Veselin Jevrosimović: Lažna iskustva

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Pisao sam prošle nedelje o potencijalnom štetnom uticaju korišćenja veštačke inteligencije na intelektualne sposobnosti ljudi. Naime, ukoliko aktivnosti koje razvijaju naše mentalne veštine prepustimo računarima, moglo bi se desiti da one na neki način zakržljaju, slično kao naša fizička kondicija opada ako ne šetamo i ne bavimo se sportom.

Posebno je pitanje da li bi preterano oslanjanje na pamet mašina moglo da izazove i zdravstvene probleme somatske prirode. Verujem da će se eksperti u dogledno vreme baviti i ovom temom, pa ću je ostaviti za neki budući tekst.

Danas bih voleo da se osvrnem na takozvane sadržaje generisane od strane korisnika (eng. user generated content, UGC). Ne misli se na bilo koju vrstu sadržaja, već na promociju proizvoda ili usluga kroz opis i deljenje ličnih iskustava, recenzija ili jednostavno prikaz upotrebe.

Veselin Jevrosimović intervju za Telegraf Foto: Milena Đorđević

Radi se o specifičnoj vrsti marketinga koja podrazumeva da će publika više verovati stvarnoj osobi koja koristi proizvod u realnom svetu nego reklamama koje snimaju brendovi. Naravno, kreatori UGC-a mogu da zarade od ovakve vrste promocije ako ih kompanije angažuju kao svojevrsne ambasadore.

Sa druge strane, njima je ipak cilj da u svojim opisima i razmeni iskustava budu iskreni, pre svega zbog toga što jednom narušeni ugled i integritet teško mogu da se povrate. U poslednje vreme, međutim, sve se više koristi AI za brzo kreiranje video klipova i fotografija veštački generisanih osoba kako predstavljaju proizvode ili opisuju usluge.

Uz pomoć lažnih naloga na društvenim mrežama, ovakvi se sadržaji koriste za obmanjivanje javnosti. Ostaje samo pitanje koliko brzo će korisnici naučiti da prepoznaju lažne promotere.

Lažne vesti i drugi sadržaji koji su rezultat korišćenja veštačke inteligencije predstavljaju ozbiljan problem modernog društva. Ako uzmemo u obzir da su modeli i servisi ove vrste novi, kao i da se razvijaju neverovatnom brzinom, razumljivo je što nisu pronađeni načini da zloupotrebe budu sprečene.

Očekujem, ipak, da međunarodne institucije i vlade država uskoro u svoja zakonodavstva uvedu pravila koja će široj javnosti omogućiti poverenje u sve što prate u medijima, na društvenim mrežama i na internetu generalno. Tek kada se to desi, sadržaji koje kreiraju sami korisnici ispuniće svoju svrhu.

(Telegraf.rs/Veselin Jevrosimović)

Video: Nastavlja se sednica za razmatranje žalbe na presudu Kecmanovića, majka dečaka stigla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA