≫ 

KLJUČNA VEŠTINA KOJA VAM NEDOSTAJE: Evo kako da osigurate napredak u karijeri

Verujete u sebe i svoje poslovne mogućnosti, ali ipak vam nikako nije jasno šta je to što najuspešnije izdvaja od prosečnih radnika i kako se zapravo stiču bogata poslovna znanja. Možda vam nedostaje jedna ključna veština

  • 1
Da li vam se sviđa ideja da radite 32 sata nedeljno? Foto: Shutterstock

Ako maštate o tome da postanete vrhunski menadžer, rukovodilac i vešt biznismen, koji će u svakom trenutku umeti da motiviše one sa kojima radi i da donese pravu poslovnu odluku, a spremni ste da učite i radite na sebi, nameće se sledeći zahtev – upravljanje projektima.

Veština upravljanja projektima nema granice. Potrebna je u svim poljima, neophodna je svim kompanijama, nije teritorijalno ograničena. Uvek će postojati tražnja za menadžerima projekata. Znanje iz ove oblasti pružiće vam slobodu i fleksibilnost da sami postavljate uslove za svoj rad.

Bez obzira na to da li ste upravljanje projektima odabrali za svoju primarnu karijeru ili razmišljate o tome da usvojite ovu poslovnu veštinu kao dodatak CV-ju, morate biti u potpunosti spremni za ono što ovaj posao podrazumeva. Naime, postoje neke stvari koje morate da znate pre nego što započnete da učite.

Da li ste zaista sposobni za ovaj posao?

Za početak, ako ste motivisan timski igrač, dobar komunikator i organizator – već posedujete osobine koje će vam pomoći da uspete u svakom, pa i u ovom poslu.

Ali pokušajte da budete strogi i detaljniji, da zaista upoznate i razumete svoje veštine i ograničenja. Napravite spisak svojih radnih veština, iskustava i ličnih osobina. Ključno je da sagledate svoje kvalitete i razmislite da li bi se svaka ta osobina dobro uklopila u vašu ulogu menadžera projekata.

Postavite sebi sledeća pitanja.

- Da li ste organizovan i odgovoran radnik?

- Da li biste mogli da budete vođa tima sposoban da donosi teške odluke kada je to potrebno?

- Možete li brzo da odgovarate na poslovne promene?

- Umete li da se snađete u situacijama u kojima se menjaju prioriteti i potrebno je doći do novih rešenja?

Ako niste sigurni u odgovore, zamolite nekoga ko vas dobro poznaje da presudi imate li ove poslovne kvalitete. Kada analizirate svoje sposobnosti, pogledajte koje su to veštine koje uspešni menadžeri projekata smatraju najvažnijim za posao i razmislite da li vam kvaliteti koje ste nabrojali mogu pomoći da ih razvijete.

Sa druge strane, realno procenite da li vas nedostaci koje imate u poslovanju mogu ometati u obavljanju ključnih dužnosti menadžera projekata. Tako ćete znati na šta da stavite akcenat ako rešite da se doškolujete za ovaj posao.

Delegiranje

Delegiranje nije jednostavno predavanje poslova kolegama. Veština delegiranja leži u razumevanju načina za postizanje najboljeg rezultata. U praksi, to znači da morate imati poverenja u sposobnosti vaših kolega, ali i poverenja u sopstvene sposobnosti da drugima saopštite svoja očekivanja.

Samo osoba koja ume da efikasno i pravilno delegira posao može postati dobar i cenjen menadžer. Moraćete biti dovoljno mudri da znate kada neki član vašeg tima nije dobar za posao i dovoljno samouvereni da znate kako da mu to saopštite, pa i da ga opustite – ukoliko je to ono što je potrebno za efikasnost tima.

Otpuštanje ili udaljavanje zaposlenog iz tima je veština koja zahteva diplomatiju, odlučnost i sposobnost da znate kada zadržavanje osobe na poslu postaje kontraproduktivno za projekat, ali i za tu osobu.

Sastavljanje pravog tima

Kreiranje tima je veština koja se retko uči na fakultetima. Bez posebne obuke ovo nije nešto što bi osoba koja se bavi vođenjem projekata automatski umela da sprovede.

Ova veština se sastoji u tome da prepoznate ko su najpametniji i najinovativniji ljudi. To ne moraju nužno biti oni koji imaju najviše obrazovanja ili radnog iskustva. Kada formirate tim, važno je da razmišljate i o tome kako će svi pojedinci funkcionisati zajedno.

Neće vam mnogo koristiti osoba koja je savršena u svom poslu ali svoje znanje i rezultate ne ume ili neće da deli sa drugima. Kada se radi o vođenju projekata, timski rad je ključ uspeha.

Komunikacija

Komunikacione veštine su veoma važne u svakom poslu, a to posebno važi za upravljanje projektima. Ako umete uspešno da komunicirate na svim nivoima, od članova svog tima, preko izvođača radova do direktora i vlasnika kompanije, na dobrom ste putu da projekat izvedete uspešno do kraja.

Šta radi menadžer projekata

Na internetu i društvenim medijima možete pronaći mnogo informacija o ovom poslu.

Naći ćete iznenađujuće mnogo tekstova i članaka koji predstavljaju izvor besplatnih informacija i saveta o tome šta podrazumeva uloga upravljanja projektima, a postoji i mnogo izvora koji su vezani za projekte u konkretnim granama industrije i poslovanja.

Ukoliko, primera radi, tražite poslove upravljanja građevinskim projektima, biće vam potrebni drugačiji reperi od onih koje će tražiti osoba zainteresovana za upravljanje projektima u trgovini na veliko.

Linkedin je takođe odličan način za komunikaciju sa profesionalcima iz ove oblasti, a izgradnja mreže mentora i savetnika pravi je način da steknete dobru sliku o onome što želite da radite. Pridružite se grupama da biste komunicirali, postavljali pitanja i dodatno proučili funkcije posla.

Još je bolje ako poznajete nekoga ko već radi kao menadžer projekta. Razgovarajte sa tom osobom i postavite joj pitanja. Raspitajte se i kako i zašto se upustila u upravljanje projektima i zamolite je da vam opiše jednu svoju radnu nedelju. Što više znate o dobrim i lošim stranama posla, to ćete biti bolje pripremljeni za svoju buduću ulogu.

Vaš prvi korak biće upis u pravu školu. Učenje menadžmenta projekata je raznovrsno i dinamično, nekada će se od vas tražiti da sami dovršite određene delove procesa, dok će drugi zadaci zahtevati timski rad sa kolegama na kursu. Možda vam teme kojima se budete bavili u početku budu delovale nepoznato i nejasno, ali uz malo truda i upornosti uskoro ćete se potpuno izveštiti. Na kraju ćete doći do zaokruženog znanja o upravljanju projektima i ovladaćete veštinom koja može potpuno da preokrene vašu karijeru i vaš život.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Direktor

    16. avgust 2020 | 10:30

    Najpozeljniji su oni menadzeri koji imaju harizmu da obezbede dobar tim ljudi. Takve cenim

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA