≫ 

Četiri načina na koje će se prodaja promeniti u narednih 10 godina

Živimo u vremenu brzih promena. Tokom našeg životnog veka digitalna revolucija je znatno promenila način na koji se poslovi obavljaju. Globalna pandemija, u kojoj se sada nalazimo, nastavlja da menja tržište i industrije i da postavlja potpuno nove standarde i forme poslovanja

  • 0
U susret inovacijama Foto-ilustracija: Shutterstock

Automatizacija poslovnih procesa je jedna od promena. Ona je prijatelj svih zaposlenih, jer ostavlja vreme za umni rad i planiranje, a skida operativni teret sa ljudi.

Automatizacija se posebno odražava na prodaju, koja se sve više sprovodi onlajn. Kako bismo vam pomogli da se pripremite za promene koje slede, napravili smo presek i uradili predviđanja. U nastavku ćemo razmotriti kako će se razvijati prodajni procesi u narednim godinama.

Razvoj novih kanala

Kako se procesi sada prebacuju na internet, razvijaju se novi kanali komunikacije za sklapanje saradnje i ugovora.

Međutim, segment koji je ostao isti, a ne sme se zanemariti jeste proces istraživanja. Iskoristite automatizaciju i razvoj novih alata, kao što su brojni CRM sistemi, poput HubSpota, kako biste istražili i pratili proces saradnje sa ciljnom grupom. Takođe, imajte u vidu da će i oni istražiti vas, i da danas ciljna grupa donosi odluke samo na osnovu poverenja.

Ubrzana automatizacija i povećanje efikasnosti

Već danas je primetan skok efikasnosti koji je prouzrokovan korišćenjem velikog broja alata koji nam olakšavaju komunikaciju ili organizaciju. Primera radi, ukoliko povežete aplikaciju Zoom za konferencijske razgovore i svoj Google kalendar, dobićete automatizovani podsetnik u kome će biti zabeleženo kada vam je u planu sledeći razgovor, a iz podsetnika možete direktno pristupiti konferenciji.

Ovo je bazični primer automatizacije. Na višim nivoima moguće je ubrzati proces komunikacije sa klijentom. Prost primer je slanje automatizovanih poruka, u kome će sistem automatski u određenom terminu poslati potvrdu za sastanak klijentu ili formular u vidu ankete potencijalnom kupcu.

Dodatna edukacija prodavaca

Klasično obrazovanje kroz koje su prošli već obučeni zaposleni koji se bave prodajom nije do sada ponudilo usavršavanje po pitanju automatizacije prodajnih procesa. Rad na sebi će biti neophodan kako bi se ljudi iz ove struke pripremili za promene koje slede. Jedna od njih je potreba za upravljanjem veštačkom inteligencijom, koja će u budućnosti voditi određene segmente procesa.

Zato će se profesionalci obučavati ne samo kako da koriste nove tehnologije u prodaji, već i kako da iskoriste novonastali višak slobodnog vremena tokom radnog dana kako bi unapredili dosadašnje procese.

Saradnja među timovima

Jedna promena povlači drugu. Budući da će zbog opisanih promena menadžeri prodaje imati nešto više vremena za planiranje i organizaciju, biće manje izgovora za lošu saradnju između prodajnog tima, tima za korisničku podršku i marketinškog tima.

Sve ove oblasti će u nekom trenutku biti zahvaćene automatizacijom, pa će zaposleni u njima uvideti da je neophodno ostvariti čvrstu vezu i saradnju kako bi svi imali dobre rezultate.

Tako će prodajni tim dobijati informacije od tima za podršku koji ima direktan uvid u želje i potebe tržišta, dok će marketinški tim imati jasne informacije o proizvodu, kao i o onome što se korisnicima ne dopada, kako bi na što bolji način unapredio komunikaciju sa njima i povećao mogućnosti za prodaju.

Prodaja evoluira kao i sve ostale grane privrede, bili mi spremni to da prihvatimo ili nespremni za to. Oni koji se na vreme ukrcaju na taj voz i prihvate promene koje su pred nama imaju daleko veću mogućnost da napreduju, nauče i uspeju u svojoj karijeri.

Da biste nadogradili znanja i usvojili promene, neophodno je da znate osnove. Ovo su univerzalna znanja koja će vam uvek biti potrebna, ako želite da ostvarite bilo kakav uspeh. Zato upišite menadžment u prodaji i ovladajte principima koji će važiti u svakom vremenu, pa i u vremenu automatizacije.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA