Habl je upravo slikao skrivenu galaksiju iza Mlečnog puta

Svemirski teleskop Habl nastavlja da prikazuje intrigantne delove našeg univerzuma

NASA Skrivena galaksija Foto: NASA, ESA, P. Sell (University of Florida), and P. Kaaret (University of Iowa); Image processing: G. Kober (NASA Goddard/Catholic University of America)

Ranije ovog meseca, NASA je podelila sliku skrivene galaksije iza Mlečnog puta. IC 342, takođe poznata kao Caldwell 5, bila bi jedna od najsjajnijih galaksija koje smo do sada posmatrali. Ali, umesto toga, galaksija je skrivena gustom kosmičkom prašinom ekvatora Mlečnog puta.

Skrivena galaksija je otprilike 11 miliona svetlosnih godina udaljena od nas. I ono što je čini posebnom je koliko jako i dalje sija uprkos tome što je vidljiva samo kroz gustu kosmičku prašinu Mlečnog puta i drugih kosmičkih prepreka.

Ali, pošto Habl ima infracrvene mogućnosti, on je u stanju da "proviri" kroz taj svemirski otpad. NASA procenjuje da je galaksija prečnika 50.000 svetlosnih godina.

Svemirska agencija kaže da je jezgro galaksije tip regiona poznatog kao jezgro H II. Ovo je oblast atomskog vodonika koja je postala jonizovana, omogućavajući regionu da postane "energetsko rodno mesto zvezda". NASA kaže da bi se hiljade zvezda mogle formirati u ovakvoj oblasti tokom nekoliko miliona godina.

Ova skrivena galaksija nije jedino otkriće koje je Habl nedavno napravio. Teleskop posmatra svemir već više od 30 godina. Tokom tog vremena, astronomi su otkrili ključne informacije koje čak osporavaju ono što znamo o širenju univerzuma.

Kako će i Džejms Veb uskoro početi sa ozbiljnim radom, uskoro ćemo znati mnogo više o univerzumu.

Video: NASA slavi, sonda uspešno prizemljena, uskoro i ljudi na Marsu