BOLNE TAČKE KAO KLJUČ MARKETINGA: Evo kako da saznate koje bolne tačke ima vaša ciljna grupa

Znate li na čemu ljudi u biznisu najčešće gube novac? Na tome što pokušavaju da prodaju svoje proizvode ljudima kojima oni nisu potrebni ili ne mogu da ih priušte. Do ovih problema dolazi najčešće ukoliko je ciljna grupa loše definisana ili ne postoji jasan cilj i definicija vrednosti brenda

  • 0
Prema aktuelnim podacima, Turci najređe koriste bolovanje

Foto: Shutterstock

Da biste znali kako da stupite u kontakt sa potencijalnim korisnicima svojih usluga ili proizvoda i šta da im ponudite, neophodno je da imate iskristalisanu sliku vezanu za pitanja ko kupuje i ko može da kupi vaš proizvod.

Ključno što morate znati u vezi sa svojim potencijalnim klijentima jeste koje su njihove bolne tačke. Odgovor na ovo pitanje će vam rešiti veliki broj dilema prilikom osmišljavanja načina na koji ćete nuditi svoj proizvod.

Ako ne znate kako da dođete do ove informacije, evo nekoliko pitanja od kojih možete početi.

Poslovne tačke

Ukoliko razgovarate sa poslovnim korisnicima ili sa klijentima koji žele da vaš proizvod ili usluge iskoriste kako bi unapredili svoj način poslovanja, onda ih morate detaljno ispitati o svim  izazovima sa kojima se oni suočavaju.

Da li ljudi imaju problem da pronađu vaš proizvod ili uslugu? Kako su pozicionirani u odnosu na svoju konkurenciju? Šta je to što ljudi povezuju sa njima? Sve su to pitanja koja moraju biti postavljena.

Pokušajte da saznate da li su generalno zadovoljni svojom pozicijom na tržištu i ako nisu, šta je to što ih muči i što bi želeli da promene.

Produktivne tačke

Moguće je da vaš klijent ima problem sa produktivnošću.

Ovaj izazov se može desiti u više različitih okolnosti, među kojima su i nepripremljenost za rad od kuće, nemogućnost određivanja prioriteta, loša organizacija rada ili nepostavljanje prioriteta.

Možda baš vaš proizvod ili usluga mogu da im pomognu da se suoče sa ovim izazovima. Čak i ako na prvu loptu ne izgleda tako, razmislite malo dublje.

Primera radi, proizvođači stolica verovatno ne bi iskoristili produktivnost kao segment komunikacije, ali ukoliko je reč o ergonomskoj stolici, onda ona sigurno može uticati na to kako će ljudi obavljati svoj posao.

Finansijske tačke

Finansije su jedan od najčešćih izazova kod gotovo svake ciljne grupe.

Zato podrobno istražite koju vrstu finansijskog izazova možda ima vaša ciljna grupa. Da li ne zarađuju dovoljno; da li imaju problem sa organizacijom novca i kontrolom trošenja; da li su im usluge vaših konkurenata preskupe?

Sve su ovo korisna pitanja, koja će vas voditi dalje do formiranja kvalitetne ponude za ciljnu grupu.

Tačke procesa

Znate li da su projektni menadžeri trenutno na najvišoj ceni kada je reč o novim pozicijama na tržištu? To je tako, jer je organizacija jedan od najtežih poslova današnjice. Previše procesa je upleteno u poslove, počevši od operativnih, pa preko organizacionih i upravljačkih.

Ljudi često imaju problem s time kako da prate sve nove procedure i pravilnike, budući da učestvuju u različitim zadacima na svojoj poziciji, pa samim tim ne mogu jednostavno da se prebacuju sa jednog zadatka na drugi. Ukoliko imate način da ga rešite, iskoristite ovaj problem i pomozite svojoj ciljnoj grupi da unapredi svoj način rada.

Sva ova pitanja za krajnji cilj imaju da vam pomognu da kreirate idealnog predstavnika ciljne grupe i da dođete do odgovora – kako na najbolji način da predstavite svoj brend javnosti, tako da apelujete direktno na izazove sa kojima se suočavaju i u kojima možete da im pomognete.

Takav posao zahteva ozbiljno poznavanje marketinških procesa i načina definisanja ciljne grupe. Ovim dinamičkim i kreativnim poslom možete se baviti samo uz kvalitetnu obrazovnu osnovu, pa zato upišite marketinški menadžment i ovladajte svim veštinama potrebnim za snažnu strategiju komunikacije brenda.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA