≫

Zlatan Vidović u "Oluji" igra dva lika: Glumac citirao Mešu Selimovića i otkrio detalje bolne priče

Film "Oluja" biće premijerno prikazan ove jeseni

• 0
U MTS dvorani prikazan je premijerno trejler za filma "Oluja" reditelja Miloša Radunovića Foto: Antonio Ahel/ATAImages

U filmu "Oluja" reditelja Miloša Radunovića, koji će biti premijerno prikazan na jesen, gledaćemo i Zlatana Vidovića, i to u dve uloge. On glumi blizance, jedan je sveštenik, a drugi je vojnik iz Legije stranaca koji traži svog brata.

Zlatan Vidović, kojeg znamo po ulozi Darinog oca Mileta u filmu "Dara iz Jasenovca", otkrio da je prošao vojnu obuku kako bi se spremio za ovo  ostvarenje Miloša Radunovića.

film oluja, miloš radunović Foto: Foto Tanjug/ Rec Media / Bozidar Zivanovic

- Kada se spremam za uloge, zahtevam od svih ljudi, od porodice, prijatelja da se nekako osamim... Kada sam radio "Oluju", isto sam tražio od produkcije da mi obezbedi specijalnu vojnu obuku kako bi što bolje dočarao čoveka koji je služio u Legiji stranaca. Išao sam 25-30 dana, intruktor mi je bio Dejan, koji je jedan divan čovek, koji je prošao svašta i to mi je mnogo značilo. Gluma jeste veličanstvena stvar, jer možeš da probaš nešto što nikad ne bi probao. Moj lik u "Oluji" je popriličan samotnjak i sam rešava svoje probleme. Prolazi kroz raznorazne prepreke kako bi pronašao brata i njegovu suprugu - rekao je Zlatan Vidović.

Glumac je na neki način doživeo bol koji se srpskom narodu desio tokom Oluje, kada je kao dečak posmatrao povlačenje izbegličke kolone.

- Sigurno je da neposredna blizina takvih događaja uticala na nas kao ljude da možda više empatijski pristupimo tim stvarima i da ih bolje razumemo... Sve to zavisi od čoveka, do njegovog karaktera, kako će da prihvati. Mene sve rane mog roda bole. Nebitno je ko je odakle, svačija nesreća je jednako teška, svaka majka jednako žali za svojim detetom. I jedna suza koja je prolivena je previše, kao što se desilo, i nadam se da se to u budućnosti više nikada neće desiti... Ti ljudi su napustili nešto što su stvarali godinama, generacijama... Sve se to preko noći srušilo.

- Ne daj Bože da to saznam iz ličnog primera, ali mislim da je zaista jedna od najbolnijih stvari koje se čoveku može desiti u životu, da ga neko ukloni iz mesta u kojoj je imao prvu ljubav, doživeo i lepe i ružne stvari... Nikom ne želim takvo iskustvo... Ako ideš svesno nekoga da oteraš, iseliš iz njegovog mesta, to je onda zločin... - rekao je Zlatan i naveo da mu je bila čast što bio deo projekata "Dara iz Jasenovca" i "Oluja".

- Jako je teško igrati takve likove koji su mnogo emotivni. Mnogo emocija zahteva od glumca, da ulazi u takve situacije. Situacije u one koje formiraju lik, a situacije su bile jako, jako teške, na nekom najdubljem ličnom emotivnom nivou, počevši od uloge Mileta Ilića, Darinog oca, koji traži svoju decu, do ove uloge gde brat traži brata. U veoma kratkom vremenu imao sam dve zahtevne uloge - rekao je Vidović i naveo da je zaplakao kada je snimao ove filmove:

U MTS dvorani prikazan je premijerno trejler za filma Foto: Antonio Ahel/ATAImages

- Mislim da se istina uvek vidi na platnu. Ja ne verujem u nešto što se veštački može napraviti kada se rade ovakve teme. Verujem da čovek provuče kroz sebe sve te situacije u kojima se njegovi likovi nalaze kako bi gledaoci koji dođu u bioskopsku salu to osetili. Ako ja to ne proživim, ne možete ni vi koji gledate film - rekao je Zlatan.

Glumac se tokom intervjua prisetio i vremena kada su ljudi na ovim prostorima bili jedni uz druge.

- Zadnji takav primer je kada su u Bosni bile poplave 2014. godine, koliko je naš narod složan. Ja bih voleo da smo takvi i u dobrim situacijama, da smo okrenuti jednim drugima, da imamo više razumevanja jedni za druge. I to kada se desilo za vreme rata, komšije su izlazile, pomagale jedne drugima, nosili fildžan, šećer... Dobri smo mi ljudi, u to verujem i želim da u to verujem, da i ti ljudi koji su činili zlo sa bilo koje strane - da su nekako bili primorani na to, ne svojom voljom. Ne verujem da se iko rodi zao - rekao je Zlatan i naveo da se vojne operacije koje su se desile devedesetih ne mogu zaboraviti.

- Što bi rekao Meša Selimović: "Daj mi snage da oprostim, znam da zaboraviti ne mogu." Mislim da je to najtačnije. Niko ne može da zaboravi u bilo kom segmentu života ako mu neko nešto loše učini. Može da oprosti i da se okrene i nastavi dalje, mislim da je to najpametnije u suštini šta čovek može da uradi... Mislim da sa ovakvim filmovima, sa ovakvim stvarima, stvari iznosimo na površinu, govorimo o njima javno, i samo ih tako možemo rešiti  - rekao je Vidović i naveo kako će gledati film "Oluja".

Glumac navodi da se posle filma "Dara iz Jasenovca" promenila svest ljudi, pre svega kod mlađih naraštaja.

- "Dara" je postigla veliki uspeh, jedan veliki proboj takvih tema koje mi do sada nismo obrađivali. "Dara" je pionirski poduhvat na temu tog žanra, a posle "Oluje" će sigurno biti velikih kontroverzi, mnogo pitanja. Biće ljudi koji će biti jako zadovoljni, biće onih koji će uvek naći neku grešku, ali to je sastavni deo svakog javnog posla - rekao je Zlatan i pojasnio svoju ulogu u "Oluji".

- Tumačim blizance. Jedan je pravoslavni sveštenik koji nestaje u vihoru rata, a drugi je njegov brat blizanac vojnik, koji je došao iz Legije stranaca da pronađe svog brata i da njihovoj majci olakša bol. Mnogo je više zastupljen lik vojnika, tako da sam mnogo više vremena proveo sam njim nego sa sveštenikom. Sveštenik je sve ono što bih voleo da vidim kod ljudi i trudio sam se da ga gradim tako da ne bude dvodimenzionalni prikaz , već da ima svoje vrline, i pitanja, i mane. Bilo je zanimljivo sa svim likovima, ali taj legionar mi je prirastao srcu. Likovi se zovu Dane (vojnik) i Bojan (sveštenik). Igram dva lika, ali sam dobio honorar za jednog. Tako se vodi - rekao je Vidović, koji je objasnio kako su tekle pripreme da igra dva lika u jednom filmu:

- Jedan dan snimanja je bio baš šizofren, da tako kažem. Pola dana sam glumio sveštenika, pola vojnika. Bila je dugotrajna priprema. Ne verujem u instant rešenja, trudim se da moji likovi budu od krvi i mesa i da se publika identifikuje sa njima... Potrebno je dva, tri meseca da se družite sa likovima koji igrate - rekao je glumac i otkrio šta mu je najteže palo tokom snimanja:

- Te emotivne scene su bile teške. Prvi put sam radio mnogo sa oružjem na ovom filmu. Naučio sam da baratam sa baš mnogo oružja. Prošao sam taktičku obuku kretanja kroz minska polja... Koliko god da je bilo naporno, bilo je jako, jako lepo raditi - rekao je Vidović.

Osim Zlatana Vidovića, u filmu "Oluja" reditelja Miloša Radunovića igraju još Jovo Maksić, Marija Pikić, Ivan Vujić i mnogi drugi.