≫ 

Merenje prosečne brzine na autoputu tek je počelo, a već je "palo" 70 vozača

U prethodne dve godine na dva autputu život je izgubilo 96 osoba, a više od 2.000 je povređeno

  • 70

Na svim auto-putevima u Srbiji danas je počelo kažnjavanje vozača na osnovu merenja srednje brzine i do 14 sati je na šest velikih naplatnih stanica kažnjeno oko 70 vozača, koji su prekoračili dozvoljenu brzinu od 120 km/h.

Za koliko vremena morate da prođete određene delove auto-puta i kolike vas kazne očekuju ako budete brži?

Direktor policije Vladimir Rebić je tim povodom obišao naplatnu rampu "Vrčin" kod Beograda i potvrdio da će svi koji prekorače srednju brzinu, makar i za jedan kilometar na sat, morati da plate kaznu.

- Ne postoji način da mi ne primenimo važeće propise koji dozvoljavaju maksimalnu brzinu od 120 km/h, tako da ne postoji ta tolerancija - rekao je Rebić novinarima.

Foto: MUP

On je zahvalio Kancelariji za IT koja je omogućila da od danas u Srbiji stranci i naši građani mogu da na post terminalima da plate novčanu kaznu za prekršaje bez da se isključuju sa autoputa, kako bi otišli u banku ili menjačnicu.

- Kao što je prethodnih dana najavljivano, od danas na svim deonicama autoputeva počinje kontrola prosečne brzine kretanja vozila. Izuzetno sam ponosan što je Srbija jedina u okruženju, a možda i jedina u Evropi, koja ima ovakav sistem koji omogućava da se bez značajnog ulaganja novih sredstava vrši efikasan način kontrole - kaže Rebić.

Dozvoljeno vreme prolaska, Foto: Telegraf

Od danas na svim čeonima naplatnim stanicama, kao što su Vrčin, Šimanovci, Niš i druge, policija na licu mesta kažnjava sve koji su prekoračili brzinu.

- Što se tiče ovih koji napuštaju autoput na bočnim rampama, njima će se dostaviti na adresu dopis u kome će ih obavestiti da su dužni od osam dana da daju podatke o licu koje je načinilo prekršaj - kaže Rebić i dodaje da će i onima koje policija ne kazni na licu mesta na čeonim naplatnim rampama stizati kazne na kuće adrese.

Foto: MUP

Rebić je apelovao na njih da u propisanom roku od osam dana daju informacije policiji o tome ko je upravljao vozilom kada je napravljeno prekoračenje srednje brzine, jer bi u suprotnom vlasnici mogli da plate od 100.000 do 120.000 kaznu jer pokušavaju da izbegnu odgovornost.

Pored merenja srednje brzine, na autoputevima će brzinu kontrolisati i tzv. presretači - automobili bez policijskih oznaka, a sve u cilju smanjenja žrtava na spskim putevima, naglasio je.

Kazne, Foto: Telegraf

Prema njegovim rečima, u prethodne dve godine na dva autputu život je izgubilo 96 lica, a više od 2.000 je povređeno.

Na pitanje kako će sistem funkcionisati kada tokom letnje sezone kroz našu zemlju bude prolazio veliki broj stranaca, Rebić je istakao da će u saradnji sa Putevima Srbije obavestiti ambasade zemalja čiji građani najviše koriste naš autoput kako bi ih upozorili na merenje srednje brzine, a na rampama će na njihovim jezicima - turskom, nemačkom, engleskom i drugim biti istaknuto da se meri prosečna brzina.

Zamenik načelnika Saobraćajne policije Boban Milinković je rekao da se prosečna brzina ne meri na auto-putu Ljig-Preljina, na Koridoru 11, zbog nepostojanja tehničkih uslova, jer ta deonica ne funkcioniše u zatvorenom sistemu naplate putarine.

Foto: MUP

Milinković je rekao da je broj kažnjenih vozača od jutros mnogo manji nego nego kada je počelo merenje srednje brzine na prvoj deonici Šid - Šimanovci.

- Otkada je počela da se kontroliše srednja brzina za oko 30 odsto je smanjen broj slučajeva prekoračenja, a broj nezgoda za 35 odsto, tako da koliko smanjite prekoračenje brzine, toliko ćete smanjiti i broj nezgoda - naglasio je Milinković.

Kamere JP "Puteva Srbije" instalirane su na svim za to predviđenim mestima, a brzina će se meriti na osnovu vremena prolaska od jedne do druge naplatne rampe.

VIDEO: Kako jedan stranac koji živi u Srbiji vidi srpske vozače 

Daljinac

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nebojša

    27. april 2018 | 19:36

    Teška sramota za JP Putevi Srbije i MUP Srbije je činjenica da nisu napravili tabelu sa deonicama i vremenima za koje treba proci deonicu a da se ne pravi prekršaj pa se postavlja pitanje da li su cilj kazne i pare od kazni ili normalna vožnja i upozorenje vozačima. A onda se neko kaznjava za 1 ili 3 kilonetra preko brzine jer nemaju ljudi digitalne tempomate i brzine na vozilima. Brzina bi morala da se ogranici na 130 km/h kao svuda u Evropi a ne sramnih 120 km/h. Deonice koje su se pojavile u medijima su uglavnom pogrešne ili ne postoje kao npr Vrčin Novi Sad ili razdaljina Novi Sad Stara Pazova od cak 88 km. Pregledao sam sajtove i to video da ne postoji. A sledece godine cemo videti katastrofalne posledice kada nas stranci pocnu zaobilaziti jer im se na granici ne daju tabele i upozorenja na vise jezika. Mi smo jedinstveni majstori da iritiramo sopstveni narod i strance.

  • Xxxx

    27. april 2018 | 18:13

    Jel se to samo putnicka auta kontrolišu ili i kamioni i kombi vozila. Kako mere njima prosečnu brzinu? Kamionima je 80 ograničenje a kombijima 100. Znaci ako kombi sada vozi 120, njega neće niko da dira. Kažu stranci će na licu mesta plaćati kazne, koliko to saobracajaca će se nalaziti na rampama kada su letnji raspusti, kada turci krenu. Treba cela četa da bi postigli sa pisanjem ili čekaće se satima da bi dosli na red da plate kazne. Stvarno je sramota, tako nesta samo kod nas može da bude.

  • Pp

    27. april 2018 | 17:37

    Gluposti, u Nemackoj nema ogranicenja , ako auto moze da ide 300km/h, vozis. Na obicnim putevima ogranicenje 100km/h, ako vozis do 120km/h , platis 30 eu I ides dalje

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA