
Otvorena izložba „Aritmologija oblika“ u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića
Izložba „Aritmologija oblika“ istaknutog savremenog umetnika Dragana Jelenkovića otvorena je u petak 5. septembra u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, u prisustvu umetnika i kustosa izložbe Miroslava Karića. Izložba je deo tekućeg programa MSUB-a koji podržava i prezentuje značajne autore sa domaće i regionalne umetničke scene.
Dragan Jelenković je povodom otvaranja naveo kako je došao do naslova izložbe: “Aritmologija je širi pojam koji nije baš prisutan u vizuelnim umetnostima. Međutim, jeste u numerologiji – nauci o brojevima. Jedan deo te aritmologije je zapravo ezoterična priča skrivenih tajni brojeva. S obzirom da sam u svom stvaralaštvu uvek bio vezan za određenu modularnost i ponavljanje istih oblika, pa i nekih brojeva, to je onda došlo samo po sebi”.
Miroslav Karić, kustos izložbe, osvrnuo se na kontekst u kome se odvija aktuelna izložba: “Poslednjih nekoliko meseci program muzejskih izložbi je bio obeležen retrospektivnim pregledima opusa umetnika koji su, krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina, svako na svoj način doprinosili značajnim likovnim i semantičkim proširenjima medija skulpture. Kratak podsetnik da je nedavno završena retrospektiva umetnika Zdravka Joksimovića, koji četiri decenije kontinuirano istražuje heterogeni svet materijala i predmeta za svoje skulptorske asamblaže. Zatim, izložba Dragane Ilić koja je mimo svih tendencija i trendova gradila vrlo specifičnu skulptorsku praksu ostajući verna klasičnoj modelaciji i žanru portreta pretvarajući to u svojevrsni koncept. Večeras smo u Galeriji – legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića otvorili izložbu Dragana Jelenkovića, koji je u proširivanju pojma i polja skulpture otišao i korak dalje, napuštajući u drugoj polovini devedesetih godina konvencije medija skulpture, okrećući se u radu ka skulptorskim ambijentima, video instalacijama, upotrebi digitalnih tehnologija i traženju novih vizuelno-oblikovnih pristupa.
Na izložbi je predstavljen izbor radova iz umetnikovog višedecenijskog opusa, ali i najnovija produkcija u kojoj Jelenković tematizuje i istražuje fenomen redefinisanja forme u kontekstu aktuelnog globalnog trenutka, uključujući nove načine komunikacije, odnos prema prirodi, diktat obilja informacija i preimućstvo digitalne slike.
Izložba je otvorena za posetioce do 3. novembra.
Dragan Jelenković (1959) je, nakon završenih studija na Filološkom fakultetu u Beogradu, Odsek za italijanski jezik i književnost, upisao Fakultet likovnih umetnosti, gde je magistrirao 1992. godine. Njegova izlagačka delatnost obuhvata veliki broj izložbi u zemlji i inostranstvu, pri čemu je ostvario više od dvadeset samostalnih nastupa. Pored umetničke prakse, bavio se i dizajnom, bio urednik galerijskog programa, kustos, umetnički direktor međunarodnih projekata i urednik izdavačke delatnosti Kulturnog centra Pančeva. U saradnji s profesorom Brankom Pavićem 1995. godine osniva multimedijalnu Radionicu 301 Arhitektonskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Jedan je od osnivača asocijacije umetnika Otvorena osećajnost (1999). Jelenković je autor i urednik više knjiga, publikacija i monografija o savremenoj umetnosti. Dobitnik je brojnih nagrada na jugoslovenskim i srpskim manifestacijama, uključujući Oktobarsku nagradu grada Pančeva (1997). Njegovi radovi nalaze se u kolekcijama mnogih muzeja i galerija u Srbiji, kao i u brojnim privatnim kolekcijama u regionu. Do 2024. godine Jelenković je radio kao profesor na Arhitektonskom fakultetu.
(Telegraf.rs)
Video: Izjava Šejna Larkina posle meča Turska - Švedska
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.