≫ 

Sve velike promene društvenih mreža koje nas očekuju u 2017: Jedna će vas posebno nervirati (FOTO)

Kad govorimo o društvenim mrežama zanimljivo je da je fokus gotovo uvek prebačen na društvene mreže, a ne sam čin društvenog umrežavanja. To je prilično neobično s obzirom da aplikacije za dopisivanje imaju daleko veću zajednicu korisnika od društvenih mreža

  • 0

Društvene mreže neverovatno se brzo menjaju. Ponekad celu situaciju gotovo preko noći menjaju nove tehnologije, a ponekad se radi o starim idejama (kao što je virtualna stvarnost) u koje je udahnut novi život. Bilo kako bilo, društvene mreže će se u ovoj godini u mnogočemu menjati, a Džimi Rohampton pozabavio se nekim novim trendovima koje možemo očekivati u 2017, prenosi Index.hr.

Evo kakve će aplikacije biti aktuelne u 2017. godini!

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

1. Aplikacije za dopisivanje

Kad govorimo o društvenim mrežama zanimljivo je da je fokus gotovo uvek prebačen na društvene mreže, a ne sam čin društvenog umrežavanja. To je prilično neobično s obzirom da aplikacije za dopisivanje imaju daleko veću zajednicu korisnika od društvenih mreža. Primera radi, Vatsup, Fejsbuk Mesindžer, Viber i Vičet zajedno imaju više korisnika od velikih mreža kao što su Facebook, Twitter, LinkedIn i Instagram.

OTT i SMS su prvi izbor milenijalaca, a čak 62% njih vernije je brendovima koji sa njima komuniciraju tim kanalima. Procenjuje se da će dve milijarde korisnika koristiti OTT aplikacije do 2018. Zašto? Milenijalci vole taj element ličnog, transparentnost i saradnju koju ovaj "jedan na jedan" pristup komunikacije omogućava.

Velike kompanije već iskorišćavaju veliku bazu korisnika. Na primer, na Facebook-u gde vas klik na oglas vodi direktno do prozora za čet na kojem se nalazi i reklama. Sve više brendova shvata vrednost ovakvog oglašavanja i ubuduće će biti prisutniji upravo u tom kontekstu.

Foto: Wikipedia Foto: Wikipedia

2. Borba protiv lažnih vesti

Svake godine sve više i više ljudi, posebno milenijalaca, internet koristi kao glavni izvor informacija, a TV, novine i radio taj su "rat" već odavno izgubili. Kao rezultat toga, imamo sve više portala sa lažnim vestima koji namerno objavljuju netačne informacije o događanjima u svetu.

To je bilo posebno vidljivo tokom američkih predsedničkih izbora. Lažne vesti o oba kandidata masovno su se delile na Facebooku, Twitteru i ostalim mrežama. Facebook je već krenuo u obračun s lažnjacima tako što su onemogućili njihovo oglašavanje na svojoj platformi.

Ali, borba će se nastaviti. Nemačka već razmišlja o zakonima kojima bi kaznili takve portale, a to će odjeknuti i na ostalim platformama. Milenijalci su vešti i svoje vesti dobijaju gotovo isključivo na društvenim mrežama i cene iskrenost pa je lako poverovati da će ubuduće biti još predaniji u proveri svake vesti i na ovaj ili onaj način nagraditi izvore proverenih informacija.

Foto: Profimedia/Corbis, Printskrin: Twitter Foto: Profimedia/Corbis, Printskrin: Twitter

3. Live

Jutjub je nastao na temeljima videa u kojima gledamo stvarne, nepročišćene trenutke iz života. Društvene mreže odlučile su ovu priču podići na viši nivo nudeći sadržaj u realnom vremenu. Prenosi uživo prvo su se pojavili na Twiterovom Pireskopu, a sad imamo i Facebook Live. Live sadržaji imaju daleko više angažmana korisnika od bilo kojeg drugog formata, a to je Facebooku omogućilo rast. Čak se i veliki portali ponekad oslanjaju na Facebook Live tokom pokrivanja velikih događaja. Ukratko, svet medija menja se zahvaljujući live videima.

Instagram trenutno isprobava svoju verziju ove priče, ali oni zasigurno neće biti poslednja platforma koja će svoju pažnju usmeriti upravo na lajv striming. Društvene mreže jednostavno su fascinirane ovim autentičnim sadržajem pa je realno očekivati da će interes rasti i u ovoj godini.

Foto: Facebook Foto: Facebook

4. Proširena stvarnost

Snapchat odlučio je da iskoristi proširenu stvarnost u svetu društvenih mreža dok je Pokemon Go celu priču pretvorio u jednu od najvećih senzacija 2016.

Stoga, nema sumnje da će i društvene mreže iskoristiti ovaj interes u 2017. Mark Zakerberg je potvrdio da Facebook već eksperimentiše sa proširenom stvarnošću, a nedavno su kupili i Masquarade, aplikaciju sa filterima za selfije koju će verovatno spojiti sa Facebook Liveom.

I sama tehnologija doprinela je popularnosti društvenih mreža i dok se Snapshat već lagano pomera od "povraćanja duge" (njihov prvi filter), postoji jako puno mesta za napredak. I baš kao i lajv snimci, i proširena stvarnost stvoriće nove mogućnosti da se brendovi spoje sa publikom. Statistike pokazuju da je čak 75% milenijalaca zainteresovano za virtualnu stvarnost, a 2017. mogla bi biti godina u kojoj će i ta priča dobiti na značaju.

Foto: Profimedia/imageBROKER Foto: Profimedia/imageBROKER

5. Chatbotovi

Chatbotovi su oblik veštačke inteligencije koja komunicira sa korisnicima. Facebook ih je već integrisao u Facebook Messinger, a i mnoge kompanije koriste ih kako bi komunicirali sa svojim korisnicima.

Službe za pomoć korisnicima već su se okoristile chatbotovima kako bi što brže odgovorali na pitanja, a u 2017. realno je očekivati da će i društvene mreže učiniti sve kako bi uz pomoć ove tehnologije korisnike zadržali na svojoj platformi.

Sve je još u počecima, ali chatbotovi već imaju inteligenciju i sposobnost da pomognu ljudima kod biranja sadržaja, odgovora na pitanja i transakcija. Više od trećine korisnika kod traženja pomoći preferira društvene mreže, a ne telefonske pozive. Milenijalci žele taj tip usluge jer je brza, delotvorna i kratka. Uskoro, brendovi neće ni imati sopstvene stranice već će poslove obavljati putem društvenih mreža.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA