Kako će veštačka inteligencija uticati na korišćenje platnih kartica?

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Asistenti ili popularnije agenti veštačke inteligencije promovisani su kao nešto više od jednostavnih čet-botova. Tehnološka industrija zamišlja ove napredne asistente kao digitalne pomagače koji zaista razumeju potrebe klijenta i obavljaju zadatke u njegovo ime. Međutim, uprkos popularnostiovi agenti veštačke inteligencije još uvek nisu ostvarili svoj puni potencijal. Viza želi to da promeni tako što će im dati pristup kreditnoj kartici korisnika.

Ideja je jednostavna tako što klijent određuje budžet i deli svoje želje dok agenti veštačke inteligencije, koji se nadovezuju na modele poput ChatGPT-a i sličnih sistema, pobrinuće se za kupovinu umesto korisnika. Bilo da se radi o kupovini odeće, obnavljanju zaliha namirnica ili rezervisanju leta, ovi asistenti vođeni veštačkom inteligencijom mogli bi da obave zadatak, eliminišući potrebu za ručnim pretraživanjem, upoređivanjem i plaćanjem. Ovo ima potencijal da bude zaista transformativno,uporedo sa pojavom elektronske trgovine. Da bi ovu viziju pretvorila u stvarnost, Viza je nedavno najavila novu inicijativu u saradnji sa vodećim programerima čet-bota zasnovanih na veštačkoj inteligenciji. Među njima su kompanije sa sedištem u SAD kao što su OpenAI, Microsoft, Anthropic i Perplexity, kao i francuski Mistral. Zajedno će raditi na integraciji svojih sistema veštačke inteligencije u Vizinu globalnu platnu mrežu. Ipak to nije sve što se planira, Viza se takođe udružuje sa velikim tehnološkim igračima kao što su IBM, Stripe i Samsung kako bi podržala ovu ideju. Pilot programi se pokreću odmah, a šira primena je planirana za sledeću godinu. Viza, sa sedištem u San Francisku, veruje u budućnost u kojoj će agenti veštačke inteligencije postati neophodan alat za svakodnevni život. Umesto da se prijavljuju na više sajtova i prolaze kroz ponavljajuće korake kupovine, korisnici bi mogli da se oslone na asistente veštačke inteligencije kako bi donosili informisane odluke o kupovini i efikasno završavali transakcije. Kompanija je poslednjih šest meseci provela u tesnoj saradnji sa programerima veštačke inteligencije kako bi se rešili niz tehničkih izazova. To uključuje obezbeđivanje bezbedne obrade plaćanja, integraciju korisničkih želja i stvaranje iskustva dovoljno besprekornog da prosečni potrošači mogu da veruju i usvoje.

Iako ideja danas može zvučati futuristički, Viza je vidi kao sledeću evoluciju digitalne trgovine kao svet u kome inteligentni veštački inteligentni asistenti zaista mogu delovati u imekorisnika, počevši od nečega tako jednostavnog kao što je korišćenje kreditne kartice za kupovinu. Kako će ovo rešenje izgledati saznaćemo u bliskoj budućnosti.

(Telegraf.rs/Goran Lazarov)

Video: Ovo je Fiat Panda koji se proizvodi u Kragujevcu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA