≫ 

Maja Gojković otvorila paviljon Srbije na Trijenalu u Milanu

„Kombinacijom i prožimanjem vrednosti i stavova iz prošlosti, sadašnjosti i projektovane budućnosti, svaki pojedinac može da stvori svoje viđenje univerzalnih zakona koji određuju odnos prema nepoznatom“, naglasila je ministarka kulture i informisanja

  • 0
Maja Gojković otvorila paviljon Srbije na Trijenalu u Milanu Foto: Dario Konstantinović

Potpredsednica Vlade i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković otvorila je paviljon Srbije na 23. Međunarodnoj izložbi Trijenala u Milanu i poručila da naša zemlja ovim nastupom, uz eminentne svetske umetnike iz preko 40 zemalja sveta, daje podsticaj daljem razvoju domaćeg stvaralaštva i njegovoj svetskoj promociji, kao i jačanju međunarodne saradnje u oblasti kulture.

„Imajući u vidu globalni kulturni značaj ove manifestacije, koja se održava skoro čitav vek, izuzetno sam ponosna na to što sam u svojstvu ministra kulture inicirala prvo učešće Srbije na Trijenalu u Milanu“, istakla je Gojković i ocenila da Srbija ima bogatu tradiciju i veoma živu i dinamičnu scenu kada je reč o primenjenoj umetnosti.

Ministarka kulture i informisanja je podvukla da je projekat „Beskonačnost strukture“ autora Ivana Mangova, suštinski odgovorio na temu ovogodišnjeg Trijenala spajanjem savremene umetnosti sa motivima iz srpskog srednjovekovnog manastira Hopovo na Fruškoj gori.

„Kombinacijom i prožimanjem vrednosti i stavova iz prošlosti, sadašnjosti i projektovane budućnosti, svaki pojedinac može da stvori svoje viđenje univerzalnih zakona koji određuju odnos prema nepoznatom“, naglasila je ministarka kulture i informisanja.

Gojković je napomenula da je Srbija zemlja u kojoj umetnost prati savremene trendove i tokove, i da o tome govori i ova izložba.

„Ona se savršeno uklapa u stogodišnju ideju vodilju milanskog Trijenala -pronalaženje proširenih i inovativnih načina razmišljanja, uz spajanje iskustva različitih kultura i jezika. Zato verujem da će nastup Srbije na ovogodišnjem Trijenalu naići na veoma zapažen prijem kod publike“, zaključila je Gojković.

Autor projekta Ivan Mangov objasnio je da su uzbudljivoj temi Trijenala, suočavanju sa nepoznatim, pristupili kroz istraživanje ornamenta srpskih srednjovekovnih fresaka i da su večne motive izvanredne lepote i jednostavnosti, koji pripadaju proširenom pojmu „svetske tradicije”, odabrali da nas vode ka nepoznatom budući da i sami tom svetu barem delimično pripadaju.

„Ornamente smo istraživali putem različitih medija: slikarstva, keramike, digitalne umetnosti i muzike, kreirajući jedinstvenu celinu i celovit doživljaj. Kako srednjovekovni ornament nastaje kao prateći sadržaj na marginama većih likovnih kompozicija, on je prostor umetničke slobode i njene materijalizacije. Kroz ornament je ostvarena i artikulisana potreba za stvaranjem simbola, koji će zatim kroz ponavljanje postati deo beskonačne strukture”, rekao je Mangov i istakao da je srpski paviljon izuzetno ocenjen i izdvojen kao jedan od najboljih iako Trijenale u Milanu nije takmičarskog karaktera.

Komesarka izložbe Biljana Jotić rekla je da je „Infinity of Structure“ antroploška vizija savremene umetnosti koja ima za cilj da istraži ljudski odnos sa nepoznatim kroz urođenu potrebu za stvaranjem simbola koji prevazilazi vreme. „Neophodna je hrabrost ući u polje nepoznatog. U tom delu možemo prepozanti snagu umetnosti koja nas poziva da zađemo u prostor otvorene komunikacije u paviljonu koji ispunja beskonačnost strukture i doživimo umeće“, podvukla je Jotić.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA