Kako je Samsung uspeo da se digne iz pepela eksplodirajućih Galaxy Note 7 telefona i ponovo postane SILA?
Južnokorejska kompanija Samsung uspela je da se uspešno vrati na tržište nakon prošlogodišnjeg fijaska sa eksplodirajućim Galaxy Note 7 pametnim telefonima. Pored uspešnog povratka, ovaj gigant uspeo je da poveća prihode za čak devet odsto!
Samsung je 2016. godine prošao kroz najveću krizu u svom postojanju, piše "B92". Novi model telefona koji su predstavili, Galaxy Note 7, počeo je da eksplodira korisnicima širom sveta. Greška sa baterijom nije oštetila samo biznis, već i reputaciju firme, pa je do oktobra 2016. godine prodaja pala za čak 16 odsto.
- Postali smo predmet sprdnje na društvenim mrežama, naše ime se spominjalo u svakom avionu - rekao je Pio Šunker, zadužen za marketing u kompaniji Samsung na jednoj konferenciji. “Talasi negativnih komentara stizali su jedan za drugim – ne samo od štampe već i od potrošača“ .
Kako su u tome uspeli?
Pre svega, Samsung je prihvatio ODGOVORNOST!
Kada se katastrofa dogodila Samsung je bio svestan da će morati da prihvati odgovornost.
- Nismo imali luksuz da se sklupčamo u položaj fetusa i plačemo, pa je prva stvar koju smo uradili bilo je preuzimanje odgovornosti. Nije to bila prava stvar, to je za Samsung bila jedina stvar koju je morao da uradi - rekao je Šunker.

Kompanija je brzo održala konferenciju za novinare, u kojoj je preuzela potpunu odgovornost za eksplozije uređaja širom sveta. Štaviše, Samsung tada nije imao pojma zbog čega uređaji eksplodiraju.
Nakon održane konferencije kompanija je okupila 700 istraživača i inženjera, 200.000 telefona i preko 30.000 baterija i održala testiranje u najekstremnijim uslovima. Kada su shvatili šta nije u redu, rezultate su izložili javnosti. U januaru su objavili program provere kvaliteta i drugih bezbednosnih dodataka.
Povratili su poverenje
Samsung je odgovorno radio na tome da povrati ljubav i poverenje svojih korisnika i fokusirao se na cilj kako da poveže zaposlene i korisnike. Pokrenuli su unutrašnju kulturu promena i načina na koji komuniciraju sa potrošačima.

- Rizik je bio dosta veći jer smo morali prvenstveno da se oporavimo od štete koja je naneta, a u isto vreme smo morali da lansiramo S8 kada je konkurencija bila najveća. Morali smo da povratimo liderstvo - istakao je Pio Šunker.
Podrška partnera
Agencije za marketing i PR bile su od neverovatne pomoći menadžmentu Samsunga, a tim je sedeo zajedno i pratio šta se dešava na društvenim mrežama kada je kriza počela
- Ne bismo uspeli da nije bilo njih - zaključio je Pio koji kaže da su jednu sobu pretvorili u sobu za društvene mreže u kojoj su se okupljali i posmatrali šta ljudi širom sveta pišu o njima.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Cika Velja
Kad neko pravi sporete i klima uredjaje,pa se onda utrkuje u pravljenju telefona,ja bih mu porucio da se oproba i u pravljenju serpi...ko zna gde ce da upali???
Podelite komentar
Realno
Moglo bi i sa cipelama. Zamisli cipele "Samsung".
Podelite komentar