≫ 

"Divlje trosatno putovanje paklom": Na premijeri filma publika bežala iz bioskopa zbog mučnih scena

Reč je o najkontroverznijem filmu godine, za čije užase publika nije bila spremna

  • 1
The painted bird Foto: Promo/Silver Screen

Prva projekcija filma "The Painted Bird" (Nabarvené ptáče) je ujedno bila i njegova najbolja reklama. Gledaoci su masovno bežali iz bioskopske dvorane, jer nisu mogli da podnesu mučne prizore na velikom platnu, zbog čega ga mnogi nazivaju najkontroverznijim ostvarenjem godine.

Ovaj češko-ukrajinski film traje tri sata i premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu, a kritičari su se složili – bio je previše za publiku.

Film je zasnovan na istoimenom romanu iz 1965. a priča prati bezimenog jevrejskog dečaka koji krajem Drugog svetskog rata, putuje Evropom i svedok je brojnih grotesknih dešavanja.

Publika nije bila spremna. Neki svedoci tvrde da se jedan gledalac sapleo i pao niz stepenice pokušavajući da pobegne iz bioskopa, dok se njih čak 12 naguralo na zatvorena vrata dvorane i urlalo da ih puste napolje. I dok će nekima ovo biti dovoljno jasno upozorenje da to nije film za njih, drugi će to doživeti kao savršenu reklamu.

Bitno je naglasiti i to da se ne radi o jeftinom šoku koji pornografski eksploatiše ratne užase, već o filmu koji je šokirao i oduševio kritičare prizorima nasilja.

Kritičar The Guardiana Xan Brooks filmu je dao pet zvezdica i opisao ga kao divlje trosatno putovanje paklom, a oni koji su ostali do kraja, uputili su autoru ovacije.

Film je napisao, režirao i producirao Vaclav Marhoul, a uz brojne češke i ukrajinske glumce, u filmu se pojavljuju i Stelan Skarsgard, Harvi Kajtel, Beri Peper, Udo Kier i Džulijan Sends.

Inače, roman koji je pre pola veka napisao Jerži Kosinski takođe bismo mogli nazvati kontroverznim. Iako je na početku skupio sjajne kritike, usledile su i brojne kontroverze koje su mu oduzele autentičnost i drastično umanjile sjaj.

Naime, roman je prvobitno predstavljen kao autobiografija, ali to je dovedeno u pitanje jer se smatra da je autor inspiraciju crpeo iz iskustva svog prijatelja Romana Polanskog. I to nije sve, mnogi čak tvrde da Kosinski nije ni napisao knjigu. Sve to ne menja činjenicu da se radi o potresnom štivu koje je kao stvoreno za veliko platno, a Marhoul je, kažu kritičari, učinio sve što je bilo u njegovoj moći da prenese užase rata na jednostavan i istovremeno sirov i surov način.

(Telegraf.rs/Index.hr)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Jeretik

    12. septembar 2019 | 11:31

    Šta bi tek radili kada bi gledali film o užasima iz Jasenovca? "Srećom", izgleda da je Srbija odlučna da sa surovom istinom ne uznemirava filmske gledaoce.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA