Vreme čitanja: oko 3 min.

PlayStation Portal recenzija: Moć PS5 konzole u vašim rukama, bilo gde

Vreme čitanja: oko 3 min.

Uređaj podseća na DualSense kontroler, sa ključnim dodatkom: 8-inčnim LCD ekranom smeštenim tačno u centru

• 0
PlayStation Portal Foto: Nikola Momčilović

Sony je proširio svoju impresivnu liniju PlayStation proizvoda lansiranjem PlayStation Portala, inovativnog dodatka za PS5, u novembru 2023. Ovaj uređaj, poznat i kao projekat Q pre zvaničnog predstavljanja, obeležio je najnoviji poduhvat PlayStation-a u svetu portabilnih igara, nudeći jedinstvenu mešavinu mobilnosti i interaktivnosti.

Dizajn PlayStation Portala odražava Sony-jevu posvećenost ergonomiji i intuitivnom korisničkom iskustvu. Uređaj podseća na DualSense kontroler, sa ključnim dodatkom: 8-inčnim LCD ekranom smeštenim tačno u centru. Ova konfiguracija vam omogućava da uživate u igrama sa PS5 konzole bilo gde unutar dometa dobre Wi-Fi veze, spajajući poznat osećaj DualSense kontrolera sa slobodom portabilnog igranja.

Ekran uređaja zaslužuje posebnu pažnju. Sa dijagonalom od 8 inča i Full HD rezolucijom, PlayStation Portal nudi kristalno čistu sliku koja oživljava igre u 1080p rezoluciji sa stopom osvežavanja od 60 Hz. Ova kombinacija osigurava da igre izgledaju impresivno i tečno, bez obzira na to da li se nalazite u dnevnoj sobi ili u dvorištu.

Dodatno, ekran osetljiv na dodir donosi novi nivo interakcije, omogućavajući vam da lako navigirate kroz menije i igrate igre koje zahtevaju komande na dodir.

Kontrole i performanse PlayStation Portala predstavljaju srž Sony-jeve filozofije da ne pravi kompromise kada je u pitanju korisničko iskustvo. Uprkos svojoj portabilnosti, Portal uspeva da zadrži sve ono što čini DualSense kontroler tako jedinstvenim - od adaptivnih okidača i haptičkog  feedbacka do preciznih analognih stikova i tastera. Ova funkcionalnost vam omogućava da doživite isti nivo imerzije na koji su navikli igrajući na PS5 konzoli, bez obzira na to gde se nalazite.

Performanse uređaja su optimizovane za glatko i brzo strimovanje igara sa PS5 na ekran Portala, zahvaljujući stabilnoj Wi-Fi konekciji i efikasnom procesoru. Portal uspešno reprodukuje igre u 1080p rezoluciji sa 60 frejmova po sekundi, osiguravajući da igre ne samo da izgledaju izvrsno, već i da se izvode bez značajnih kašnjenja ili problema sa latencijom.

Ipak, treba reći da performanse strimovanja igara mogu varirati u zavisnosti od kvaliteta internet veze. Iako Portal, kao što smo rekli, pruža odlične performanse kada su u pitanju frejmovi i rezolucija, iskustvo igranja može biti umanjeno usled kašnjenja ili smanjenja kvaliteta slike ukoliko Wi-Fi veza nije stabilna ili dovoljno brza​​​​. Ovo može biti posebno frustrirajuće u igrama koje zahtevaju brze reflekse i preciznost.

Kada je reč o bateriji, PlayStation Portal dolazi sa impresivnom baterijom od 4370 mAh, koja nudi između osam i dvanaest sati neprekidnog igranja. Ovo trajanje baterije značajno prevazilazi ono što većina portabilnih uređaja nudi, omogućavajući igračima da provedu čitav dan igranja bez potrebe za dopunjavanjem. Važno je napomenuti da stvarno trajanje baterije može varirati u zavisnosti od toga kako se uređaj koristi. Na primer, intenzivnije sesije igranja sa visokim zahtevima za procesor i Wi-Fi mrežu mogu brže trošiti bateriju.

Međutim, za većinu korisnika, PlayStation Portal će pružiti dovoljno baterije za duge sesije igranja, čineći ga idealnim za igranje van kuće, ili jednostavno kao alternativu kada glavni TV nije dostupan​​.

Jedna "mana" je nedostatak Bluetooth podrške za periferne uređaje. PlayStation Portal se oslanja na sopstvenu PlayStation Link tehnologiju za povezivanje sa dodacima, što ograničava izbor dostupnih dodataka i može biti nezgodno za korisnike koji već poseduju Bluetooth slušalice ili druge uređaje koje bi želeli da koriste sa uređajem​​​​. Takođe, postoji potreba za kupovinom posebnog adaptera ukoliko korisnici žele da povežu određene dodatke koji nisu izvorno podržani.

Sony je svojim najnovijim dodatkom u PlayStation liniji proizvoda, PlayStation Portalom, uspešno zakoračio na tržište portabilnog gejminga, nudeći inovativno rešenje koje spaja mobilnost sa visokokvalitetnim korisničkim iskustvom poznatim sa PS5 konzole. Uređaj, koji predstavlja harmoniju ergonomije, intuitivne interaktivnosti i impresivnih performansi, namenjen je onima koji žele da uživaju u svojim omiljenim igrama bez ograničenja mesta i vremena, obezbeđujući kristalno čistu sliku i glatko strimovanje igara uz minimalno kašnjenje.

Iako postoji nekoliko izazova, kao što su variranje performansi strimovanja zavisno od Wi-Fi konekcije i ograničena podrška za Bluetooth periferne uređaje, PlayStation Portal donosi više od dovoljno inovacija i pogodnosti koje prevazilaze ove nedostatke.

Sa impresivnim trajanjem baterije, Portal vam omogućava da provedete čitav dan uživajući u igrama, čineći ga idealnim pratiocem za svakodnevnu zabavu, bez obzira na lokaciju. U svetu gde je mobilnost sve važnija, PlayStation Portal se ističe kao ključan dodatak za svakog gejmera, potvrđujući Sony-jevu posvećenost inovacijama i unapređenju gejming iskustva.