FEJSBUK VIŠE NIJE KUL: Bake i deke rasturile žurku

Uzroci za ovakav imidž Cukerbergove mreže su mnogobrojni, ali su svi povezani sa činjenicom da ona skuplja mnoštvo informacija koje je spremna da deli sa vlastima, ali pre svega - sa navalom starijih generacija koja je ubila osećaj slobode mlađima

  • 0

Fejsbuk, sada korporacija sa 3.000 zaposlenih koja će uskoro postati javna kompanija sa 3,9 milijardi dolara keša i vrednošću procenjenom na sumu između 85 i 100 milijardi dolara kupila je nedavno mnogo manjeg "konkurenta", aplikaciju za razmenu fotografija Instagram što je pokrenulo lavinu zlonamerih kritika prema kompaniji Marka Zakerberga. Pojedini korisnici Instagrama su putem sajta Instaport.me iskopirali sve svoje fotografije i obrisali ih s aplikacije samo da ih se Fejsbuk ne bi dočepao.

Ni stručnjaci nisu bili blagonakloni prema Fejsbuku: Dejvid Horsi iz Los Anđeles Tajmsa primetio je da društvena mreža sve više liči na Velikog Prijatelja, blažu varijantu Orvelovog Velikog Brata. Sve ukazuje na to da i drugi dele isto mišljenje.

Novija anketa, urađena pre kupovine Instagrama, otkrila je da 28 odsto Amerikanaca nema pozitivno mišljenje o Fejsbuku - dvostruko više od protivnika Epla i tri puta više od onih kojima je mrzak Gugl.

Imidži dve kompanije ne mogu biti različitiji, tako da se može reći da je ovaj slučaj Golijata-koji-kupuje-Davida prekretnica u Fejsbukovoj biografiji.

- Zvanično je: Fejsbuk više nije kul - napisao je novinar CBS-a.

Teško je odrediti tačan trenutak kada su započeli problemi s imidžom Fejsbuka, ali se to najverovatnije desilo kada su korisnici shvatili koliko podataka o njima ova mreža skuplja, ali pre svega - kada su roditelji, bake i deke njegovih mladih korisnika počeli u masama da pristižu i ugrožavaju njihov lični prostor na kome su mogli slobodno da se ispoljavaju.

Mlade treba razumeti kada se radi o ovakvom trendu: to je kao kada im roditelji upadnu u sobu bez pitanja i bez ikakvog obzira prema potrebi (koja je kod mladih ljudi još jače izražena) svakog čoveka da ima svoju privatnost, svoj prostor, svoju oazu mira u kojoj će biti sam sa sobom i u kojoj će moći da radi šta god želi bez ikakvog pravdanja i nadzora. Ili, možda još tačnije, ovaj trend treba uporediti sa nenadanim upadanjem "matoraca" na žurku na kojoj su se mladi potpuno opustili i prepustili uživanjima. To svakako nije nešto što oni žele.

Još jedan razlog pada popularnosti Fejsbuka (ali i Gugla) kod mlađe generacije koja je navikla da je sve besplatno i kojoj je "anti-kul" sve što podseća na Orvelovu distopiju opisanu u romanu "1984", potiče od zabrinutosti za njegovu politiku privatnosti koja je opisana kao krajnje konfuzna. Sam Fejsbuk je priznao da bi bezbednost mogla da bude kamen spoticanja za kompaniju u budućnosti.

(Telegraf / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA