Evo kako uraditi dizajn logotipa koji će se pamtiti

Prema tome koliko dizajneri naplaćuju izradu logotipa možete zaključiti da li to rade dobro ili ošljare

  • 0
Kreativan um Foto: Pixabay

Ukoliko dizajner smatra da dizajn logotipa zahteva malo posla, pa je samim tim cena niska, jasno je da nema duboko razumevanje procesa i značaja ovog segmenta brenda.

Sa druge strane, ukoliko ima previsoku cenu, to je siguran znak da je svestan toga koliko će vremena biti potrebno da se izradi logo i koliko vremena će se on koristiti i primenjivati.

Cena, naravno, nikada ne sme biti presudna, ali ona jeste jedan od pokazatelja koji vam može pomoći da odredite kvalitet.

Ako ne želite da uložite u dizajn, već biste se radije sami oprobali kao dizajner, sigurno se pitate kako se može napraviti logo koji će trajati, neće se isprati za nekoliko godina i može biti stub brenda koji predstavlja. Ako je tako, evo nekoliko saveta.

Dvostruko značenje

Postoji segment u dizajnu koji se tiče preklapanja elemenata sa različitim značenjem.

Primera radi, ukoliko imate naslikanu siluetu čaše za vino, i dodate joj dršku sa gornje strane, imaćete i kišobran i čašu u jednoj slici.

Koristite ovakve načine prikazivanja da oslikate usluge ili proizvode koji imaju različite upotrebne vrednosti. Razmišljajte kreativnije i izađite iz okvira ustaljenog i opšteprihvaćenog.

Pogledajte oko sebe i shvatićete: najbolji logotipi su uvek bili oni koji su pomerali granice i postavljali nove standarde.

Mislite o bojama

Pre nego što dodelite bilo koje boje logotipu na kome radite, dobro razmislite o svakoj od njih, kao i o njihovim podnijansama. One su od vitalnog značaja za brend, jer reflektuju mnogo više od vizuelnog utiska.

Šta nam boje sugerišu?

Crvena boja najčešće označava urgentnost, alarm ili važnost, zelena mir, ekologiju i svest, zlatna luksuz, ljubičasta analitičnost.

Istražite teoriju psihologije boja koje želite da uklopite i dodelite im značenje. One će se provlačiti kroz kompletnu vizuelnu komunikaciju u svim vašim narednim radovima.

Ne posežite za klišeiziranim rešenjima

Logotipi ne podležu trendovima. Oni su bezvremeni i kao takvi se moraju i praviti.

A svako vreme nosi nove trendove. Zato veliki broj brendova, kako bi ih pratio, osmišljava slikovite prikaze svojih proizvoda i usluga.

Tako se rađaju klišei.

Razmislite. Jedno vreme svuda su bili logotipi sa velikim tankim presečenim linijama u krugu, sa sitnim slovima, tako da se nije znalo da li se radi o frizerskom salonu ili o novom zanatskom pivu.

Naravoučenije: kada dizajnirate logo, izađite iz okvira i ne držite se ustaljenih normi.

K.I.S.S.

Kako u pisanju, tako i u dizajnu, metoda kratko i jednostavno (Keep It Simple and Stupid) je provereno efektivna.

Ne pokušavajte da previše kitite svoj logo, osim ako sam brend to ne zahteva.

Opet pogledajte oko sebe: najbolji logotipi su oni najjednostavniji: Epl (Apple) – zagrizena jabuka; Najki (Nike) – štriklirani znak; Mekdonalds (McDonald’s) – veliko slovo M.

Ovo su dokazani primeri najuspešnijih svetskih kompanija koje nisu komplikovale svoj dizajn, već su se držale vrednosti svog brenda i oslikale upravo ono što oni predstavljaju kroz jednu sliku, odnosno element.

Naučite kako

Dizajn logotipa zahteva mnogo više od čistog poznavanja programa Fotošop. Morate znati teoriju o bojama, o kompoziciji, o tehnikama dizajna i osnove ovog posla kako biste mogli da započnete ovaj proces.

To nećete naučiti na kratkim kursevima od nekoliko meseci, već bolje posvetite godinu stručnom usavršavanju uz pomoć mentora koji imaju provereno iskustvo u struci.

Upišite obuku za grafički i print dizajn, napravite brend od svog imena i dizajnirajte sami svoj logotip.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA