Koje korake lideri mogu preduzeti da bi izgradili preduzeća usmerena na veštačku inteligenciju?

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Veštačka inteligencija brzo postaje jedna od najmoćnijih sila koje oblikuju budućnost poslovanja. Trenutno, mnoge kompanije koriste veštačku inteligenciju, što znači da koriste alate veštačke inteligencije kako bi poboljšale efikasnost u određenim oblastima kao što su korisnička služba, otkrivanje prevara ili kreiranje sadržaja.

Iako ovo donosi vrednost, to je samo početna tačka. Prava promena će doći kada organizacije postanu usmerene na veštačku inteligenciju, koristeći je ne samo kao alat za podršku već i kao osnovu za transformaciju timskog rada, donošenja odluka i stvaranja novih poslovnih mogućnosti.

Istorija nam pokazuje da tehnološke revolucije zahtevaju vreme. Električna energija, na primer, prvo je korišćena jednostavno za operativnu efikasnost. Tek kada je Henri Ford redizajnirao ceo svoj proizvodni sistem oko električne energije, to je zaista promenilo industriju u velikim razmerama.

Veštačka inteligencija je sada u sličnom trenutku. Umesto da se tretira kao dodatak, ona mora postati jezgro oko kojeg organizacije preispituju svoje strukture i strategije.

Nedavne studije ističu koliko brzo preduzeća usvajaju veštačku inteligenciju. Prema dostupnim podacima, 78% kompanija širom sveta sada koristi veštačku inteligenciju u najmanje jednoj funkciji, što je značajan porast u odnosu na pre samo dve godine kada je ta brojka iznosila 55%.

Uprkos ovom rastu, mnoge organizacije ostaju zarobljene u onome što stručnjaci nazivaju fazom efikasnosti, gde se veštačka inteligencija primenjuje samo za mala poboljšanja. Lideri koji žele da idu dalje moraju da se okrenu generativnoj i kontekstualno svesnoj veštačkoj inteligenciji, koja može da razume nameru, prilagodi se radnim procesima i transformiše saradnju.

Ove tehnologije prevazilaze četbotove ili generatore teksta i otvaraju vrata potpuno novim načinima organizovanja posla.

Da bi napravili ovu promenu, lideri moraju da se fokusiraju na usklađivanje pravih alata sa stvarnim potrebama organizacija, osiguravajući da su zaposleni u potpunosti uključeni u proces, umesto da ga prepuste samo IT odeljenjima.

Takođe moraju pažljivo analizirati gde veštačka inteligencija može da pruži najveći strateški uticaj, identifikujući koje procese treba redizajnirati sa veštačkom inteligencijom u centru. Konačno, moraju da upravljaju izazovima usvajanja, kombinujući tehničke mogućnosti sa jasnim organizacionim ciljevima.

Uspeh neće zavisiti samo od tehnologije već i od ljudi. Zaposleni moraju biti pripremljeni kroz obuku, prekvalifikaciju i način razmišljanja koji prihvata promene.

Pravo pitanje je da li će preduzeća preuzeti vođstvo u oblikovanju ove transformacije ili rizikuju da zaostaju dok drugi idu napred, što ćemo saznati u bliskoj budućnosti.

(Telegraf.rs/Goran Lazarov)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA