Vreme čitanja: oko 2 min.

Nikola Rakočević: Tema filma "Heroji Halijarda" je važna za sve nas

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rakočević je rekao da u filmu reditelja Radoša Bajića srpskog seljaka koji je u četnicima, čiji je mlađi brat u partizanima, a najmlađi se lomi na koju će stranu

  • 0
Nikola Rakočević Foto: Tanjug/Jadranka Ilić

Glumac Nikola Rakočević je u emisiji Tanjug Reflektor govorio o svojoj ulozi u filmu "Heroji Halijarda", čija je premijera 10. oktobra u MTS dvorani.

Rakočević je rekao da u filmu reditelja Radoša Bajića srpskog seljaka koji je u četnicima, čiji je mlađi brat u partizanima, a najmlađi se lomi na koju će stranu.

"To je naš usud, to se nama dešavalo. Toliko porodica ima tu priču o podeljenim stranama i na vrlo interesantan način je tretirano kroz ovaj film", istakao je glumac.

Rakočević je istakao da ga je "Herojima Halijarda" privukao kvalitet scenarija, "koji se bavi isključivo činjenicom da su četnici spašavali američke i engleske pilote".

"To su činjenice, ne može da se oprovrgne tako lako, postoje dokumenti koji to potvrđuju", istakao je Rakočević.

Primetivši da postoji dosta predrasuda koje okružuju film, Rakočević je ocenio da će "mnoge biti razbijene".

"Mislim da je film zaista kvalitetan i dobar, i da je tema jako važna za nas", ocenio je glumac.

Upitan kako su glumci izdržali snimanje često po velikim vrućinama, Rakočević je istakao da kostimograf Boris Čakširan kostime nije pravio od čoje, nego od drugih materijala, u kojima nije toliko toplo, a koji su autentični po teksturi.

"S druge strane, kad forsirate konja preko brda u grupi od deset ljudi sa puškom na leđima koja vas udara, vrućina ne predstavlja toliki problem", nasmejao se Rakočević.

Upitan kako vidi budućnost glume u svetu tehnoloških revolucija i veštačke inteligencije, Rakočević je primetio da uprkos tom "nema karata za pozorišne predstave".

Posle pandemije korone i zabrana okupljanja, u pozorištu je jako teško naći kartu, a Rakočević je samo kao nekoliko primera naveo predstave "Očevi i oci", "Edip" ili "Moj muž".

"Ta vrsta komunikacije ljudima je neophodna i to se tek pojačalo nakon svih ovih događaja. Osetio sam u poslednjih nekoliko meseci gde je pozorište, koliko je važno i koliko je komunikacija neophodna", istakao je Rakočević.

Prema njegovim rečima, "pozorište se vratilo na svoje mesto" i za njega se ne boji, dok je film mnogo ugroženiji, "ali i on će opstati u nekom svom obliku".

Govoreći o uspehu predstave "Očevi i oci" Narodnog pozorišta, Rakočević je istakao da je "pre svega u pitanju i (pisac Slobodan) Selenić".

"Prva repriza je bila rasprodata i pre nego što smo izbacili prvi plakat. To verovatno ide na konto Selenića. Ali posle se desilo i dalje. Interesovanje je veliko", primetio je Rakočević.

Prema njegovim rečima, predstava privlači i pričom o tri generacije, odnosno postavljenjem pitanja o roditeljstvu, nacionalnom i političkom identitetu.

"To je predstava identiteta. Šta nas definiše, kako nas definiše, koliko se borimo za to i kako može da se napravi greška. To je predstava koja ne ostavlja ljude ravnodušnima", naveo je Rakočević.

U "Očevima i ocima" glumačka igra je ujednačena, režija Veljka Mićunovića je precizna i "u svim aspektima jako puno stvari radi zajedno".

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Džon Sevidž: Srpska kinematografija je izvanredna

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA