≫ 

Da li vam internet provajder namerno usporava Wi-Fi signal?

Wi-Fi mreža vam može biti spora iz mnogo razloga. Evo kako da se uverite da vaš internet provajder nije jedan od njih

  • 3
Internet, Signal, Wi-Fi Foto: Pixabay.com

Malo je stvari koje više iritiraju od seckanja ili potpunog zaustavljanja vaše omiljene serije baš kada je najuzbudljivije, a sve zbog loše internet konekcije. Mnogo živaca bilo bi sačuvano samo kada bi internet signal ostao stabilan.

Što je još gore, davaoci internet usluga mogu, ukoliko to žele, da utiču na vaš internet signal - da ga ograniče ukoliko, na primer, trošite više protoka na YouTube nego što bi oni želeli, ili pružajući sporije konekcije ka sajtovima koje drže njihovi poslovni konkurenti. Srećom, za neke od ovih problema postoji rešenje: virtuelna privatna mreža (VPN - Virtual Private Network). Suštinski, internet provajder mora da vidi vašu IP adresu da bi vam usporio internet, a dobar VPN će vašu pravu IP adresu učiniti nevidljivom. Evo kako da pronađete neki VPN i pomoću njega proverite da li vaš provajder veštatački usporava internet, savetuje CNet.

Prvi korak: Testirajte internet

"Zdravlje" svoje internet veze možete izmeriti na mnogo načina, a jedan od njih je pomoću sajta M-Lab, na kojem možete proveriti trenutnu brzinu interneta, odnosno da li vaš provajder pruža stalne performanse bez obzira na sadržaj kojem pristupate. Ova merenja nisu savršena, ali su dobra polazna tačka.

Drugi korak: Pronađite dobar VPN

Ako ste obavili prvi test i rezultati vam možda izgledaju sumnjivo, potražite dobar VPN. Postoji na desetine razloga zašto bi trebalo da ga imate, ali brojni faktori se moraju uzeti u obzir prilikom izbora pravog: bezbednost, pouzdanost, cena, lokacije servera...

Treći korak: Uporedite svoju brzinu sa VPN-om

Ponovo testirajte svoju internet brzinu i uporedite je sa rezultatima koje ste dobili u prvom koraku. Upotreba bilo kog VPN-a svakako smanjuje brzinu vaše konekcije, tako da novi testovi treba da pokažu određeno odstupanje. Međutim, VPN takođe sakriva vašu IP adresu koju provajderi koriste kako bi vas identifikovali, tako da ukoliko ponovno testiranje pokaže bolje rezultate nego ono prvo, velika je šansa da vaš provajder namerno guši vaš signal.

Četvrti korak: Popravite šta se može popraviti

Čak i ako ustanovite da je vaš provajder odgovoran za lošiji signal, ne postoji mnogo stvari koje možete učiniti. Internet provajderi su u velikom broju slučajeva monopolisti, i prosta promena provajdera nije uvek praktična. Međutim, evo nekoliko rešenja koja mogu pomoći.

1.) Ukoliko imate mogućnost izbora, odaberite najboljeg provajdera u svom okruženju.

2.) Koristite svoj VPN kako biste održali stabilne brzine. VPN ne može rešiti problem loše veze, ali može ublažiti gušenje signala od strane provajdera.

3.) Nazovite telefonom svog provajdera i zapretite da ćete promeniti pružaoca internet usluga. Ovo je možda staromodna metoda i ne postoje garancije da će uspeti, ali ponekada provajderi mogu reagovati na pozitivan način kada se ovako postavite.

(Telegraf.rs/G.S.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ananas 🍍

    5. mart 2020 | 11:40

    Kada ce Balkan prestati da zaostaje za zapadnim svetom? Zivim vani i ugovorom mi je obecano 80GB download brzine i to i imam, ako je u nekom trenutku nemam, zovem da vidim sta je problem i provajder radi na tome dok se to ne resi.. Ali kako kazu, dok je ovaca bice i sisanja!

  • zeljko

    5. mart 2020 | 21:42

    Ja sam primetio jos odavno da vikendom,a najcesce nedeljom da mi je manji protok interneta,to traje vec godinama.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA