0

Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspešni otkrivaju šta im ne da da napuste posao

Svi maštaju o poslu na koji će odlaziti sa zadovoljstvom. Neki imaju sreću da takav posao i pronađu i da, uprkos svim problemima, na kraju dana znaju da svoj poslovni život ne bi zamenili ni za jedan drugi. Da li postoji posao koji garantuje takav ishod?

Posao, Marketing, Studenti
Foto: Pixabay.com

Odnosi sa javnošću su profesija za koju se ljudi emotivno vezuju toliko da svoj privatni život često izjednačavaju sa poslovnim. Mišel Geret, PR konsultant u američkoj agenciji „Garrett Public Relations”, kaže: „Dok neki pišu pesme devojkama i mladićima, PR profesionalci posebno mesto u srcu imaju za svoju profesiju.”

Šta je to što menadžeri za odnose s javnošću toliko vole u svom poslu i da li biste i vi mogli da pronađete svoju profesionalnu sreću i uspeh u nepreglednom svetu PR-a?

Evo šta su neki stručnjaci u ovoj oblasti naveli kao ono što najviše vole u svojoj karijeri. Iako su odgovori veoma različiti, jedno je jasno – PR profesionalci obožavaju ono što rade.

Ostvarivanje velikih planova i ideja

Foto: Pixabay.com

„Šta najviše volim? Kada PR tim dođe na zaista veliku ideju koja nam svima predstavlja izazov i koja probudi uzbuđenje i kod ostalih u firmi”, kaže Hajdi Otvaj, direktor sektora za odnose s javnošću i društvene medije u kompaniji „Salter Mitchell” sa Floride.

„Neizvesnost u koju tada zajedno ulazimo, težak rad i nepregledni sati i dani provedeni na poslu nisu nimalo laki, ali timski rad koji tada vlada, pozitivna energija koja nas sve nosi 24 sata dnevno i zajednički cilj olakšavaju nam svaku muku i čine nas srećnim tokom celog procesa. A najbolji deo posla nastupa kada sve realizujemo i shvatimo da je rezultat nadmašio i naša najveća očekivanja! Taj osećaj se ne može uporediti ni sa čim!”

Mari Džons, PR i kopirajter u marketinškoj agenciji „Luckie & Compani” iz Atlante, kaže da je stvaranje koncepata jedan od glavnih elemenata koji PR čini odličnom karijerom: „Obožavam da gledam u oči klijenta kada predložimo neuobičajen ugao posmatranja ili kreativni pristup koji nikada do tada nisu razmatrali. Čak i ako se klijent ne odluči za tu ideju, momenti kada dolazi do velikih i neobičnih koncepata i ideja jesu oni koji će PR menadžera i PR agenciju učiniti uspešnim i cenjenim u poslovnom svetu.”

PR ima priliku da uživa u različitim pristupima stvarima, drugačijim uglovima gledanja i neiscrpnim mogućnostima da u poslu upotrebi svoju kreativnost. Nema mnogo profesija koje vam ovo svakodnevno nude, zar ne?

Beskrajno učenje

Foto: Pixabay.com

Tresa Robins, potpredsednica agencije iz Nju Džersija koja se bavi odnosima sa medijima, kaže da je beskrajno učenje razlog zašto voli PR. „Za nas sa nezasitom radoznalošću najlepše je to što svakoga dana u ovom poslu učimo nešto novo! Kada ujutru stignem u kancelariju, ne znam šta će sve iskrsnuti pred mene i koji zadatak će me sačekati. To može biti nešto sa čim sam se sretala mnogo puta do sada, a može biti i neki potpuno novi izazov za koji treba da pronađem originalno rešenje. Kako bih uspela u poslu, moram svakodnevno da savladavam nove veštine, učim nove stvari, istražujem, čitam, pitam i saznajem. Moje znanje je proces koji se razvija i nikada ne posustajem u učenju.”

Za Emu Mekinstri, koja je osnovala agenciju „418 Communications” iz Kentakija, najzabavnije je učenje o poslovima različitih klijenata. „Svaki put me iznova raduje mogućnost da se upoznam sa potpuno novom industrijom, da učim o svetu u kome radi moj novi klijent. Predstavljanje klijenta o čijoj branši ne znam ništa pomaže mi da mi nikada ne bude dosadno i da mi svaki dan donese neko novo saznanje. Ja uvek učim i to me održava svežom i raspoloženom na poslu.”

Raznolikost i promena

Foto: Pixabay.com

Za Kristofa Trapea, osnivača projekta „Authentic Storytelling”, koji pomaže pojedincima i firmama da svoje ideje plasiraju do korisnika, upravo stalne promene predstavljaju ono što neprestano podgreva njegovu ljubav prema poslu održavanja odnosa sa javnošću. „Uživam u suočavanju sa izazovima i u tome što konstantno razvijam sposobnosti da se što bolje prilagodim novonastalim situacijama. Nema odmora, sve je jedna neprestana logička igra.”

Mičel Bari, osnivač PR agencije „Mesmerize Media Consulting” iz Arizone, saglasan je sa Trapeovim stavom: „Radim ovaj posao 15 godina i iskreno mogu reći da mi nikada nije bilo dosadno. Ne mislim da sam ikada dvaput imao isti dan. Uživam u toj neizvesnosti i raznolikosti i mislim da nema mnogo kancelarijskih poslova koji vam nude toliko dinamike.”

Građenje međuljudskih odnosa i pomoć široj zajednici

Mnogo PR stručnjaka kao osnovni razlog zašto vole svoj posao navode izgradnju odnosa među ljudima.

Ts’epo Tibanko, stručnjak za odnose s javnošću i pokretač onlajn grupe za podršku novim idejama „Presentation Vise”, kaže: „Volim izgradnju dobrih odnosa sa zainteresovanim stranama i uključivanje u zajednicu, pre svega kroz korporativnu društvenu odgovornost (CSR), čime se jača dobar imidž i korporativni identitet.”

Rad na društveno angažovanim kampanjama je jedna od nenadmašnih aktivnosti PR menadžera svake kompanije, bilo da je u njoj zaposlen ili je zastupa radeći u PR agenciji. Osećaj koji imate kada pomažete nekome je neprocenjiv, a pozicija PR-a vam daje mnogo mogućnosti za to.

Imidž klijenta gradi se i posredstvom dobrih dela koja on čini zajednici u kojoj živi i radi. Na PR-u je da ga na ta dobra dela podstakne i predloži mu najbolje načine da ih učine.

Dženifer Flores, akaunt menadžer u teksaškoj PR agencijij „Sammis Ochoa”, kaže da joj najveće zadovoljstvo u poslu predstavlja građenje međuljudskih odnosa: „Volim kada sam u mogućnosti da priče svojih klijenata podelim sa širom zajednicom i da utičem na njihovo povezivanje sa ljudima koji ih okružuju. Uživam kada utičem na to da se gradi dobar odnos između mog klijenta i njegovih klijenata, kada prepoznam uzajamno razumevanje i poverenje. Najsrećnija sam kada vidim da i mediji formiraju pozitivnu sliku o mom klijentu iz sopstvenog iskustva u radu sa nama.”

Rad sa novinarima

Foto: PIxabay.com

Ajrin Lo, stručnjak za odnose s javnošću u agenciji „Magnolia Marketing Communications” iz Vankuvera, kaže da zapravo najviše uživa u radu sa medijima (koliko god za neke PR profesionalce bilo teško da u to poveruju).

„Kontakt sa medijima nije omiljeni deo posla u PR-u. Ali ima nešto privlačno u tome da klijentu zakazujete intervju za neki magazin ili ugovarate gostovanje na TV ili radio stanici. Taj deo posla daje vam uvid u rad medija, upoznajete zanimljive ljude različitih karaktera, upoznajete svog klijenta u nekim novim situacijama i zbližavate se sa njim i njegovim radom. Uzbudljivo je kada vidite da je priča vašeg klijenta publikovana i da je doprla do mnogo ljudi, kada pratite njen dalji razvoj, reagovanja na nju u vidu komentara čitalaca, slušalaca i gledalaca. To vam daje direktan uvid u efekte vašeg rada”, kaže ona.

Ako vam se čini da biste i vi mogli da postanete zaljubljeni u ovakav posao, da uživate u dinamici i neizvesnosti i da svakog dana nailazite na nove zadatke i ljude, nemojte da čekate. Danas postoje škole u kojima na jednom mestu možete sebi obezbediti sva znanja potrebna da počnete da gradite karijeru PR menadžera. Šta god da ste radili do sada, ako imate dovoljno talenta i volje, uspećete da sebi pronađete mesto u ovom širokom i raznolikom univerzumu.

(Telegraf.rs)

Tagovi: CSR, društvena odgovornost, društvene mreže, Karijera, Kreativnost, Mediji, odnosi sa javnošću, PR, Produktivnost, profesionalni uspeh, radoznalost, Zarada

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Otkrivamo kako funkcioniše najnovija tehnika napada na bitcoin „Dust Attack“ - i kako da ga sprečite

Uskoro će svaki vaš CV prvo čitati veštačka inteligencija i određivati da li ste dovoljno dobri za određeni posao, ali i govoriti vašem šefu da je došlo vreme da vas nagradi

Dođite na izložbu profesora i studenata FSU u Galeriji „X Vitamin” – ulaz je besplatan!

BESPLATAN WEBINAR: Naučite kako se kreiraju uspešne SEO kampanje

Značaj obrade informacija na tržištu kripto valuta

4 navike uspešnih pisaca marketinških sadržaja

Zašto je važno u koju će osnovnu školu ići vaše dete?

SRBIJI NEDOSTAJE 30.000 IT STRUČNJAKA – Sada je najbolje vreme da započnete IT karijeru

Decentralizacija platformi za trgovanje kripto valutama

Ovih 8 marketinških taktika će obeležiti 2019. godinu

U OVOME SMO NAJBOLJI: Srbija prva na svetu po broju frilensera!

Koliko su platforme za kripto valute osetljive na hakerske napade?

Kako postati glumac u Srbiji?

Živeti od umetnosti? Da, moguće je! Evo zašto bi trebalo da postanete grafički dizajner

IZUZETAN USPEH NAŠE DECE: Matija i Jana među 3% NAJBOLJIH KEMBRIDŽ učenika NA SVETU, a pored toga stižu da osvajaju medalje u veslanju i golfu!

Besplatna tribina za nastavnike i roditelje: Kako kontrolisati asocijalno ponašanje dece?

Kakva je budućnost blockchain tehnologije?

Želite da postanete programer? Stručnjak iz Majkrosofta savetuje šta treba znati pre nego što počnete da učite

Dizajnerski trendovi koji će obeležiti 2019. godinu

Pripremite se BESPLATNO za prijemni!

Da li će svi Samsungovi telefoni narednih generacija biti prilagođeni kripto valutama?

"Zuki" se vrti na sve strane, čim mu priđu sa upaljenim blicem mobilnog telefona: Učenici osmislili kako da uštede energiju (VIDEO)

BESPLATNA RADIONICA: Baš sve što treba da znate kada tražite posao

Novi malware koji napada Mac i Chrome pretraživače i preuzima podatke o kripto valutama

BESPLATNO ZA SVE SREDNJOŠKOLCE: Zimska škola programiranja i dizajna

ZABORAVITE NA NEZAPOSLENOST: Ovaj plan vas vodi do odlično plaćenog IT posla

BESPLATNO U POZORIŠTE: Prijavite se i gledajte „Izbiračicu” u Narodnom!

Koliko je IOTA bezbedna?

Evo kako da najlakše personalizujete komunikaciju na društvenim mrežama

Internet marketing: Kako znati da li ga radite dobro

4 trenda u dizajnu logotipa za 2019. godinu

Da li su na pomolu novi koncepti digitalnog novca?

Konkurs FSU za prijem u radni odnos nastavnika

Zimski OPEN DAY u Code centru za IT obuke

Izaberite najbolji telefon za navigaciju uz pomoć koga ćete stići gde god zamislite

Četiri načina da iskoristite veštačku inteligenciju za kreiranje sadržaja

Interaktivne, kreativne i edukativne radionice za decu od 5 do 12 godina: Prijavite se za besplatan Porodični dan u Savremenoj

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima