Vreme čitanja: oko 2 min.
Jan Dede, poznati francuski montažer održao masterklas u Beogradu i poručio "U kadar se treba zaljubiti!"
Vreme čitanja: oko 2 min.
Dede je učestvovao u izboru za najbolje filmove u kategoriji ,,Divlji film’’ na Leskovačkom internacionalnom festivalu filmske režije
Jan Dede, istaknuti francuski montažer i član žirija u selekciji ,,Divlji film’’ na ovogodišnjem, 16. izdanju festivala LIFFE koji se od 14. do 19. septembra održao u Leskovcu, produžio je svoj boravak u Srbiji i dan nakon zatvaranja festivala u glavnom gradu održao je masterklas.
Dede je učestvovao u izboru za najbolje filmove u kategoriji ,,Divlji film’’ na Leskovačkom internacionalnom festivalu filmske režije, u čijem programu nagrada nosi ime po legendarnom reditelju Dušanu Makavejevu, a upravo on je izabran kao član žirija uz posebnu simboliku, jer je sarađivao sa Makavejevim.
Podsećamo, glavna nagrada Dušan Makavejev u ovoj kategoriji otišla je u ruke američkom reditelju Šonu Prajsu Vilijamsu za režiju filma ,,Slatki istok’’, dok je specijalna nagrada žirija za scenario dodeljena filmu ,,Teheranske priče’’ scenarističko-rediteljskog dvojca Alireza Khatami i Ali Asgari iz Irana. Specijalna pohvala dodeljena je filmu ,,Lice meduze’’ rediteljke Melise Libental iz Argentine.
Poznati montažer održao je masterklas pred punom salom MTS dvorane u Beogradu svim zainteresovanim filmskim radnicima i entuzijastima- rediteljima, montažerima i studentima. Masterklas u organizaciji LIFFE festivala i Udruženja filmskih montažera Srbije trajao je dva i po sata, a moderator je bio jedan od naših najuspešnijih montažera Dragan von Petrović, koji je rodom iz Leskovca.
Govorilo se o počecima i ranim radovima Dedea, kao i mnogim uspesima koje je imao tokom sjajne pedesetogodišnje karijere. Montirao je filmove koji su osvajali prestižne nagrade: za film ,,Američka noć’’ dobio je Oskara, a za film ,,Pod suncem Satane’’ Zlatnu palmu na Kanskom festivalu.
,,Mislim da se pri montaži treba zaljubiti u jedan kadar i na osnovu njega i oko njega formirati sve ostale sekvence. Baš taj kadar treba da bude u fokusu, on zapravo i jeste film i sve ostalo se gradi oko njega’’, rekao je.
Bilo je reči i o njegovim razmišljanjima o filmu, o procesu rada sa različitim rediteljima i načinima na koje se povezuje sa filmom koji stvara.
,,Obožavam nesavršenosti’’, zaključio je vrlo pasionirano, ali zatim i istakao da se toga reditelji plaše.
Za sam kraj, Dedeu je uručena počasna nagrada Udruženja filmskih montažera Srbije.
(Teleg
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.