≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

8 stvari koje vas vaša banka nikada neće pitati, ali prevaranti bi mogli

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prepoznajte prevare u online bankarstvu i saznajte koje informacije nikada ne treba deliti sa neovlašćenim licima

  • 1
Prevara online banka Foto: Shutterstock.com

Sigurnost na internetu i zaštita ličnih podataka su postali ključni aspekti života u digitalnom dobu. Banke ulažu velike resurse u unapređivanje sistema kako bi zaštitile svoje klijente. Međutim, prevaranti koriste različite metode da bi se domogli vaših informacija.

Ovde vam donosimo osam stvari koje vaša banka nikada neće zahtevati od vas, a na koje bi trebalo da obratite pažnju kako biste se zaštitili od potencijalnih prevara.

1. Traženje punog PIN-a ili lozinki za internet bankarstvo putem telefona ili e-pošte

Bez obzira na situaciju, banka nikada neće tražiti osetljive informacije putem telefona ili e-pošte.

2. Slanje osobe na vašu kućnu adresu da pokupi novac, bankovne kartice ili nešto drugo

Ovo je obično znak da neko pokušava da izvrši prevaru. Banka nikada neće koristiti ovu metodu da reši bilo kakav problem.

3. Traženje da putem e-pošte ili SMS-a pošaljete lične ili bankarske informacije

Ovo je jasan signal da treba da budete oprezni. Nikada ne šaljite osetljive informacije putem ovih kanala.

4. Slanje e-pošte sa linkom koji vas vodi na stranicu na kojoj treba da unesete podatke za prijavu na internet bankarstvo

Ovo je često metoda koju koriste prevaranti u pokušajima da dobiju pristup vašem računu.

5. Traženje da odobrite transfer sredstava na novi račun ili predajete novac

Ovde je ključno da proverite autentičnost zahteva direktno sa bankom pre nego što preduzmete bilo kakve akcije.

6. Poziv sa savetom da kupite dijamante, zemljište ili drugu robu

Investicione prevare su sve češće, i banke nikada neće nuditi ovakve savete putem telefonskih poziva.

7. Traženje da izvršite probnu transakciju putem interneta

Ovo je još jedan od načina na koji prevaranti pokušavaju da vas navedu da sami izvršite akciju koja bi im omogućila pristup vašim sredstvima.

8. Pružanje bankarskih usluga putem bilo koje mobilne aplikacije koja nije zvanična aplikacija banke

Uvek koristite samo zvanične aplikacije za obavljanje bankarskih poslova kako biste osigurali najviši nivo bezbednosti.

S obzirom na rastući broj prevare u oblasti finansija i bankarstva, važno je biti dodatno oprezan i informisan. Imajte na umu da banka nikada neće koristiti gorenavedene metode da stupi u kontakt sa vama u vezi sa vašim računom ili sredstvima. Ukoliko se ikada nađete u situaciji koja vam deluje sumnjivo, najbolje je da odmah kontaktirate svoju banku kako biste proverili autentičnost zahteva.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA