Istraživanje tržišta: Zašto je neophodno i odakle početi

Istraživanja pokazuju da su današnji korisnici mnogo više okrenuti modernim medjima i internetu za svoja privatna istraživanja određenih proizvoda.

CV, Tehnologija, Marketing
Foto: Profimedia.rs

Instagramovi izveštaji pokazuju da čak 80% korisnika prati poslovne naloge na kojima se oglašavaju brendovi. Google tvrdi da se čak 75% korisnika pametnih telefona okreće pretraživačima poput ovog da dobiju instant odgovore na sva pitanja koja ih u datom momentu zanimaju.

Ukoliko želite da prodate svoj proizvod, morate se usmeriti na lokacije na kojima se nalaze vaši potencijalni kupci. To zvuči logično, ali zastoj nastaje onog trenutka kada shvatite da ne znate gde se oni zapravo nalaze. Zato je neophodno da sprovodite redovna i kvalitetna istraživanja tržišta za potrebe unapređenja svog brenda. Evo odakle da počnete.

Razlika između primarnog i sekundarnog istraživanja

Foto: PIxabay.com

Pre svega, važno je da ustanovite ovu razliku, kako biste znali gde je vaša startna osnova i kako da nastavite svoje istraživanje.

Primarni tip se odnosi na pretragu tržišta, vaših aktivnih i potencijalnih klijenata i mušterija, kao i njihovog ponašanja.

Kako biste odredili ciljnu grupu sa kojom komunicirate, ovde možete koristiti ankete, fokus-grupe, telefonska istraživanja i slično.

Sekundardni tip odnosi se na detaljniju pretragu industrije, aktuelnih trendova i statističkih podataka koji su javno dostupni za korišćenje i tumačenje. U zavisnosti od toga šta vam je u datom trenutku potrebno, moraćete da se opredelite za jedan od ova dva tipa.

Definišite svoju ciljanu osobu

Pre nego što se upustite u detaljno istraživanje tržišta i ponašanja svoje ciljne grupe, neophodno je da utvrdite ko je osoba kojoj želite da se obratite.

Mnogi marketinški stručnjaci savetuju da zamislite jednu osobu kojoj ćete dodeliti sve osobine koje smatrate poželjnim i da na taj način formirate svoju idealnu mušteriju.

Zato je neophodno da znate koliko ona ima godina, kog je pola, gde se nalazi, čime se bavi, u kolikoj porodici živi i kakva su joj primanja. Naravno, sve su to proizvoljne vrednosti koje morate sami dodeliti, pa neka vam to bude prvi korak.

Odredite sa kim pričate

Foto: Pixabay.com

Kada imate konkretne osobine ljudi koje želite da targetirate, vreme je da pronađete konkretne persone koje ćete uključiti u svoje istraživanje.

To možete učiniti putem ankete na internetu, telefonskog poziva, ili organizovanjem fokus-grupe.

Bilo da ćete tražiti one sa kojima ste nedavno ostvarili određenu interakciju ili nasumične ljude, važno je da imate plan kako ćete im pristupiti, kao i ideju o odgovorima koje želite da dobijete.

Tek tada ćete moći da formulišete pitanja koja ćete proslediti na neki od izabranih načina.

Osmislite pitanja

Kada ste definisali sve tehničke detalje, odnosno kada imate ciljnu grupu koju ćete koristiti za istraživanje javnog mnjenja, neophodno je da formirate pitanja na koja želite da dobijete odgovor.

Pre svega, morate da utvrdite pozadinske informacije: sa kim razgovarate, iz koje firme dolaze, sa kojim izazovima se suočavaju; zatim vam je važno da vidite koliku svest imaju o temi koju razmatrate; nakon toga, ispitajte da li su zainteresovani da saznaju više o vama i vašim proizvodima; i konačno, saznajte na koji način donose odluku o kupovini i šta je to što im je presudno prilikom razmišljanja na ovu temu.

Istraživanje tržišta je prvo što morate da učinite pre bilo kakve velike promene koju planirate za svoj brend. Čak i ukoliko tek razvijate svoje ime i kompaniju, neophodno je da prikupite informacije o tržištu na kom nastupate, o ljudima kojima se obraćate, kao i o konkurenciji.

Ukoliko ne znate odakle da počnete i ako vam sve to nije previše blisko, onda posvetite vreme usavršavanju i upišite obuku za vođenje marketinga. Tako ćete naučiti odakle da počnete i kako da formirate strategiju koja će lansirati vaš brend..

(Telegraf.rs)

Tagovi: Brend, Edukacija, istraživanje, marketing, Menadžment, posao, saveti, Strategija, Tržište

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Do kraja juna obezbedite besplatan upis u Savremenu gimnaziju: Nagrada za vaš dosadašnji uspeh i talenat

Evo koje ilustratore morate pratiti ukoliko želite da budete dizajner

Evo kako da postanete uspešan influenser

IOTA preuzima primat na tržištu kripto valuta

Blogovanje: Kako vam pisanje može povećati prodaju

Ostao je još samo jedan dan: ITHS nagrađuje najbolje učenike besplatnim školovanjem

ITS i ITHS slave Dan škole i poklanjaju velike popuste za upis na najtraženije IT profile

Besplatna procena potencijala i talenata za decu od 5 do 7 godina u Savremenoj osnovnoj školi

Kako će teći dalji razvoj bezbednosti blockchaina?

Dani savremenih umetnosti počinju 28. maja u Dorćol Platzu velikom žurkom, premijerom filma i izložbom. Obezbedite svoju besplatnu ulaznicu!

Najsavremenija Kembridž gimnazija u Srbiji za svoj rođendan poklanja vama! Još samo danas iskoristite do 40% popusta na upis

Najsavremenija Kembridž gimnazija u Srbiji za svoj rođendan poklanja vama! Iskoristite do 40% popusta na upis

Ima samo 12 godina, a već zarađuje milione i za rođendan je sebi kupila najnoviji BMW od 150.000 evra (VIDEO)

Šta donosi porast potražnje za programerima u sektoru kriptovaluta?

ZA BRŽI RAZVOJ IT-JA U SRBIJI: Uz najmoderniju obuku ITAcademy, polaznici besplatno dobijaju i 100 coworking sati u Novoj Iskri

Ne štedite na njima! Ovo su 4 usluge marketinške agencije koje ne bi trebalo da žrtvujete

ITHS Projektni centar – mesto gde srednjoškolci dolaze do vrednih IT veština

Najsavremenija Kembridž gimnazija u Srbiji nagrađuje: Za najbolje osnovce i do 100% popusta na upis

Da li će novi HTC model EXODUS 1 dostići full node karakteristike?

PRONAĐITE IDEALAN POSAO ZA SEBE: Dođite danas na najveći sajam zapošljavanja u zemlji – hotel „Metropol Palace”, 10:00–18:00 časova

Međunarodno poslovanje: Koje veštine su vam potrebne da uđete u ovaj svet?

Srpski Comtrade postao strateški partner najveće blokčejn kompanije na svetu (VIDEO)

PRONAĐITE IDEALAN POSAO ZA SEBE: Pred nama je najveći sajam zapošljavanja u zemlji – 10. maj, hotel „Metropol Palace”

Kako kompleksnost ili jednostavnost bezbednosnih parametara utiču na bezbednost kripto valuta?

JOŠ SAMO DANAS: 800€ popusta za upis na ITAcademy

Kako do uspeha i dobre zarade za pojedinca i kolektiv?

Ovaj 1. maj je prilika da promenite svoj život

Koliko je Baeapy malware efikasan: Šta je sve moguće uraditi obelodanjenim hakerskim alatima NSA?

Šta rade menadžeri projekata: Evo kako u praksi izgleda upravljanje projektima

Ovih 5 grešaka programeri sebi ne smeju da dopuste

Kako da imate vrhunski marketing čak i kada je vam je budžet limitiran?

Kako je izveden uspešan napad na platne kartice na Mac računarima?

Tražite posao? Evo kako da pokažete svetu da ste stručni

Najsavremenija osnovna škola u regionu otvorila upis za učenike II, III, IV i V razreda

Kako će blockchain tehnologija uticati na međunarodnu trgovinu?

Srednjoškolci, učestvujte na kreativnim vikend-radionicama na Fakultetu savremenih umetnosti (BESPLATNO)

Učenje na daljinu: Evo kako da uspešno učite onlajn

Kako da dobar prodavac postane uspešan menadžer?

Kompletan vodič za buduće preduzetnike: Pet koraka za započinjanje sopstvenog posla

ŠTA JE BOLJE ZA KARIJERU - master diploma ili međunarodno priznati sertifikat?

Da li su insajderski napadi najveća pretnja po bezbednost sistema?

POČINJE PORODIČNI VIKEND: Roditelji, dovedite svoje mališane u Beograđanku da se dobro zabavite i učite kroz igru

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima