Gugl ugrožava privatnost korisnika!

Pretraživački gigant će uskoro početi da deli vaše privatne podatke praktično preko cele svoje mreže servisa

  • 1

Gugl menja svoju politiku privatnosti kako bi omogućio deljenje informacija svojih korisnika između svih svojih 60 servira, uključujući tu "Gmail", Jutjub i personalizovani pretraživač (ali ne i Gugl Volet, Gugl Buks i Hrom), piše časopis "The Week".

- Na primer, ako "guglujete" reč "Furbies", i posle toga odete na Jutjub, možda ćete videti Furbies video među predlozima. To je novo. Ranije, takvi podaci se nisu delili između servisa i praktično niste ni imali predstavu da koristite servise koji u suštini imaju isti "mozak" - kaže Brent Rouz iz "Gizmoda".

Branioci privatnosti na Internetu i mnogi onlajn komentatori nisu srećni zbog ovakvog razvoja događaja, posebno ne zato što ne postoji mogućnost da ovo izbegnete. Stoga se postavlja pitanje, da li ova promena krši Guglovu "ne budi zao" politiku?

Met Honan iz "Gizmoda" na ovo pitanje odgovara sa da.

- Gugl tvrdi da će ova promena biti korisnija ljudima, ali ja mslim da je to sve zato da bi se bolje prodavali ciljani oglasi - kaže on.

- Stvari koje sada možete da radite u relativnoj anonimnosti, od sada će biti vezane za vaše ime, prezime, sliku i vaš broj telefona, kao i sve ostalo što date od svojih ličnih podataka Guglu. Ja ovo zovem "zlo", jer Gugl krši srž svog obećanja korisnicima da će biti poštovani, obećanje da ćemo svi biti u jednom "šatoru" u kome ćemo se osećati dobro - završava on.

Međutim, ne slažu se svi sa ovim. Kašmir Hil iz "Forbs" magazina svu paniku koja je zavladala Internetom zbog nove politike Gugla on vidi kao dokaz da niko zapravo ne čita pravila korišćenja.

- Gugl već sve to zna o nama, još od 2005. godine, samo su sada odlučili da dele informacije između svojih servisa. Kada budu počeli te podatke da prodaju osiguravajućim drušvima, vladama, korporacijama i drugima, tada ću početi da šizim i da ih nazivam zlima. Ali sada, svaka im čast na otvorenosti - smatra on.

Sa tim se delimično slaže i Adam Peš iz "Lifehackera", ali dodaje da njihovu "ne budi zao" politiku nikada nije bilo teže shvatiti ozbiljno.

- Gugl očito želi kompletnu svetsku dominaciju, a to nije onaj Gugl koji smo voleli - zaključuje on.

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Auth

    24. jul 2012 | 11:40

    creo k si los padres no se actazliuan digitalmente, sus hijos van a estar a miles af1os luz de ellos, y esto puede conducir, aunk muy superficialmente a una gran brecha entre padres e hijos produciendo la definicion de este problema

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA