"Treći kamen od Sunca": Otkrivena nova planeta u udaljenom sistemu sličnom našem, 427 stepeni je temperatura njene površine (VIDEO)

U udaljenom solarnom sistemu pronađena je i osma planeta, što taj sistem čini jednakim po broju planeta sa našim, objavili su američka svemirska agencija NASA i Gugl.

Otkriveno novo nebesko telo u Sunčevom sistemu: Na ovako nešto se čekalo godinama

Osmu planetu otkrile su mašine, a ne ljudi, prenosi AP.

Pronađena planeta kruži oko zvezde poznate kao Kepler-90, udaljene 2.545 svetlosnih godina. Reč je o "trećem kamenu od Sunca", poput Zemlje, ali je ta planeta mnogo bliže svom suncu zbog čega dostiže veoma visoke temperature od 427 stepeni Celzijusa na svojoj površini.

Gugl je koristio podatke koje je prikupio lovac američke svemirske agencije na planete van našeg sunčevog sistema, teleskop Kepler, kako bi razvio svoj kompjuterski program mašinskog učenja koji se fokusira na slabe planetarne signale - toliko slabe i brojne da bi ljudima bile potrebne godine kako bi ih istražili.

Ovo je jedini solarni sistem sa osam planeta, poput našeg, koji je do sada pronađen.

Pogledajte video:

(Telegraf.rs / Tanjug)

Daljinac

• Js

15. decembar 2017 | 11:20

Ajde bre,ne mogu da zavire na mesec a vamo izmisljaju sisteme,zvezde planete,smesno bre! Nisam ravnozemljas ali ovi ce me naterati da postanem,ne mozete posteno snimiti mars(da se razumemo,ne verujem da su uspeli poslati rovere na isti) a ovamo s druge strane hiljade svetlosnih godina u pitanju,he he! Bolje bi vam bilo da istrazite recimo juzni pol ili okeane!

• boki