetljive na hakerske napade?

Kako postati glumac u Srbiji?

Živeti od umetnosti? Da, moguće je! Evo zašto bi trebalo da postanete grafički dizajner

IZUZETAN USPEH NAŠE DECE: Matija i Jana među 3% NAJBOLJIH KEMBRIDŽ učenika NA SVETU, a pored toga stižu da osvajaju medalje u veslanju i golfu!

Besplatna tribina za nastavnike i roditelje: Kako kontrolisati asocijalno ponašanje dece?

Kakva je budućnost blockchain tehnologije?

Želite da postanete programer? Stručnjak iz Majkrosofta savetuje šta treba znati pre nego što počnete da učite

Dizajnerski trendovi koji će obeležiti 2019. godinu

Pripremite se BESPLATNO za prijemni!

Da li će svi Samsungovi telefoni narednih generacija biti prilagođeni kripto valutama?

"Zuki" se vrti na sve strane, čim mu priđu sa upaljenim blicem mobilnog telefona: Učenici osmislili kako da uštede energiju (VIDEO)

BESPLATNA RADIONICA: Baš sve što treba da znate kada tražite posao

Novi malware koji napada Mac i Chrome pretraživače i preuzima podatke o kripto valutama

BESPLATNO ZA SVE SREDNJOŠKOLCE: Zimska škola programiranja i dizajna

ZABORAVITE NA NEZAPOSLENOST: Ovaj plan vas vodi do odlično plaćenog IT posla

BESPLATNO U POZORIŠTE: Prijavite se i gledajte „Izbiračicu” u Narodnom!

Koliko je IOTA bezbedna?

Evo kako da najlakše personalizujete komunikaciju na društvenim mrežama

Internet marketing: Kako znati da li ga radite dobro

4 trenda u dizajnu logotipa za 2019. godinu

Da li su na pomolu novi koncepti digitalnog novca?

Konkurs FSU za prijem u radni odnos nastavnika

Zimski OPEN DAY u Code centru za IT obuke

Izaberite najbolji telefon za navigaciju uz pomoć koga ćete stići gde god zamislite

Četiri načina da iskoristite veštačku inteligenciju za kreiranje sadržaja

Interaktivne, kreativne i edukativne radionice za decu od 5 do 12 godina: Prijavite se za besplatan Porodični dan u Savremenoj

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

Zašto bi trebalo da postanete programer i kako da to postignete

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima